Dreamcast met nauwelijks nog beeld.

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Dreamcast met nauwelijks nog beeld.

Postby Fredquick » 20 Oct 2009, 10:34:41

Hi,

Onze Sega Dreamcast geeft geen beeld meer. Na jaren niet gebruikt te zijn wilde ik de Dreamcast weer eens activeren. Als ik hem aansluit met de originele scart kabel zie ik heel vaag een schim van het beeld. Het lijkt erop dat ie het verder wel doet. Het lijkt dus alleen een probleem met de videouitgang. Iemand een idee wat het kan zijn en of dat nog te repareren valt? Ik heb hem geprobeerd op diverse TV's (ook ouderwetse).

Alvast bedankt voor de reactie,

Fred
Fredquick
 
Posts: 1
Joined: 20 Oct 2009, 09:58:05

Re: Dreamcast met nauwelijks nog beeld.

Postby music_maniac1965 » 20 Oct 2009, 15:07:59

misschien de scart kabel connectoren en die van de dreamcast eens inspuiten met contact spray ? niet te veel natuurlijk, en wel ff die spray laten vervliegen voor je je console weer aan zet, en ff de kabel er een paar keer in en weer uit doen na het inspuiten om zo door de beweging de connectie punten weer schoon te maken.

voor de rest zou ik het niet weten, al eens een andere dreamcast scart kabel geprobeerd ?
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Dreamcast met nauwelijks nog beeld.

Postby Markam » 24 Oct 2009, 08:45:10

is geen probleem van de dc, maar van de tv waar je hem op aansluit. De DC is erg kieskeurig wat betreft het weergeven van beeld. De originele scart kabel is full rgb en wil ook graag op een full rgb poort aangesloten worden. Ik weet niet of je de kabel via een verdeel box oid hebt aangesloten, dan is dat het probleem. Heb je em wel direct op je tv aangesloten dan kan het de scart aansluiting op je tv zijn. Als een tv meerdere scart aansluitingen heeft is vaak alleen AV1 een echte rgb aansluiting. De andere zijn veredelde svideo aansluitingen. Probeer de kabel in de AV1 aansluiting. Als dat nog niet werkt moet je maar een gewone component kabel op de kop zien te tikken, is minder mooi beeld, maar die kan je overal inprikken.

de tip van MM moet je ook nog even proberen, want de kabel wil idd ook wel eens moeilijk doen als ie er niet helemaal lekker in zit/ contact maakt.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Dreamcast met nauwelijks nog beeld.

Postby Stepz » 29 Oct 2009, 23:59:56

Ben 't met Markam eens. Als ik 'm in mijn scartingang doe, krijg ik ook geen beeld. Maar ik heb ook een aparte RGB-ingang. Daar doet ie 't perfect op.
Er van uitgaand dat je een RGB-kabel hebt.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group