SNES krijgt geen stroom

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

SNES krijgt geen stroom

Postby ReinieR » 05 May 2010, 10:18:28

Ik heb vanmorgen op een rommelmarkt oa een SNES gekocht. Helemaal blij, aangezien ik speciaal voor een SNES hier heen ging.
Echter thuis gekomen alles getest maar blijkt nou net de SNES niet te werken.
Hij krijgt geen stroom.
Er zaten geen spellen bij, maar ik neem aan dat hij zonder spel, netzoals elke andere console gewoon moet gaan branden toch?
Echter krijgt hij ook geen signaal naar het beeld. Vaak zie je toch bij oude consoles het signaal op de tv overspringen, maar dat gebeurd ook niet.

Weet iemand wat ik er aan kan doen? Kan ik hem makkelijk open krijgen bijvoorbeeld? Heb net al even snel gekeken, maar er zitten geen gewone schroeven in, helaas.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby Markam » 05 May 2010, 11:22:04

volgens mij doet de snes nix zonder stroom, heb je geen andere adapter met zelfde voltage?
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby kevin » 05 May 2010, 14:45:26

ReinieR wrote:Ik heb vanmorgen op een rommelmarkt oa een SNES gekocht. Helemaal blij, aangezien ik speciaal voor een SNES hier heen ging.
Echter thuis gekomen alles getest maar blijkt nou net de SNES niet te werken.
Hij krijgt geen stroom.
Er zaten geen spellen bij, maar ik neem aan dat hij zonder spel, netzoals elke andere console gewoon moet gaan branden toch?
Echter krijgt hij ook geen signaal naar het beeld. Vaak zie je toch bij oude consoles het signaal op de tv overspringen, maar dat gebeurd ook niet.

Weet iemand wat ik er aan kan doen? Kan ik hem makkelijk open krijgen bijvoorbeeld? Heb net al even snel gekeken, maar er zitten geen gewone schroeven in, helaas.


Normaal gesproken als hij stroom krijgt, gaat het rode power knopje wel branden als je hem aanzet, ongeacht of er een spel in zit of niet, het zou je adapter dus kunnen zijn als dit niet het geval is.
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby ReinieR » 05 May 2010, 19:24:09

Ik heb even mijn NES adapter vergeleken en die was eigenlijk hetzelfde. Deze heb ik dus aangesloten maar ook dan doet hij het niet.
Echter hoor ik wel een klein iets in de SNES wat los zit.
Onder weg had ik iets van tja, mijn Mega Drive controller heeft dat ook, maar doet het prima. Het ligt dus echt aan de SNES zelf.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby Markam » 06 May 2010, 06:56:55

je kan em openmaken door de schroefjes uit te boren en dan te vervangen door gewone schroeven. Je kan ook de tip van een pen verwarmen en dan in zo'n schroefje drukken, dan maak je zelf een soort "schroevendraaier", wel voorzichtig want hij is zo weer kapot.

Je kan natuurlijk ook zo'n schroeven draaier kopen, maar dat moet vaak uit het buitenland.

Zal idd wel iets los zitten, grote kans dat je het zelf kan als je kan solderen..
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby ReinieR » 06 May 2010, 07:10:08

Thanks voor de tip. Ik zat al te kijken naar de schroeven maar ik kwam er inderdaad al achter dat ze uitgeboord moeten gaan worden. Om nou zo een schroevendraaier te gaan kopen vind ik ook weer zonde, ook al is ie maar een paar euro.
Ik ga een deze dagen wel even kijken, hopelijk gaat het werken.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby peter89 » 06 May 2010, 20:49:32

User avatar
peter89
 
Posts: 477
Joined: 08 Jul 2004, 13:46:01

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby ReinieR » 07 May 2010, 07:21:00

peter89 wrote:http://link.marktplaats.nl/339388671


Thanks, maar aan de adapter zelf ligt het niet. De SNES adapter geeft geen stroom maar ik had ook al mijn NES adapter aangesloten, welke hetzelfde is. Deze geeft ook geen stroom. Tenzij ze alle twee stuk zijn, maar dat lijkt met erg sterk.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby Markam » 07 May 2010, 18:27:43

ik heb eventueel ook nog adapters over voor de snes, stel dat ie wel kapot is kan je er daar wel een van overnemen voor een heel zacht prijsje...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby ReinieR » 09 May 2010, 18:30:31

Net even geprobeerd open te boren. Resultaat: 1 boor stuk en plastic om de schroeven heen kapot.
Van de week maar even bij mn vriendin dr pa vragen.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby kevin » 09 May 2010, 18:53:44

Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby ReinieR » 09 May 2010, 20:35:45

Ik wacht nog even tot ik bij mn vriendin ben geweest. Als haar pa het open kan krijgen hoef ik die schroevendraaier niet te bestellen. Anders haal ik die inderdaad. Thanks!
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby ReinieR » 11 May 2010, 21:05:33

Vandaag even langs de Game Over in Amsterdam geweest. Deze gasten hebben hem voor me open geschroefd.
Toen ik eenmaal thuis kwam ben ik verder gegaan met het open halen van de SNES. Mijn pa zegt dat er al het een en ander eerder gesoldeerd is. Echter zie ik zo snel niet wat er aan kan schelen.
Iemand tips waar ik op kan/moet letten?
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby kevin » 11 May 2010, 21:06:23

ReinieR wrote:Vandaag even langs de Game Over in Amsterdam geweest. Deze gasten hebben hem voor me open geschroefd.
Toen ik eenmaal thuis kwam ben ik verder gegaan met het open halen van de SNES. Mijn pa zegt dat er al het een en ander eerder gesoldeerd is. Echter zie ik zo snel niet wat er aan kan schelen.
Iemand tips waar ik op kan/moet letten?


hmm, foto's ? Zou het zo niet durven zeggen.
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: SNES krijgt geen stroom

Postby ReinieR » 28 May 2010, 17:26:51

Net maar weer met grote teleurstelling in elkaar gezet. In elkaar zetten was een stuk makkelijker dan uit elkaar halen :P
Ik dacht, laat ik toch maar eens proberen om hem nog 1x aan te zetten. Wat er nou gebeurd is weet ik zelf ook niet, maar hij ging gewoon aan :D
Binnenkort gelijk maar even een spelletje kopen kijken of hij ook games wil afspelen :P
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Next

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group