Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby mayu-kun » 04 Jun 2008, 20:37:56

markdegeweldenaar wrote:Hem misschien verstoppen als er gasten komen?


:x :x :x
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby ManoRevolver » 05 Jun 2008, 07:50:06

Verschil is dat er rond die duizenden amateurgames voor de PC geen hype word ontwikkels zoals bij ieder spel wat nu nog voor de Dreamcast wel gebeurt. Tevens worden deze games niet commercieel op de markt gebracht.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby almighty » 05 Jun 2008, 10:48:44

ManoRevolver wrote:Verschil is dat er rond die duizenden amateurgames voor de PC geen hype word ontwikkels zoals bij ieder spel wat nu nog voor de Dreamcast wel gebeurt. Tevens worden deze games niet commercieel op de markt gebracht.

Ik snap eigenlijk niet waar je je druk om maakt 8)
Lijkt me een geinige game maar meer ook niet en met de hype ga ik zeker niet in mee.
Na games als ''Under Defeat en Trigger Heart'' hebben we het denk wel gehad met de DC :cry:
ImageImage
User avatar
almighty
 
Posts: 84
Joined: 26 Mar 2008, 19:13:35
Location: Zwolle

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby ManoRevolver » 05 Jun 2008, 12:59:07

En ik snap niet dat jullie je zo druk maken om, en het verdedigen van, deze game. ;-).
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby Loempiavreter » 05 Jun 2008, 21:34:47

ManoRevolver wrote:Verschil is dat er rond die duizenden amateurgames voor de PC geen hype word ontwikkels zoals bij ieder spel wat nu nog voor de Dreamcast wel gebeurt. Tevens worden deze games niet commercieel op de markt gebracht.


What about:

- Noitu love 2 Devolution die door Edge of EGM is gereviewed (en een 7 kreeg).
- Akatsuki Blitzkampf, die populair genoeg is om een arcade release te krijgen
- Monster, zelfde verhaal als blitzkampf.

Dat niemand naar de amateurgames kijkt op pc is alles behalve waar.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby mayu-kun » 06 Jun 2008, 14:27:05

tja, het is natuurlijk geen Broken Thunder :mrgreen:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby zendar » 08 Jun 2008, 11:11:23

Speciaal voor diegene die er wel trek in hebben:

http://www.hucast.net/download/dux_stage2_alpha.avi
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby Xizor » 08 Jun 2008, 13:37:29

precies... mijn eerste gedachte was 'tering, wat een crap!' en dat er dan nog mensen zo lovend over zijn begrijp ik niet....

Er wordt sneller geklaagd over de 'slechte graphics' van GTAIV dan dat er iets negatiefs gezegd kan en mag worden over dit... get real guys...
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby zendar » 08 Jun 2008, 13:58:05

Dit is het Dreamcast gedeelte van dit forum, dus lijkt het me niet zo raar dat er aandacht wordt besteed aan een nieuw uit te komen Dreamcast game.
Mij heb je nooit horen zeggen dat dit mooie graphics zijn, het ziet er apart uit, dat wel.
Ik zet dit hier neer voor de mensen die het nog leuk vinden om uit te kijken naar leven op de Dreamcast,
dat dan mensen willen gaan klagen dat ze dit niks vinden, en niet Dreamcast waardig, dan is daar 1 oplossing voor:
Niet kopen, en niet naar dit topic omkijken ;)
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby Pinkdragon » 04 Jul 2008, 18:49:02

ik had hier een nieuwsbericht gemaakt over een blogsite alleen zie nu dat ze de helft van die blog site verwijderd hebben :(
User avatar
Pinkdragon
 
Posts: 49
Joined: 04 Jul 2008, 18:28:06

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby almighty » 25 Jul 2008, 21:30:58

vandaag deze mail binnen gekregen:

Dear customer,

the release date of DUX has been set on the 28th August 2008. You will receive an email when your order has been shipped.

- HUCAST.net
ImageImage
User avatar
almighty
 
Posts: 84
Joined: 26 Mar 2008, 19:13:35
Location: Zwolle

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby F-zero » 27 Jul 2008, 16:17:41

Ik vind eigenlijk dat dit soort games de Dreamcast juist neerhalen. Nu is de maatstaf omtrent deze console al zo, dat dit tof gevonden moet worden.

Ik herinner de DC liever om de games als SC en Shenmue... Er zijn veel meer consoles die van deze homebrew rommel kregen, het is echt niets speciaals.

Voor mij was Under Defeat denk ik de laatste titel, dat was nog echt kwaliteit (maar ook weer niet zo geweldig als werd beweerd, imo is Zero Gunner 2 beter).
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby zendar » 27 Jul 2008, 17:28:51

Wat maken jullie je toch druk om "het aanzien van de console"
Als je bij een gemiddelde online gameshop kijkt onder wat voor categorie de DC valt, zal dat "Retro Spelcomputers" zijn.,
terwijl een Ps2 binnendezelfde generatie valt, maar daarvoor nog steeds volop games kan kopen.
Het aanzien van de DC is allang bepaald, als je een gemiddelde gamer vraagt wat hij weet van de DC, zal het antwoord meestal zijn:
"Er zijn een hoop arcade ports op uitgekomen, maar Sega heeft het verneukt kwá promotie e.d."
Denk je dan echt dat zo'n game als dit daar verandering in brengt?
Dit soort releases valt alleen de verstokte DC liefhebber nog op, en als je het niks vindt, dan moet je er ook niet meer op letten.
Ik vindt het mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die nog moeite in de DC steken.
Mij zal je ook niet horen zeggen dat dit een geweldige release zal zijn, er zijn volop betere op de DC (gelukkig).
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby Stepz » 28 Jul 2008, 17:24:52

F-zero wrote:Ik vind eigenlijk dat dit soort games de Dreamcast juist neerhalen. Nu is de maatstaf omtrent deze console al zo, dat dit tof gevonden moet worden.

Ik herinner de DC liever om de games als SC en Shenmue... Er zijn veel meer consoles die van deze homebrew rommel kregen, het is echt niets speciaals.

Voor mij was Under Defeat denk ik de laatste titel, dat was nog echt kwaliteit (maar ook weer niet zo geweldig als werd beweerd, imo is Zero Gunner 2 beter).

Geloof me, ik denk niet dat er mensen zijn die zullen zeggen "Oh de Dreamcast, da's die schijtconsole met games als Radilgy" (om maar wat op te noemen).
Iedereen blijft de DC herinneren als de console die games als SC, Crazy Taxi, Sonic Adventure en Powerstone op de markt zette.
Het zal de maatstaaf echt niet neerhalen, daar heeft de DC teveel goeie dingen voor gedaan. Daarnaast kwamen er nog best een paar goeie games uit zoals Ikaruga, FoF, Border Down en Under Defeat. Ik weet niet of ie beter is dan Zero Gunner 2, die was idd wel heel erg gaaf, maar dat wil nog niet zeggen dat Under Defeat geen toffe game is.
Al kon ik "homebrew rommel" krijgen op m'n SNES zou ik er ook misschien nog wel voor gaan (ook al had de SNES nog meer troep dan de DC).

Ik ben blij met elke game die er nog uitkomt. 't Wil niet zeggen dat ik ze allemaal koop, maar alleen het initiatief al vind ik erg leuk.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby almighty » 28 Jul 2008, 18:10:37

Ach lijkt me een geinige game niet meer en niet minder.
Ook de prijs is wel o.k. en is wel leuk voor de collectie toch... 8)
ImageImage
User avatar
almighty
 
Posts: 84
Joined: 26 Mar 2008, 19:13:35
Location: Zwolle

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group