Game Gear scherm met balk

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Game Gear scherm met balk

Postby LordHades » 11 May 2009, 18:08:00

Hey hallo,
ik heb laatst een Game Gear gekocht, vrij markt natuurlijk. Ze zeiden hij doet het, 10eutjes + 4 carts en adapter(NUBY) en batt-pack. ik heb um nog nie dus doen. Eenmaal thuis de 1ste test, gaat aan maar geen scherm....ik dat ding uitelkaar halen, goed schoongemaakt, contacten een beetje bijgebogen en weer in elkaar gezet..tijdens het drogen de carts nog ff schoongemaakt..
Weer dat ding aangezet, nog geen beeld..na wat geschuif met de carts eindelijk beeld en heel zwak geluid, later na wat spelen viel me op dat bovenin het scherm een balk zit, ik heb dus geen volledig beeld.

Nou heb ik al het probleem en oplossing voor dat geluid gevonden, das vrij simpel. Maar voor het scherm heb ik vrij weinig gevonden, ook wel iets met de condensatoren maar das meer voor als helemaal geen beeld heb. Ik vroeg me af hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben...any ideas and help is welcome!
User avatar
LordHades
 
Posts: 3
Joined: 11 May 2009, 17:40:12
Location: From the graves of Zandvoort

Re: Game Gear scherm met balk

Postby sega world » 15 May 2009, 00:17:24

de flat cable heeft oxidatie door de jaren heen 99,9 % busje alcohol halen heel je pcb er in dopen even laten opdrogen en het probleem is weg ik zeg je wel heel duidelijk wel de puurste alcohol halen die er te krijgen is anders vervliegt het niet zo snel. :mrgreen: 8)
.....:::::SEGA:::::.....
User avatar
sega world
 
Posts: 310
Joined: 11 Oct 2005, 22:02:44

Re: Game Gear scherm met balk

Postby LordHades » 16 May 2009, 20:09:42

sega world wrote:de flat cable heeft oxidatie door de jaren heen 99,9 % busje alcohol halen heel je pcb er in dopen even laten opdrogen en het probleem


Thanks, sommige termen zijn nog een beetje vaag voor me dus vraagje, wats een pcb eigenlijk? De printplaat? Kheb een busje 96% staan dus moet genoeg zijn...

EDIT:
PCB=> Printed Circuit Board als ik de info op Wiki kan geloven. Dus de printplaat...

Ik laat de afloop nog weten van het gebeuren...ik ben er ook achter dat mn audio-kaart van mn GG anders is dan elke kaart die ik op het www zie, dus ik ga alle condensatoren vervangen het zijn tenslotte maar 5.
User avatar
LordHades
 
Posts: 3
Joined: 11 May 2009, 17:40:12
Location: From the graves of Zandvoort

Re: Game Gear scherm met balk

Postby Markam » 19 May 2009, 07:20:03

heb je de cards ook schoongemaakt? meestal zijn het juist de cards die de problemen geven...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Game Gear scherm met balk

Postby LordHades » 19 May 2009, 18:46:25

Markam wrote:heb je de cards ook schoongemaakt? meestal zijn het juist de cards die de problemen geven...


Thanks voor de help. Maar kheb idd de carts al schoongemaakt, het probleem is ook met alle carts. Kheb wel is waar alleen ff een watten-staafje met 96% alcohol over de contacten heen gehaald, en daar kwam wel wat oxidatie vanaf. Maar ik zal is ff wat dieper naar de contacten in de GG zelf kijken....

Heb ondertussen de grote print schoongemaakt, helaas niet kunnen dompelen maar met watten-staafjes er overheen. Kwam hier en daar flink wat bruine troep vrij....helaas nog geen volledig beeld.

Kga nu ff de geluids-kaart fixen en dan zal ik me ff storten op de connector in de GG.
User avatar
LordHades
 
Posts: 3
Joined: 11 May 2009, 17:40:12
Location: From the graves of Zandvoort

Re: Game Gear scherm met balk

Postby sega world » 25 May 2009, 22:58:12

en al gelukt anders kan ik het ook wel voor je doen hoor 8)
.....:::::SEGA:::::.....
User avatar
sega world
 
Posts: 310
Joined: 11 Oct 2005, 22:02:44


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group