De ondergang...

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

De ondergang...

Postby Silent Shadow » 25 Sep 2006, 18:16:39

God, god, god vandaag maar weer eens de pu gekocht voor de grap (was €2,95- €1,00 korting) ik het blad al een jaar niet meer gelezen of gekocht aangezien het toen begon met die recensie's in de midden van de bladzijde's te zetten (om maar te zwijgen over recensie's van 25 woorden ><). Maar nu heb ik hem weer eens gekocht maar... WAT IS DAT BLAD NOG ROTTER GEWORDEN!

Kijk ik weet dat sommige mensen van het forum hier dat blad al 10 jaar niks meer vinden maar ik las het de afgelopen jaren toch nog om dat het soms wel leuk was om te lezen maar nu... vind ik dat het blad zijn dieptepunt wel heeft bereikt.

Punten die ik slechter vind geworden:

* Om de bladzijde een hele pagina reclame.
* Drukke pagina's waardoor mijn ogen pijn doen van het lezen.
* Nog kortere recensie dan ooit te voren (waarin nog minder informatie staat dan vroeger)
* Humor is echt heel erg slecht geworden (tekstballontjes in screenshots?!)

en dan nog een paar punten waarop ik nu niet kan komen.

Ik vind echt dat dat blad moet kappen ermee want dit doet gewoon pijn. Wellicht iemand anders die hier iets over dit onderwerp te zeggen heeft?
Silent Shadow
Sega Saturn liefhebber._0_
 
Posts: 1406
Joined: 02 Dec 2004, 12:00:57

Postby ricepuppet » 25 Sep 2006, 18:44:03

Ach, wat voor vuile dingen moet er nog gezegd worden over de PU? De oldskool lezers van toen zijn nu ouder, volwassener en diggen die shit al jaren niet meer.

Die gasten van de PU blijven zich schuldig maken aan puberale vermaak voor 15 jarigen, waar anders moet je je geld vandaan halen? Ik lees de PU niet meer, maar zoals ik het begrijp moet de PU het hebben van grove inkomsten (reclame) om die karige maandsalarissen van de medewerkers te bekostigen.

De website van PU is nog 1000x erger. Wat een verschrikking. Het is exact XBW met een grijze huisstijl i.p.v. groen.

Gamekings kijk ik al jaren niet meer; puberaal, non - informatief en het presenteer / acteer niveau is van Klaas Jan kwaliteit.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby ManoRevolver » 25 Sep 2006, 19:33:35

Ik vind zowel de PU als Game Kings nog steeds leuk om te lezen / kijken.
Lekker belangrijk of het puberaal geneuzel is, it's only entertainment.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby ricepuppet » 25 Sep 2006, 19:45:29

ManoRevolver wrote:Ik vind zowel de PU als Game Kings nog steeds leuk om te lezen / kijken.
Lekker belangrijk of het puberaal geneuzel is, it's only entertainment.


Tja, ik vind het jammer van mijn hersencellen die moeten werken om dat soort informatie te verwerken.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby General Wong » 25 Sep 2006, 19:47:07

PU Bashing is so 2002.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby ricepuppet » 25 Sep 2006, 19:58:09

General Wong wrote:PU Bashing is so 2002.


En eigenlijk al 76 keer voorgekomen.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby ManoRevolver » 25 Sep 2006, 20:04:16

General Wong wrote:PU Bashing is so 2002.


En ook totaal onnodig.
Je kan zeggen over PU wat je wil, maar het blijft imo het enige Nederlandse blad dat geen konten kust bij de game publishers en developers, hoe ze dit brengen tja, hate it or love it.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby ricepuppet » 25 Sep 2006, 20:06:46

Heel simpel. Die gasten die in het begin bij de PU werkten hebben de weg geplaveid voor de gasten die er nu werken. Toendertijd was internet nog geen fenomeen, en was de PU zowat het enigste nederlands gamemagazine dat er serieus tegenaan ging.

Wat die gasten nu doen is gewoon uitgemolken shit van de allereerste lichting PU medewerkers.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby ManoRevolver » 25 Sep 2006, 20:09:12

ricepuppet wrote:Heel simpel. Die gasten die in het begin bij de PU werkten hebben de weg geplaveid voor de gasten die er nu werken. Toendertijd was internet nog geen fenomeen, en was de PU zowat het enigste nederlands gamemagazine dat er serieus tegenaan ging.

Wat die gasten nu doen is gewoon uitgemolken shit van de allereerste lichting PU medewerkers.


