SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby blackdragon » 22 Sep 2009, 11:29:51

Sony Computer Entertainment overlegt regelmatig met verschillende grote uitgevers, maar die gesprekken moeten geheim blijven. Nu heeft SEGA of America per ongeluk een korte bespreking online gezet en die bevat een hoop interessante elementen.
De meerderheid van de details is reeds bekend, zoals het aantal PS3s dat Sony wil verkopen, maar wij concentreren ons even op de pittige details.

* De Sony Motion Controller komt in maart uit in Japan, de andere landen volgen in de lente. Sony wil een 4-5 miljoen controllers verkopen in 2010.
* Sony zal SEGA een lijst bezorgen met interessante motion-controller games. Virtua Tennis werd aangehaald als voorbeeld door Sony.
* Sony wil connectie tussen PSP en PS3 meer promoten. Het is financieel interessant om PSP/PS3 games uit te brengen die bij elkaar horen, maar toch verschillen zoals bij Assassin's Creed.
* SCEA vond dat Alpha Protocol iets te moeilijk en te weinig RPG was. Aanpassingen zijn topprioriteit voor het team volgens SEGA.
* Sony raadt SEGA aan om contact op te nemen met Walmart voor promotie van Planet 51. Filmgames verkopen deze generatie slecht op de PS3. Een hybride Blu-Ray/game van Planet 51 kan helpen.
* Bayonetta moet op 5 januari verschepen in de VS, Sony raadt een demo rond Kerstmis aan.
* Sony raadt Home ruimte voor Olympische Winterspelen aan. Ook andere Home ruimtes zouden interessant zijn. Sony wil helpen.
* Via DLC zou SEGA de PS3 versie van Sonic & SEGA All-Star Racing kunnen laten verschillen van de andere versies. Ratchet & Clank niet, andere personages mogelijk.
* Sony komt met Japanse Import Section op PSN. Yakuza kan hier geplaatst worden. Misschien lokalisatie van menu's en ondertitels nodig. SCEA heeft interesse in te helpen met de marketing bij exclusieve games. Prijs liefst tussen $9,99 en $39,99.
* SCEA heeft interesse in Phantasy Star Portable 2 en Valkyria 1937 bundel voor PSP. Denkt aan 30-35.000 exemplaren.
* Sony wil PSP/PS3 samenwerking in Vanquish/Aliens CM zoals bij Eidos Batman, Assassin's Creed en Army of Two. SCEA zou de game dan op hun E3 booth plaatsen.
* Sony raadt Home ruimtes aan voor Marvel game. Wil Thor code snel zien.
* SCEA zou graag PSN exclusieve Power-Ups hebben voor een Best of Sonic game. Voor $99 krijg je één Blu-Ray met alle Sonic games
* Sony werkt aan PS2 BC emulator voor PS3. Ze willen alle PS2 games online aanbieden.
* Sony wil een lijst met DreamCast games krijgen van SEGA. Ze zullen dan de games kiezen die ze willen. Als ze een periode exclusief zijn, zal Sony helpen met marketing.


Dreamcast games op de PS3 :)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby music_maniac1965 » 22 Sep 2009, 16:22:05

cool, maar ik heb mijn dreamcast nog, en ik vind het toch leuker om op het orgineel te gamen :)
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby ReinieR » 22 Sep 2009, 20:40:36

Zeker vet! Ik hoop dat ze Chu Chu Rocket opnieuw uit zullen brengen. Dit wil ik echt online spelen! :D
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby LBL » 22 Sep 2009, 21:38:29

Ik kan gewoon niet geloven dat dit per ongeluk gelekte info is. Dit is de ideale manier om interesse te peilen voor bepaalde scenario's. Half internet heeft dit bericht geplaatst en al die geföhnde boy's die dit lezen, geven maar al te graag hun wel onderbouwde mening. Zo kan sony inspringen op de ontwikkelingen die goed ontvangen zijn. De helft van wat er in dit bericht staat zal Sony nooit realiseren.
Image
User avatar
LBL
master chief
 
Posts: 915
Joined: 24 Sep 2004, 21:29:49
Location: Netherlands

Re: SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby BDT » 23 Sep 2009, 07:29:11

LBL wrote:Ik kan gewoon niet geloven dat dit per ongeluk gelekte info is. Dit is de ideale manier om interesse te peilen voor bepaalde scenario's. Half internet heeft dit bericht geplaatst en al die geföhnde boy's die dit lezen, geven maar al te graag hun wel onderbouwde mening. Zo kan sony inspringen op de ontwikkelingen die goed ontvangen zijn. De helft van wat er in dit bericht staat zal Sony nooit realiseren.



