Nintendo DSi

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Nintendo DSi

Postby blackdragon » 04 Oct 2008, 22:33:39

Nintendo has officially announced Nintendo DSi, which will be released in Japan on November 1, 2008, for 18900 yen (US$179). The new model numerous new features and changes:

3.25" LCD display, 17% larger than NDS Lite
3 megapixel exterior camera, lower resolution interior camera
new SD memory card slot for playing back music, images, downloadable content
removal of the GBA cart slot
built-in internet browser and built-in Nintendo Zone internet information service
built-in music player
chassis is 2.6mm or 12% less than NDS Lite

Image

Image

Nintendo also confirmed a number of new services for NDSi:

The virtual money "Wii Points" used by Nintendo's Internet service will be renamed to "Nintendo Points", you can use Nintendo Points on Wii and DSi
Nintendo will launch a new NDSi online shop to sell NDSiWare downloadable content
The NDSiWare price will be ranging from 200, 500 and 800 Nintendo points
First time NDSi users who visit the NDSi online store will receive 1000 Nintendo Points for free, offer ends March 2010.
Nintendo and McDonald will launch a new "Nintendo Zone" information network service
Nintendo Zone will be built-in to the NDSi, user can launch it without additional settings
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Nintendo DSi

Postby kevin » 05 Oct 2008, 02:56:25

removal of the GBA cart slot ?????
waarom
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Nintendo DSi

Postby Stepz » 05 Oct 2008, 18:09:47

Anders past het waarschijnlijk niet en er zijn toch al zoveel GBA-users...
Ach, ik ben nog steeds blij met mijn gewone DS. Vind 'm sowieso mooier dan de Lite, alleen de backlit is minder...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Nintendo DSi

Postby ReinieR » 05 Oct 2008, 21:04:51

Hmm, ik heb ook nog steeds de 1e DS. Denk dat ik deze wel ga halen. Wilde altijd al een DS Lite, maar alleen het betere scherm hield me een beetje tegen. Als de 'virtual console' hier een beetje goed word uitgewerkt, dan haal ik hem wel. De batterij van mijn DS word ook steeds minder.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Nintendo DSi

Postby markdegeweldenaar » 05 Oct 2008, 21:13:10

Hmmm, lastig hoor. Ik was juist van plan een DS te halen, zodat ik de Sonic RPG van Bioware kan spelen, maar misschien moet ik dat nog een paar maanden uitstellen. Die camera interesseert me geen zier, maar dat grotere scherm is wel lekker.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Nintendo DSi

Postby Loempiavreter » 05 Oct 2008, 21:52:52

DS homebrew, was dat niet doormiddel van de GBA slot?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Nintendo DSi

Postby Xizor » 06 Oct 2008, 06:49:55

Loempiavreter wrote:DS homebrew, was dat niet doormiddel van de GBA slot?


Nee :)
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: Nintendo DSi

Postby blackdragon » 06 Oct 2008, 07:13:39

Denk ook wel dat ik deze ga halen, alleen moeten ze dan ook echt ophouden. Het begint een vervelende trent te worden steeds een nieuwere versie uitbrengen. En Nintendo en Microsoft kunnen er wat van met hun DS en Xbox 360 de laatste tijd, wordt er een beetje ziek van. Nee ik weet het je hoeft het niet te kopen, maar het is wel vervelend iets te kopen en dan dat er steeds weer een vernieuwd product op de markt komt, doe het dan meteen goed.

Maar ja ze weten het wordt toch wel verkocht, dus geef ze eens ongelijk reken maar dat half Japan weer deze nieuwe DS gaat kopen en zo heeft Nintendo met de DS gewoon een paardje dat zo ongelovelijk veel winst brengt.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Nintendo DSi

Postby markdegeweldenaar » 06 Oct 2008, 16:34:44

Je hebt wel gelijk, maar de techniek staat ook niet stil. Als je het van de andere kant bekijkt is het fijn dat mensen die nu zo'n ding kopen geen techniek van 3 jaar oud in huis halen, maar nog steeds het nieuwste van het nieuwste.

Bovendien wordt de huidige ds niet ineens 'minder' doordat er een beter exemplaar is. Je verliest er dus eigenlijk niks op, ook al voelt het wel klote.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Nintendo DSi

Postby Stepz » 06 Oct 2008, 21:03:40

markdegeweldenaar wrote:Bovendien wordt de huidige ds niet ineens 'minder' doordat er een beter exemplaar is. Je verliest er dus eigenlijk niks op, ook al voelt het wel klote.

Daar heb je helemaal gelijk in. Je gaat er zelf niet op achteruit en je kan nog altijd dezelfde games spelen. Met de DS heb je ook geen rare firmware updates nodig.

Ik heb zelf de allereerste Gameboy, de allereerste GBA en de allereerste DS. Ben er nog steeds blij mee. Laatst nog op die grote grijze rakker gespeeld met z'n groene beeldscherm!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Nintendo DSi

Postby blackdragon » 07 Oct 2008, 21:02:20

Ligt net eraan hoe je het bekijkt, je hebt zometeen wel Wii Ware en dat soort dingen. Die camera kan me gestolen worden uiteraard, maar DLC en muziek enzo kunnen spelen + een ingang voor een SD card zijn wel dingen dat mooi zijn meegenomen. En als deze zo uit is kan je erop rekenen dat games voortaan gaan komen samen met later DLC. Natuurlijk hoef je die DLC niet te downen, maar het is natuurlijk wel vervelend als je weet van een game dat je erg leuk vind en je met een oude DS zit dat je niet die extra's kan downloaden.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Nintendo DSi

Postby Donny K. » 07 Oct 2008, 22:28:14

Erger vind ik nog dat de Dsi wel regio locks gaat hebben. Dat plus het feit dat de gba poort weg is laat mij nou niet echt naar de winkel rennen om deze "verbeterde versie" te kopen. Ik kan alleen maar hopen dat de nieuwe versie wel WPA ondersteunt. Dat is iets wat ik nu nog het meeste mis op de huidige Dssen.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Re: Nintendo DSi

Postby Markam » 08 Oct 2008, 11:26:52

aan de ene kant voel ik me geflest als er zoiets nieuws uitkomt. Aan de andere kant, je pc van 2 maanden geleden is ook al oud en er is al weer betere en goedkopere shizzle verschenen. Nu er ook functies verdwijnen ben ik blij dat ik een "oude" ds lite heb...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Nintendo DSi

Postby kevin » 08 Oct 2008, 12:01:56

Tsja, als ik nu een DS ging halen zou ik toch ook de normale Lite halen...
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Nintendo DSi

Postby Stepz » 08 Oct 2008, 20:33:47

Markam wrote:aan de ene kant voel ik me geflest als er zoiets nieuws uitkomt. Aan de andere kant, je pc van 2 maanden geleden is ook al oud en er is al weer betere en goedkopere shizzle verschenen. Nu er ook functies verdwijnen ben ik blij dat ik een "oude" ds lite heb...

Puntje voor Markam.

En eh... je kan in principe ook muziek luisteren op je gewone DS hoor.

Maar idd, kan me voorstellen dat je de camera nodig heb bij een eventuele volgende Wario Ware o.i.d. Dan zou ik me ook een beetje genaaid voelen, maarja, wat Markam ook zegt... je heb hetzelfde met je pc. Je moet altijd vooruit gaan.

En dat van die regiolocks is echt te nep voor woorden! Dat wist ik nog niet... maar wellicht is dat snel te omzeilen.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group