Moet het dan niet anders zijn?
Andere NL (web)zines die de shit uitmelken van de allereerste lichting PU medewerkers?
PU zal vast wel een bepaalde formule hebben waar medewerkers zich 'aan moeten houden' (whatever), en blijven gewoon de PU die er al sinds 1993 (geloof ik?) is.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby ricepuppet » 25 Sep 2006, 20:16:57

Denk het niet aangezien het hele eerste team overboord is getieft, en in de loop der jaren andere medewerkers hun weg hebben gevonden naar binnen. Ik denk niet dat ze zich houden aan een afgesproken formule uit 1993, maar de stijl proberen te bewaren.

De een vind het geslaagd, de ander - ik dus - vind het maar dieptriest. Als je de oude PU's erbij pakt (ook al is de humor oud, om sommige dingen kan je nog lachen) zie je een verschil.

De humor was zelfs op sommige punten harder. Ik kan me nog goed een review heugen van een of ander spel op de SNES met een baby Dino op skateboard; de makers van de game hadden de game opgestuurd, vastgeplakt aan een skateboardje met de mededeling of ze game a.u.b. niet wilde afkraken.

Uiteraard gebeurde dat wel, en nog hard ook :)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby General Wong » 25 Sep 2006, 20:34:32

ricepuppet wrote:De humor was zelfs op sommige punten harder. Ik kan me nog goed een review heugen van een of ander spel op de SNES met een baby Dino op skateboard; de makers van de game hadden de game opgestuurd, vastgeplakt aan een skateboardje met de mededeling of ze game a.u.b. niet wilde afkraken.

Uiteraard gebeurde dat wel, en nog hard ook :)


Radical Rex
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby markdegeweldenaar » 25 Sep 2006, 20:52:03

Ik durf de PU al niet meer te kopen. Als midden twintiger koop je toch ook geen breakout of popfoto? (bestaat dat allebei nog wel?).

Vroeger vond ik het een erg leuk blad en ik blader de oude exemplaren ook nog wel eens door. Toen wist men nog waar de grens was tussen leuk-leuk en irritant-leuk. Daarnaast waren er ook redacteurs die vooral een kwalitatief goede, serieuze review neer probeerden te zetten, met af een toe een grapje tussendoor, waardoor de tenenkrommende onzin van andere redacteurs enigszins geneutraliseerd werd.
De laatste keer dat ik de PU las schreef alleen Jan reviews met een serieuze inslag. Hij deed er echter meteen twintig per week, en dan kom je toch ook een stuk minder geloofwaardig over.
Het is sowieso vrij triest als dertigers krampachtig proberen hip en relevant te zijn, door hun teksten op te vullen met allemaal straattaal en andere onzin. Ik wil gewoon objectieve informatie over nieuw uitgebrachte spellen en niet worden aangesproken als een 15-jarige wigger.

Gamekings vind ik trouwens best te verteren. Die onzin-items kunnen me gestolen worden, maar het format van de reviews vind ik goed. Er is beeld en uitleg bij een spel, gevolgd door een ongezouten mening. Het is echt een videogame programma en niet zo'n zielloos reclamepraatje als bij andere gameprogramma's.


Misschien een goed idee voor de heren van dit forum: Samen een computerspellentijdschrift opzetten voor de oudere jongere. Er is vast een markt voor, aangezien de meeste kopers van computerspellen boven de 18 zijn. ;)
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby blackdragon » 25 Sep 2006, 21:33:12

Lol vriend van mij is lid en lees hem altijd als ik bij hem ben blad is niet veel en reviews en previews zijn ook niet echt van een hoog niveau, tsja wat wel van dat blad. Zoals een paar keer in zo'n Yo post is geschreven ofzo heet dat je kan het mooi gebruiken als schijt papier :P :P
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby markdegeweldenaar » 25 Sep 2006, 21:35:39

blackdragon wrote:Lol vriend van mij is lid en lees hem altijd als ik bij hem ben blad is niet veel en reviews en previews zijn ook niet echt van een hoog niveau, tsja wat wel van dat blad. Zoals een paar keer in zo'n Yo post is geschreven ofzo heet dat je kan het mooi gebruiken als schijt papier :P :P


Net zoiets als jouw onleesbare post?
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby blackdragon » 25 Sep 2006, 22:12:05

markdegeweldenaar wrote:
blackdragon wrote:Lol vriend van mij is lid en lees hem altijd als ik bij hem ben blad is niet veel en reviews en previews zijn ook niet echt van een hoog niveau, tsja wat wel van dat blad. Zoals een paar keer in zo'n Yo post is geschreven ofzo heet dat je kan het mooi gebruiken als schijt papier :P :P


Net zoiets als jouw onleesbare post?


Ja idd problemen mee?

Enigste is dat ik het onderste verkeerd heb neerzet, maar goed kan je toch ff reageren of niet anders heb je ook maar niks te zeggen ;)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group