Geloof me, er zijn echt wel batsers die dit per ongeluk verkeerd neerzetten omdat ze net ff 'afgeleid' waren op het werk :lol:

Maar daarnaast is het een mooie manier om te pijlen wat de wereld van hun brainstorm sessie denkt...
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Re: SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby ManoRevolver » 23 Sep 2009, 16:09:33

LBL wrote:geföhnde boy's


I lol'd. :lol:
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby twisted » 23 Sep 2009, 19:18:49

Ik heb gelezen dat shenmue 1 en 2 ook komen en als ze aanslaan er wellicht ook deeltje 3 bij komt
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Re: SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby blackdragon » 23 Sep 2009, 19:21:49

twisted wrote:Ik heb gelezen dat shenmue 1 en 2 ook komen en als ze aanslaan er wellicht ook deeltje 3 bij komt


Waar heb je dat gelezen dan, want dat lijkt me echt onwaarschijnlijk. Niet dat 1 en 2 komen maar dat er nog een deel 3 gaat komen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby LBL » 23 Sep 2009, 20:37:35

BDT wrote:
LBL wrote:Ik kan gewoon niet geloven dat dit per ongeluk gelekte info is. Dit is de ideale manier om interesse te peilen voor bepaalde scenario's. Half internet heeft dit bericht geplaatst en al die geföhnde boy's die dit lezen, geven maar al te graag hun wel onderbouwde mening. Zo kan sony inspringen op de ontwikkelingen die goed ontvangen zijn. De helft van wat er in dit bericht staat zal Sony nooit realiseren.



Geloof me, er zijn echt wel batsers die dit per ongeluk verkeerd neerzetten omdat ze net ff 'afgeleid' waren op het werk :lol:

Maar daarnaast is het een mooie manier om te pijlen wat de wereld van hun brainstorm sessie denkt...


Het feit dat mensen lomp zijn en met vertrouwelijke info niet om kunnen gaan, geloof ik gelijk. Maar dat al deze ontwikkelingen bij Sony in de pijplijn zitten, gaat er minder goed in. Wat hebben ze laatste 4 jaar nou gedaan: laffe firmware upgrade en pspgo uitgepoept. Daarnaast vind ik het echt een Sony streek om dit opzettelijk naar de media te lekken.
Image
User avatar
LBL
master chief
 
Posts: 915
Joined: 24 Sep 2004, 21:29:49
Location: Netherlands

Re: SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby twisted » 23 Sep 2009, 21:47:48

blackdragon wrote:
twisted wrote:Ik heb gelezen dat shenmue 1 en 2 ook komen en als ze aanslaan er wellicht ook deeltje 3 bij komt


Waar heb je dat gelezen dan, want dat lijkt me echt onwaarschijnlijk. Niet dat 1 en 2 komen maar dat er nog een deel 3 gaat komen.


Pas geleden konden jullie hier lezen dat SEGA van plan is om Dreamcast games op de PS3™ uit te brengen. Onder die games zou ook Shenmue vallen. Shenmue was een van de eerste games wat een fortuin koste om te maken.

En wat bleek? Het was een meesterwerk, en natuurlijk kwam er een vervolg.Maar een derde deel kwam er nooit omdat de Dreamcast uiteindelijk tenonder ging net zoals zijn grote broer de Saturn. Vandaag is bekend gemaakt dat beide delen naar het PSN zouden komen als test om zo te zien of er vraag is naar een deel 3.

Dus als de twee delen genoeg worden gedownload dan gaat deel 3 misschien in productie.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Re: SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby Mier » 24 Sep 2009, 09:34:49

vraag me af of die ps2 BC alleen is om ps2 games te downloaden (dus meer cash verdienen voor sony), of dat je ook daadwerkelijk je eigen ps2 games op je ps3 kan spelen.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Re: SEGA lekt PS2 en DreamCast BC voor PS3

Postby blackdragon » 24 Sep 2009, 09:54:19

Nope ze willen alle PS2 games opnieuw online aanbieden ;)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker


Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group