Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 17 May 2008, 08:16:08

Hallo,

Over ongeveer 4-6 weken wil ik een HD Ready tv gaan kopen. Tijd dus om advies te vragen aan mensen die er waarschijnlijk meer verstand van hebben dan ik :-). Er zijn zoveel verschillende merken en typen, dat ik niet echt een goed overzicht heb.

Ik weet niet of een LCD of Plasma tv beter is, kan iemand uitleggen wat precies het verschil is?

De TV moet voldoen aan de volgende eisen:

- A-merk (Samsung, Panasonic, Toshiba etc.)
- Tussen de 500 en 750 euro
- Beelddiagonaal moet 81 cm of 94 cm zijn
- Het liefst 2 HDMI en 2 Scart ingangen
- HD Ready
- De kleur moet zwart zijn
- Moet 60Hz aankunnen

Waar ik naar zoek bij de TV die ik wil:

- Mijn PS3 (en later eventueel ook Xbox360) moeten er grafisch zo goed mogelijk uitzien (dit is het belangrijkste)
- Analoge tv moet er gewoon redelijk uitzien (hoeft niet super, ik kijk niet zoveel tv)
- Het design moet mooi zijn

Dat zijn alle eisen die ik op het moment kan bedenken.

Iedereen alvast bedankt voor de moeite :-).
Last edited by Muzzle on 17 May 2008, 11:32:58, edited 1 time in total.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby markdegeweldenaar » 17 May 2008, 09:12:59

Een plasma geeft over het algemeen mooier beeld. Betere kleuren en echt zwart. Ze verbruiken echter 3 keer zo veel energie schijnen een minder lange levensduur te hebben. Ik zie ze ook vaak met een resolutie van 1024x768, wat natuurlijk te laag is. Ook zijn ze veelal duurder, wat me doet afvragen of er wel plasma's in jouw prijsklasse zijn.

Ik vraag me af of er uberhaupt wel tv's in die prijsklasse zijn die aan jouw eisen voldoen. Check http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk/tv_lcd.htm
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 17 May 2008, 09:33:07

Laatst was er bijvoorbeeld een Panasonic 94 cm HD Ready voor 499 euro bij de Mediamarkt in de aanbieding, helaas kwam ik daar te laat achter...

Zoiets zou prima zijn :-).

Bedankt voor het verhaal over LCD en Plasma. Dan wil ik liever een LCD TV, voor het milieu en de langere levensduur.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 17 May 2008, 10:04:04

Is dit wat bijvoorbeeld?

http://www.kieskeurig.nl/product/F3A5B1 ... 55A33C.htm

En waar kan ik zien hoeveel HZ de TV is?

Ik kan het sowieso pas over 4-6 weken kopen en ik ga dan ook bij Mediamarkt en BCC enz. kijken. Maar dan kan ik tenminste een lijstje meenemen met typenummers.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 17 May 2008, 10:16:29

Hmm...

Ik begin nu toch te twijfelen of een 81 cm TV geen betere optie is. Ik zit er ongeveer 1,5 meter vanaf en van het verschil in prijs kan ik een Xbox 360 elite kopen...

Wat vinden jullie?
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby SNKy » 17 May 2008, 10:46:09

Als je er anderhalve meter vanaf zit, vind ik 81cm te groot.. maar dit is ook afhankelijk van de kwaliteit van het signaal en persoonlijke voorkeur.
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby markdegeweldenaar » 17 May 2008, 11:09:54

1,5 meter is helemaal niks. Dat kun je met een 69 cm tvtje ook wel aan. Je moet wel bedenken dat een tv in je kamer een stuk groter lijkt dan in de mediamarkt.

Ik heb een tijdje terug een 94 cm tv gekocht, die in de winkel niet zo heel groot leek, maar op mijn kamer een monster was. Ik heb hem dus maar weer terug gebracht, want dat was gewoon teveel van het goede.

Is het trouwens niet verstandig nog een paar weekjes te wachten? Met het EK in aankomst zullen er wel flink wat speciale aanbiedingen komen. Bij de Scheer & Foppen is nu een actie lopende waarbij je een oude tv in kunt leveren om korting te krijgen op lcd tv's.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 17 May 2008, 11:31:28

Ik kan de inrichting in mijn kamer (woon nog thuis) wel omgooien, dan zit ik 2,5 - 3 meter van de tv af. Dat lijkt me zeker genoeg voor een 81 cm tv.

Mark, ik wil de TV idd het liefst ongeveer kopen als het EK begint, over 3 weken ongeveer dus. Ik hoop ook op speciale aanbiedingen dan.

Ik wil sowieso niet kleiner gaan dan een 81 cm tv. Mijn breedbeeld die ik nu heb is 70 cm, en het kan en mag wel een stukje groter.

