Dreamcast Hais VGA box

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Dreamcast Hais VGA box

Postby humanoid » 26 Nov 2008, 09:43:13

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Hais VGA box voor de DC. Nu is het zo dat ik relatief veel NTSC-J spellen speel. Maak hierbij gebruik van een Bootdisc. Echter deze bootdisc ondersteund geen VGA mode en ben dus gedoemd om de games nog steeds via de normale tv uitgang te spelen.
Wat ik graag zou willen weten is of de VGA box ook werkt op een Japanse Dreamcast. Dit om het feit dat als ik een Japanse game opstart alleen de melding krijg op mn monitor "incompatible input".

Volgend de opstart procedure die ik gebruik om (dacht ik) de non-VGA mode van de Bootdisc te omzeilen:
Zet DC aan met VGA box aangesloten, stop Bootdisc in de DC en start deze op na het verwijderen van mn VGA box, "gokken" wanneer de bootdisc volledig is opgestart en de Japanse game in de DC opstarten, na enige tijd de VGA box weer aansluiten.

Vervolgens krijg ik dus de melding "incompatible input", erg vreemd lijkt mij aangezien de DC vanaf begin af aan dus eigenlijk wel in VGA mode is opgestart. Of heeft dit misschien te maken met het feit dat monitoren ook verschil in regio's kennen? (PAL, NTSC).
De Japanse games ondersteunen allemaal VGA, hier zou het dus niet aan moeten liggen. Graag jullie advies voor ik besluit een NTSC-J Dreamcast te kopen :lol:
User avatar
humanoid
 
Posts: 42
Joined: 02 Aug 2006, 08:49:46

Re: Dreamcast Hais VGA box

Postby SNKy » 26 Nov 2008, 11:07:08

Niet alle Japanse games ondersteunen VGA hoor..
Gebruik gewoon een andere boot disc, bijv. de xploder demo.
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group