Sega vision

Sega maakt meer dan alleen games voor hun consoles. Zo maken ze natuurlijk ook Arcade games, speelgoed en spelen ze mee in de mobiele telefonie markt. Dit forum kan gezien worden als algemeen SEGA forum dat niet consolegericht is.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sega vision

Postby blackdragon » 04 Oct 2008, 22:40:03

De tijd dat Sega nog veel succes kende met het maken van consoles is voor de meeste gamers een prehistorisch geval. Nu de strijd voor de next gen consoles volledig gedomineerd is door Sony, Microsoft en Nintendo hoopt Sega zich tussen de handhelds te mengen. De Sega Vision zou de concurrentie willen aangaan met Sony's PSP. Als je deze wil verslaan in verkoopcijfers zal je toch een goede console op de markt moeten brengen.

Sega vision bevat onder andere een TV tuner, een geïntegreerde camera en natuurlijk de mogelijkheid om games te spelen.

Deze nieuwe handheld staat gepland voor 2009.


http://www.youtube.com/watch?v=xoDlDhyhgBI

WTF is dit echt van Sega en is dit wel echt?
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Sega vision

Postby markdegeweldenaar » 05 Oct 2008, 08:06:55

Ik kan me niet voorstellen dat het echt is. Niet in de laatste plaats vanwege het superkleine formaat.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Sega vision

Postby Loempiavreter » 05 Oct 2008, 08:14:31

Found this while poking around, too...

Earlier today a story surfaced claiming that Sega would be launching a “PSP beater” in 2009 by the name of the Sega Vision.

We were more than a little skeptical about this story, so we decided to get in touch with representatives at Sega USA to check if the rumor is true, and if the Sega Vision is intended as a re-entry into the handheld videogames sector.

Sega’s response was clear and concise - “The Sega Vision is a real device, a spokesperson said, “But it is not intended as a re-entry to the gaming hardware market or a rival to Sony or Nintendo’s systems.”

“Sega is committed to remaining a software third party in the videogames industry, but also has several non-games products in the market. The Vision is primarily an MP4 video player with some basic games functionality, and not a new handheld gaming machine.

That clears that up, then. Sega seems quite content with the business they’re currently doing in the videogames software sector, and at this minute has no interest in becoming a contender in hardware once again.

Further investigation on our part finds the Sega Vision isn’t actually a Sega-developed device at all, and in fact a cheap Chinese iPod-style alternative, rebranded with the name of the fallen hardware company. The ‘games’ functionality that is referred to is actually Java games, like those on a mobile phone.

The Sega Vision is not a PSP beater. It’s not even a dedicated gaming device.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Sega vision

Postby blackdragon » 05 Oct 2008, 09:00:13

Zo zie je maar weer dat veel game sites niet normaal kunnen vertalen en er een heel ander of eigen verhaal van maken.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Sega vision

Postby zendar » 05 Oct 2008, 10:29:11

Wie weet is het een poging om weer voet aan de grond te krijgen in de hardware markt.
Al zouden ze gelijk een handheld op de markt brengen, zouden de verwachtingen gelijk zó hoog zijn,
dat ze alleen maar op hun bek kunnen gaan.
Wie weet wat dit brengt (al verwacht ik er niet veel van :lol: )
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Sega vision

Postby Stepz » 05 Oct 2008, 15:39:39

Ach, ze zijn gewoon wat aan het aftasten en ik denk niet dat ze teruggaan naar de hardwaremarkt. 't Is gewoon een kleine bijverdienste...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Sega vision

Postby mayu-kun » 06 Oct 2008, 15:07:37

draagbare dreamcast zou anders toch wel leuk zijn :mrgreen:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: Sega vision

Postby Stepz » 06 Oct 2008, 20:49:05

Dat absoluut!
Een portable DC met, laten we zeggen, 20 à 30 build-in games daar teken ik voor!
Zou 'm meteen kopen!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Sega vision

Postby music_maniac1965 » 07 Oct 2008, 20:38:05

hehehe, een portable dreamcast met alle toppertjes en byzondere games ! nou dat zou pas gaaf zijn ! crazy taxi dreamcast style overal ? "i'd buy that for a dollar" (quote uit robocop film)....
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Sega vision

Postby Stepz » 07 Oct 2008, 20:44:35

music_maniac1965 wrote:hehehe, een portable dreamcast met alle toppertjes en byzondere games ! nou dat zou pas gaaf zijn ! crazy taxi dreamcast style overal ? "i'd buy that for a dollar" (quote uit robocop film)....

Ik zou er ook niet eens over nadenken! Meteen kopen die hap :mrgreen:
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Sega vision

Postby master360 » 14 Oct 2008, 21:06:06

het zal inderdaad niet de directe Rentree zijn naar de hardware industrie maar wel een stap in de goede richting, ik bedoel ze moeten toch ergens beginnen.
en als dit een succes wordt wie weet bloeit er dan wel iets moois uit, zoals een eventuele nieuwe console die games deelt met een handheld zoiets wat sony nu doet met de PSP en PS3

ik heb maar 2 woorden voor SEGA hierover te vertellen DO IT!
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: Sega vision

Postby Stepz » 15 Oct 2008, 09:15:12

Sja, ze doen het toch niet. De Sega Vision is gewoon een beetje het uitmelken van hetgeen dat ze al hebben. Zo'n ding laten maken kost niet zoveel. Zeker niet met de technologie van tegenwoordig.
Dit hoef je (helaas) niet te zien als 'een stap in de goede richting'.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Sega vision

Postby blackdragon » 15 Oct 2008, 10:14:34

Precies en dat niet alleen laat Sega eerst maar eens van die geweldige games maken, want een nieuwe console of handheld met spellen die niet boven het gemiddelde uitkomen verkoopt ook niet, misschien alleen bij de echte fans, maar ook die beginnen het wel wat zat te worden. Overigens als Sega het nou tegen Nintendo, Microsoft en Sony zouden opnemen betekend dit het einde van Sega. Terugkomen uit de dood zou leuk wezen, maar daarna worden ingemaakt door de concurrentie en alsnog dood gaan is nog veel erger, daar zou Sega niet meer overheen komen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Sega vision

Postby kevin » 15 Oct 2008, 10:18:19

Inderdaad, laat ze eerst maar eens fatsoenlijke games maken voor ze het ook maar in der hoofd halen een console op de markt te brengen.
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Sega vision

Postby music_maniac1965 » 15 Oct 2008, 15:15:16

inderdaad. en goede games zorgen weer voor meer verkoop, en kunnen ze eventueel weer gaan denken om een console te maken. maar zolang niet alle spellen echt goed zijn, en de markt is toch al veel breeder geworden dan dat hij vroeger was, zal het geen nut hebben een console uit te brengen als er geen goede games op uit kwamen.

voor mij was sega de king omdat men toen echt top arcade spellen hadden, en die overzetten naar hun eigen console. ook arcade spellen van een andere ontwikkelaar (ghouls 'n ghost's op de megadrive bijvoorbeeld) waren top. de saturn (alle sega ages spellen, sega rally championship, daytona usa enz.) en de dreamcast wisten voor mij dat gevoel dat de megadrive gaf te evenaaren (de dreamcast voldeed zelfs eigenlijk boven mijn verwachting in).

mocht sega aan een terugkeer denken, dan hoop ik dat ze weer dat echte sega gevoel van vroeger weten te benaderen.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Next

Return to 3. SEGA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group