Einde van me Dreamcast???

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Einde van me Dreamcast???

Postby Psoman » 14 Sep 2008, 14:28:14

Hey guys,

Lange tijd niet hier geweest maar ik heb een probleem na 6 jaar trouwe dienst is me DC er mee opgehouden, wat is er precies aan de hand? Hij leest geen disk's meer(PAL,USA,NTSC-J). Als ik me Dreamcast opstart begint het probleem al het dreamcast dotje wat het logo maakt verschijnt niet nee het logo schiet meteen in beeld, dan begint probleem probleem als ik in het menu ben zegt die van "please wait while reading disc" en dit verschiet elke 5 secondes als ik in de settings ga hapert het beeld ook net alsof er een disk word geladen.

Als ik er een game instop hoor je het boot geluidje maar knalt die meteen terug naar het menu, als ik de drive open doe zie ik wel de laser op en neer bewegen dit heb ik nog nooit gezien, hij maakt voor de rest geen vreemde geluiden en de fans draaien ook normaal het beeld trilde wel iets maar dat kwam doordat AV snoer niet goed vast zat, ik heb ook geprobeerd de snoeren opnieuw aan te sluiten maar leverde ook niks op heb de DC op beide tvs getest (HD en SD) en bij beide het zelfde resultaat. Ik snap er echt niks van want 2 weken geleden heb ik nog zonder problemen Jet Set Radio zitten te spelen en heb ook nog Proppeler Arena gespeeld (deze knalde er wel uit.) en die game sessie was iets van 2 uur. Is dit het einde van me Dreamcast en moet ik dus opzoek naar een nieuwe(zo ja waar???) of valt me DC nog te redden?

Ik hoor het graag van jullie dudes!!!


Psoman.
http://users.ign.com/collection/SpidyT
Ngage rocks (+[ ]#)
You're not the only hero
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby music_maniac1965 » 14 Sep 2008, 16:26:16

ik zou het niet weten of hij nog te redden valt. maar zo te horen heb je hem nog steeds zeer actief in gebruik. speel je orginele games, of gebrand ? ik heb namelijk gehoord (kan het helaas niet bevestigen) dat gebrande cd's afspelen je cdrom speler sneller laat verslijten. of dit echt zo is weet ik niet. ook vind ik het raar dat je tijdens het opstarten al een probleem hebt. dit zou toch niks met je cdrom te maken kunnen hebben ?

stel dat je een vervangende dreamcast zoekt, dan denk ik dat je of hier op het koop gedeelte moet kijken, of op marktplaats. let wel, als je daar zaken doet is het wel zo handig dat je hem zelf kan ophalen, zodat je hem eerst nog spelend bij de verkoper kan zien. als ze dat niet kunnen, dan zou ik het zelf al niet vertrouwen, want ze weten heus wel dat de dreamcast bij de huidige gebruikers al lang bekend is. een nieuwe koper die nog nooit van de dreamcast gehoord heeft zal zekers niet opeens gaan zoeken naar zo'n exclusieve console. kortom: kijk uit, let goed op, en koop geen kat in de zak.

of er nog winkels zijn die ze nieuw verkopen weet ik niet, want waar ik vroeger altijd ging die hebben nog wel de playstation 1, maar niet de dreamcast.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby Psoman » 14 Sep 2008, 19:05:23

music_maniac1965 wrote:ik zou het niet weten of hij nog te redden valt. maar zo te horen heb je hem nog steeds zeer actief in gebruik. speel je orginele games, of gebrand ? ik heb namelijk gehoord (kan het helaas niet bevestigen) dat gebrande cd's afspelen je cdrom speler sneller laat verslijten. of dit echt zo is weet ik niet. ook vind ik het raar dat je tijdens het opstarten al een probleem hebt. dit zou toch niks met je cdrom te maken kunnen hebben ?

stel dat je een vervangende dreamcast zoekt, dan denk ik dat je of hier op het koop gedeelte moet kijken, of op marktplaats. let wel, als je daar zaken doet is het wel zo handig dat je hem zelf kan ophalen, zodat je hem eerst nog spelend bij de verkoper kan zien. als ze dat niet kunnen, dan zou ik het zelf al niet vertrouwen, want ze weten heus wel dat de dreamcast bij de huidige gebruikers al lang bekend is. een nieuwe koper die nog nooit van de dreamcast gehoord heeft zal zekers niet opeens gaan zoeken naar zo'n exclusieve console. kortom: kijk uit, let goed op, en koop geen kat in de zak.

of er nog winkels zijn die ze nieuw verkopen weet ik niet, want waar ik vroeger altijd ging die hebben nog wel de playstation 1, maar niet de dreamcast.


Hey music_maniac1965 thanks voor je reply ik heb alleen maar orginele games op me DC wel verschillende regio's dus gebruik wel een bootcd maar dat moet geen probleem zijn, wat je zegt het is raar dat het meteen met opstarten al raak is dit probleem ben ik nog nooit tegengekomen het niet lezen van games is een DC eigen maar opstart problemen....

Ik wacht nog even af met zoeken naar vervangende eerst ff kijken of deze nog valt te redden dankjewel in ieder geval voor je tip qua marktplaats. Maar als ik een vervangende haal haal ik hem denk toch wel in een game-store dan op marktplaats.

