Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 17 May 2008, 16:57:36

Ok bedankt voor jullie reacties.

Skyghene, ik heb een 60 GB PS3, maar ook een gemodde PS2 (voor import, niet voor kopieen) en een gemodde PS1 (voor import, niet voor kopieen). Ik ben ook een echte 2d fighter fan. Ik speel veel Street Fighter 3 3rd Strike etc. op mijn PS2. Ik besef me dat dat er helaas niet mooi uit gaat zien, net als shmups enzo. Gelukkig heb ik dan mijn arcade kast nog :-). Zien PS2 games er ook zo slecht uit via de HDMI kabel van de PS3? Ook ga ik wel een Wii kopen, ik hoop dat dat er nog enigzins goed uitziet dan.

Als ik over een paar jaar een eigen huis heb komt er ook zeker een gamekamer met ook een oude CRT TV voor retrogames. In mijn kamer passen nu helaas geen 2 TV's.

Als het beeld van die LG mooi is, dan ben ik zeker geinteresseerd. Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de game-mode op de Samsung tv's. Ik vraag me af of het echt mooier is dan. Heb jij next-gen consoles Skyghene? En hoe bevallen die op je LG tv?

En Fashion, jij hebt dus precies die LG tv van die link die ik gaf? Hoe ervaar jij die XD Engine?
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Skyghene » 17 May 2008, 17:31:46

Ps3 heeft een upscale mode (of iets soortgelijks) voor PS2 games, ik heb zelf de 40Gb versie dus ik kan het niet checken. Wel heb ik een PS2 game op een PS3 gespeeld en dat ziet er echt vele malen mooier uit.
Een wii ziet er redelijk uit, maar dan moet je wel die component kabels gebruiken.

Zelf heb ik de 360 op component (720p) en het ziet er gewoon goed uit, Ps3 heb ik met een hdmi aansluiting aangesloten en ook gewoon prima beeld. En ja, wat is mooi. Misschien moet je eens een winkel instappen en gewoon alle TVs even na gaan. Bij de mediamarkt hebben ze tegenwoordig op enkele TVs ook een console aangesloten om het beeld te checken. Ik was namelijk al gauw tevreden voor die prijs.

Ik ben ook benieuwd wat Fashion heeft egdaan met die XD engine, hij heeft ongeveer hetzelfde model, dus hij moet het gemerkt hebben.
Image
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby zendar » 17 May 2008, 19:25:17

Of je doet zoals mij, ik had een tv gekocht die later geen 60hz via de scart bleek te ondersteunen.
Ik heb de tv om kunnen ruilen, en om er zeker van te zijn dat ik een tv zou nemen die naar mijn zin zou zijn,
had ik mijn Dreamcast meegenomen om het uit te testen.
Gelijk ook een hoop bekijks van het winkelpersoneel, want die kennen alleen maar xboxen en playstations,
dus die hadden nog nooit een Dreamcast gezien.
Nog een tip, als je voor een lcd gaat: Let op de reactietijd!
De meeste "goedkopere" hebben een reactietijd van 8ms.
Voor games vindt ik het nog wel meevallen, maar voor films vindt ik dat véél te traag.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 18 May 2008, 08:12:25

Oja, dat vind ik ook nog belangrijk Zendar, goed dat je het zegt.

Ondersteunen al die tv's gewoon 60 Hz via HDMI... want sommige Xbox360 games draaien alleen op 60 Hz...

Weet iemand dit?
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Fashion » 18 May 2008, 09:19:28

bijde mijn tv,s hebben xd ik heb het voor de component en hdmi aansluiting op vast gezet , xd kun je op dynmisch en vast zetten xd geeft een mooier beeld
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Skyghene » 18 May 2008, 10:38:36

Ah ja fashion heeft gelijk, ik heb net nog even gekeken.
Dynamisch staat uit en ik heb 'm op een preset genaamd 'gebruiker2'. XD staat ook op handmatig.

En met dat 60Hz, volgens mij heeft hdmi/component daar niks mee te maken, toch? Die van LG kan iig 60Hz NTSC en 60Hz PAL aan via RGB scart. Ik gebruik namelijk nog steeds mijn USA PS2 en de spellen doen het gewoon goed. Wel aan de linkerkant (en rechterkant) een kleine zwarte rand, maar niks ernstigs.
Zie foto:
http://img527.imageshack.us/img527/7821/p3qx9.jpg

Geen idee of dit ook met 50Hz is, heb even geen game hier bij de hand waarvan ik weet dat die ook 50Hz is.
Image
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 18 May 2008, 10:55:58

Skyghene, bedankt voor de foto.

Mijn voorkeur gaat nu toch ook wel lichtjes uit naar die LG. Hij is nog maar 550 euro bij de BCC (met gratis bezorging) en zelfs maar 480 incl. verzenden via internet. Die XD Engine is dus wel goed te beheersen als ik het goed begrijp. Verder voldoet die TV aan al mijn eisen. Ik hoor over Samsung meer negatiefs dan over LG en Samsung tv's schijnen niet helemaal uit te kunnen (alleen op standby?).

