Godvertyfuslyers hebben €1000 (4x 250) van mijn rekening geplukt, ga zelf werken voor je geld vieze kankermongolen.
Pas op, ik heb echt niets gezien. Ik ben gefucked bij Pathe de Munt in Amsteradm.
Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman
Geachte heer/mevrouw,
Een aantal weken geleden was ik (samen met mijn moeder) bij Pathé de Munt in Amsterdam. Omdat ik graag en regelmatig naar de film ga heb ik toen besloten om een Pathé Unlimited pas aan te schaffen (pas nr. [NUMMER]), ook mijn moeder heeft er toen een aangeschaft (pas nr. [NUMMER]).
Wij hebben op 26 juni jl. met onze pinpas betaald, alles is goed gegaan en tot gisteren hebben wij genoten van ons abonnement.
Tot onze schrik bemerkte wij gisteren (19 juli) dat onze passen geblokkeerd zijn.
Ik heb toen contact opgenomen met mijn bank, de ABN AMRO en daaruit is gebleken dat mijn pas is geblokkeerd uit veiligheidsredenen.
Toen ik vroeg waarom bleek dat er bij Pathé de Munt pinpasfraude was gepleegd. Ook dat ik voor de komende vijf dagen geen gebruik meer kan maken van mijn pas en ook niet meer kan internetbankieren. Ik moet nu langs de bank als ik mijn geld wil opnemen. Dit geldt ook voor mijn moeder.
Maar dat is nog niet eens het ergste, want toen ik na het gesprek mijn bank belde om mijn rekening gegevens te beluisteren bleek er in totaal €1000,- te zijn gestolen van mijn rekening!
Er is eergisteren en gisteren (18 en 19 juli) twee keer €500,- opgenomen in Italië met mijn pas. Helaas is ook mijn moeder hier slachtoffer van geworden, ook bij haar is €1000,- van haar rekening gestolen.
Ons vertrouwen in Pathé is zeer ernstig geschaad, ik en mijn moeder zullen nooit meer pinnen bij een Pathé bioscoop en zullen onze vrienden aanraden dit ook niet meer te doen.
Wij verwijten Pathé grote nalatigheid bij het hanteren van haar pinapparaten. Ik heb nu zelf ook geconstateerd dat de apparaten onbeheerd op de desks staan en dat iedereen met kwade bedoelingen misbruik kan maken van deze pinapparaten, en zo uw klanten die op u vertrouwen bestelen.
Het verbaast ons dat de Pathé niet eerder actie heeft ondernomen om dit te voorkomen, het was tenslotte al langere tijd bekend dat bendes die in Amsterdam en omgeving opereren met dit soort praktijken op grote schaal fraude pleegden.
Ik ben erg benieuwd wat u hier tegen gaat doen, en welke acties u gaat ondernemen om er voor te zorgen dat wij weer veilig bij u kunnen pinnen en dat ons vertrouwen in Pathé wordt hersteld.
In afwachting van uw antwoord,
Met vriendelijke groet,
Roi
[ADRES]
06-********
AMSTERDAM - Bioscoop Pathé De Munt is in juni doelwit geworden van 'skimmers'. Op nog onbekende wijze zijn één of meerdere pinautomaten bij de kassa's gemanipuleerd.
De politie onderzoekt hoe de fraude heeft kunnen plaatsvinden. Een grote vraag is hoe de daders kans hebben gezien de kaartlezers, die bij een aantal van de vijf kassa's staan, te bewerken.
Een slachtoffer dat op 26 juni in de bioscoop met zijn pinpas betaalde, meldt dat deze week twee keer vijfhonderd euro van zijn rekening is afgeschreven. Vervolgens heeft zijn bank zijn pas geblokkeerd.
Een politiewoordvoerder kan vooralsnog niet aangeven hoeveel bioscoopgangers gedupeerd zijn, noch hoeveel apparaten bewerkt waren. ''Wij hopen volgende week meer te weten.''
Lizet Beekmans, theatermanager van bioscopen De Munt en Tuschinski, bevestigt dat in De Munt 'iets is fout gegaan met pinpassen.' Het personeel heeft geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren.
''Er staan hier vaak lange rijen voor de kassa, het is voor ons heel moeilijk voor te stellen dat iemand tien minuten lang bij een pinautomaat staat. Want er is ons verteld dat het niet met één druk op een toets is geregeld.''
Volgens Beekmans is het gevaar nu geweken. Twee weken geleden werden de oude kaartlezers in De Munt vervangen. Op dat moment was de fraude nog niet bekend.
''Vorig jaar is al besloten alle pinautomaten in de Pathébioscopen te vervangen, onder meer om de snelheid van het afrekenen te vergroten.'' Met de nieuwe apparatuur is dit soort fraude niet mogelijk, aldus Beekmans.
Eerder deze week werd al bekend dat criminelen zich vaker richten op het bestelen van klanten via pinautomaten in winkels en horecagelegenheden. Zo werd de vestiging van La Place in het brugrestaurant over de snelweg A4 bij Hoofddorp vorige maand getroffen door deze vorm van misbruik.
Volgens Currence, het bedrijf dat in Nederland het betalingsverkeer beveiligt, lijkt het erop dat enkele verouderde typen betaalautomaten gevoelig zijn voor deze vorm van fraude.
Currence vermoedt dat criminelen zich in winkels laten insluiten om na sluitingstijd de betaalautomaten te verbouwen of te wisselen.
Skimmers hielden zich tot nu toe vooral bezig met het manipuleren van betaalautomaten op straat. Meerdere keren zijn in Amsterdam bendes opgepakt.
Users browsing this forum: No registered users and 11 guests