Ik wacht af.
http://users.ign.com/collection/SpidyT
Ngage rocks (+[ ]#)
You're not the only hero
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby Psoman » 20 Sep 2008, 14:39:51

Niemand die mij kan helpen?
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby music_maniac1965 » 21 Sep 2008, 21:09:43

ik ben bang dat er alleen nog maar "die hard sega fan's" hier posten, en dan moeten die nog weten dat dit forum bestaat ook :)

als iemand had geweten hoe je jouw probleem kon oplossen hadden ze wel antwoord gegeven, zo vriendelijk zijn ze (we) hier wel :D
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby Fashion » 22 Sep 2008, 08:18:02

mischien ff een mailtje naar xi of bdt sturen ? mischien weten die het
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby Stepz » 22 Sep 2008, 09:27:07

Madman is verder ook behoorlijk technisch. Weet ontzettend veel over pc's, dus vast ook wel over DC's.
Daarnaast weet Donny K. ook aardig wat.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby zendar » 22 Sep 2008, 16:38:50

Ik kan je er ook niet mee helpen, maar ik zou gewoon proberen om via marktplaats of ebay een 2e handsje op de kop te tikken,
als je goed zoekt heb je er 1 voor een paar tientjes.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby WMJ » 22 Sep 2008, 17:28:35

Ik denk dat de kans groot is dat de GD lens gewoon kapot is en dat je die moet vervangen. Ik zie ze soms nog weleens los te koop dus misschien kan je er goedkoop een vinden maar dan heb je wel kans dat het probleem nog niet 100% is opgelost indien er nog iets anders mis is.
Image
WMJ
 
Posts: 51
Joined: 11 Aug 2006, 14:42:16
Location: Houten

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby music_maniac1965 » 24 Sep 2008, 21:22:46

WMJ wrote:maar dan heb je wel kans dat het probleem nog niet 100% is opgelost indien er nog iets anders mis is.


en dat is er volgens mij ook, want hij vermeld zelf al:

begint het probleem al het dreamcast dotje wat het logo maakt verschijnt niet nee het logo schiet meteen in beeld


dus ik ben bang dat een echt technies iemand die dreamcast zal moeten doormeten om te zien of er meer beschadigd is.

zelf heb ik al eens bij een playstation 1 (die eerste grote versie) een versleten lens afgesteld, zodat hij nog een paar jaartjes mee ging. de spellen werden nog wel ingelezen/geladen, maar het geluid ging erg stotterend, en als er een cgi filmpje werd vertoont, dan had je datzelfde gestotter ook in het beeld. laden duurde ook langer trouwens. na het afstellen van de lens was het stotteren weg, en de laad tijden weer normaal. toch, een jaaf of 4 later, gaf hij echt de geest, en deed hij niks meer. maar toen had ik al lang mijn ps2 die ook de psx spellen kon spelen.

ik weet niet of je een dreamcast lens ook kan afstellen, en zo ja, hoeveel schroefjes er voor zijn. op de psx waren het er 2, eentje voor de hoogte instelling van de laser (als de cd door slijtage wat dichter bij de lens kwam, moest het "snijpunt" van de laser omlaag gedraaid worden) en volgens mij ook eentje om de lens uit te lijnen, maar dat weet ik niet zeker, omdat ik dat 2e schroefje nog nooit had versteld (was ook niet nodig).
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby Donny K. » 25 Sep 2008, 07:16:20

Inderdaad een lastig probleem die ik ook wel eens langs heb zien komen. De lens een goede (maar voorzichtige) schoonmaakbeurt geven, wil nog wel eens helpen. Maar uiteindelijk zal je d'r toch aan moeten geloven en op zoek gaan naar een nieuwe lens (of Dreamcast) :(
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby Stepz » 25 Sep 2008, 10:43:28

Dan zou ik voor een nieuwe DC gaan. Hoe gaaf ik de console ook vind, het heeft wel meer mankementjes. Kies je voor zekerheid? Koop dan een nieuwe DC...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby Psoman » 27 Sep 2008, 11:05:27

Stepz wrote:Dan zou ik voor een nieuwe DC gaan. Hoe gaaf ik de console ook vind, het heeft wel meer mankementjes. Kies je voor zekerheid? Koop dan een nieuwe DC...


Zijn die dan nog wel te vinden nieuwe DC?? of zijn het allemaal 2de handsjes heb je volgens mij weer dat laser probleem... bedankt btw iedereen voor de reply's ik zal dus maar opzoek gaan naar nieuwe dc iemand nog adresje(bepaalde store?).
http://users.ign.com/collection/SpidyT
Ngage rocks (+[ ]#)
You're not the only hero
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby zendar » 27 Sep 2008, 13:23:00

Ik had de mijne nieuw gekocht bij Gameshop in Den Haag, maar ik weet niet of die nog nieuwe heeft staan.
Anders ga je toch aangewezen zijn op Ebay : Nieuwe Dreamcast in Canada Nu kopen met verzenden ongeveer €95,- (hij heeft er 9 staan)
Play Asia had ook nog een tijdje van die opgeknapte Dreamcasts, maar ik zie ze nu niet staan.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Einde van me Dreamcast???

Postby sega world » 18 May 2009, 18:20:27

stuur maar op naar mij ik repareer em wel voor 25 euro 8) zet ik er gelijk ook een nieuwe laser in
.....:::::SEGA:::::.....
User avatar
sega world
 
Posts: 310
Joined: 11 Oct 2005, 22:02:44

Next

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group