Ik ga pas over 2 of 3 weken voor een tv kijken, maar die LG staat nu redelijk bovenaan mijn lijstje :-). Al ga ik uiteraard ook in de winkels nog vergelijken en eventueel naar aanbiedingen zoeken.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Markam » 18 May 2008, 12:48:32

Wij hebben van de week de Samsung LE26R81B gekocht bij de mediamarkt. Was 492 eurie. Wilde eerst graag ook een grotere, maar daar was m'n vriendin niet blij mee, want dan zouden we de kast compleet moeten verbouwen. Het is dus een 66cm tv geworden en ik ben blij dat we niet groter hebben gekocht. We zitten ongeveer 3 meter van de tv af, maar is echt groot genoeg en beeld kwaliteit is super, ook van de gewone tv. M'n HTPC is nu helemaal de bom!
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 18 May 2008, 16:45:36

Hmmm...

Een Plasma TV van de vorige generatie kan je nu bij verschillende winkels voor maar 499 euro kopen. Het is een 94 cm tv van Panasonic.

Is het wat, want dan ga ik misschien proberen om die snel te halen deze week :-)

Het type is Panasonic 37PV7.

Is dat beter volgens jullie dan die Samsung en LG tv's?
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby markdegeweldenaar » 18 May 2008, 18:07:51

Vergeet niet dat het hogere verbruik van een plasma tv niet alleen nadelig is voor het milieu maar ook de energierekening. De 50 euro die je nu bespaart door voor een plasma te gaan, ben je over een paar jaar weer kwijt aan energiekosten.

Ikzelf zou me trouwens ook zorgen maken om die iets lagere resolutie van een plasma tv. Hoe gaat een ps3/xbox360 daar mee om? (ik zou het niet weten)
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 18 May 2008, 19:01:35

Goed punt mark,

Ik ga daar nog even onderzoek naar doen. Verder denk ik dat ik mijn tv misschien 3 uur per dag aan heb maximaal. Dat het slechter is voor het milieu vind ik wel vervelend, ik moet nog even kijken of ik daar mee kan leven :-).

Ik hoor verder wel hele positieve berichten over deze tv, vandaar mijn interesse erin.

EDIT: Ik heb het nagevraagd, volgens iemand met verstand er van (volgens mij :-)) wordt de PS3 er niet minder mooi van. Het beeld van deze tv schijnt ongeveer het beste te zijn in de prijsklasse. Veel reviews geven ook aan dat de PS3 er heel goed uitziet op de tv.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Juul » 19 May 2008, 12:05:13

markdegeweldenaar wrote:Ikzelf zou me trouwens ook zorgen maken om die iets lagere resolutie van een plasma tv. Hoe gaat een ps3/xbox360 daar mee om? (ik zou het niet weten)


Die resolutie maakt niet veel uit. Plasma's zijn ook altijd minstens HD Ready, want het gaat om de verticale beeldpunten (minstens 720). Overigens is het niet van belang hoe hier de console mee omgaat, maar de TV. De PS3/Xbox 360 stuur gewoon een 720p signaal uit, de TV moet dit omzetten. Wat ik vernomen heb is dat plasma's hier uitstekend mee omgaan.

Energieverbruik is wellicht een issue voor sommigen ja.

Persoonlijk zou ik voor die Panasonic plasma gaan. Panasonic's zijn uitstekende plasmaschermen en dulden alleen de marktleider Pioneer boven zich. Ik denk dat je veeel beter beeld hebt dan bij een even dure LG of Samsung.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 19 May 2008, 13:20:43

Ik ga woensdag naar de winkel en hopelijk hebben ze dit Panasonic plasma scherm voor deze prijs nog :-).

Ik laat het nog wel even weten als ik een definitieve aankoop gedaan heb.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 23 May 2008, 10:31:27

Uiteindelijk heb ik de SONY KDL-32S3000 BRAVIA gekocht.
In de winkels vond ik dit 1 van de mooiere 32 inch schermen.
Als het goed is wordt de TV morgen of maandag bezorgd :-).

Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp!
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Xizor » 23 May 2008, 11:32:54

Muzzle wrote:Uiteindelijk heb ik de SONY KDL-32S3000 BRAVIA gekocht.
In de winkels vond ik dit 1 van de mooiere 32 inch schermen.
Als het goed is wordt de TV morgen of maandag bezorgd :-).

Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp!


goedzo ;) wij hebben ook een Sony Bravia; meesterlijk mooi beeld maar let er wel op dat je de DEMO instellingen uitschakeld anders knalt die Bravia-engine je van je stoel met de kleuren...
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

PreviousNext

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group