Ik wil er het liefst 600 euro max. aan uitgeven, met een uitloop naar 750 euro. Dit omdat ik waarschijnlijk binnen 2-3 jaar toch ga samenwonen en dan een echt grote tv voor de woonkamer wil. Degene die ik nu koop kan dan gewoon naar de slaapkamer o.i.d.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Xizor » 17 May 2008, 14:08:17

Muzzle wrote:Ik kan de inrichting in mijn kamer (woon nog thuis) wel omgooien, dan zit ik 2,5 - 3 meter van de tv af. Dat lijkt me zeker genoeg voor een 81 cm tv.

Mark, ik wil de TV idd het liefst ongeveer kopen als het EK begint, over 3 weken ongeveer dus. Ik hoop ook op speciale aanbiedingen dan.

Ik wil sowieso niet kleiner gaan dan een 81 cm tv. Mijn breedbeeld die ik nu heb is 70 cm, en het kan en mag wel een stukje groter.

Ik wil er het liefst 600 euro max. aan uitgeven, met een uitloop naar 750 euro. Dit omdat ik waarschijnlijk binnen 2-3 jaar toch ga samenwonen en dan een echt grote tv voor de woonkamer wil. Degene die ik nu koop kan dan gewoon naar de slaapkamer o.i.d.


m.a.w.. een mooie 'grote' LCD voor weinig geld...nou, succes met zoeken!! Zeker TV's rond deze prijs hebben vaak een 'waas', ofwel last van ghosting...
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Skyghene » 17 May 2008, 14:40:46

Zelf heb ik laatst een LCD TV van LG gekocht.
81cm, 2x HDMI, component en 2x Scart (waarvan 1 werkelijk RGB is). Was zo een 550 euro, maar ja, het is gewoon een goede TV, niet de beste. Maar zoals hierboven is gezegd, dan moet je wat meer willen uitgeven.
Ik ben er iig dik tevreden mee. Maar goed, ik had hiervoor een klein sony TVtje wat niet eens een breedbeeld-tv was :p
Image
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Juul » 17 May 2008, 15:22:42

Voor dat budget kun je niet al te veel eisen stellen, zeker als je al richting de 37 inch gaat. Ik zou vooral kijken bij Samsung en LG. Met name Samsung levert een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Plasma is beter in het weergeven van kleuren dan een LCD. Voor SD materiaal zijn plasma's ook beter. Als je een filmliefhebber bent is een plasma over het algemeen de betere keuze. LCD's zijn echter minstens zo goed voor gamen als plasma's, dus ik denk dat je daarom en ook vanwege het budget beter voor een LCD kunt gaan.

Dit is overigens een hele goede plasma voor een bedrag net binnen jouw budget. Die resolutie van 1024x768 lijkt niet zoveel, maar plasma's hebben vaak rechthoekige ipv vierkante pixels en plasma's zijn ook vaak goed in het oprekken van beeldmateriaal.

Ik zou overigens voor het grootst mogelijke formaat gaan. Je went er zo snel aan.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 17 May 2008, 15:31:41

Laat ik gelijk duidelijk zijn, ik denk niet dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten. Zo ben ik nog nooit geweest. Ik weet heel goed dat mijn budget niet toereikend is voor de top van de HD Ready tv's. Daar zoek ik ook helemaal niet naar. Ik kan wel 1800 euro uitgeven aan een HD TV nu, maar dat zoek ik helemaal niet, anders had ik dat wel gedaan.

Ik zoek gewoon een goede LCD TV waar games goed op uitkomen. Ik krijg binnenkort digitale televisie trouwens, dus of het beeld van analoge kabel mooi is, is niet zo belangrijk meer :-). Ik zoek dus gewoon een degelijke TV die een paar jaar meegaat en het moet een vooruitgang zijn (qua games en films vooral) ten opzichte van mijn oude CRT 70 cm breedbeeld van Philips.

Juul, bedankt voor de tip. Plasma is echter nog milieu onvriendelijker als ik het goed heb begrepen of niet?

Zoiets als wat Skyghene omschrijft, dat zoek ik. Dat is zeker goed genoeg. Ik snap niet hoe ik de indruk gewekt heb dat ik voor 500 euro een toptv wil hebben, maargoed :-).

Skyghene, kan je er wat meer over vertellen, het type bijvoorbeeld? En waar heb je hem gekocht? Dan kan ik er wat onderzoek naar doen.

Is het geluid trouwens echt zo slecht van LCD tv's? En wat voor luidsprekers moet ik erbij kopen dan? Daar heb ik ECHT geen verstand van. Kan ik gewoon 2 speakers kopen met tulp aansluiting voor redelijk geluid? Of is dat iets dat ook in de honderden euro's gaat lopen?
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Muzzle » 17 May 2008, 15:52:05

Hoe denken jullie bijvoorbeeld over deze TV? Deze TV voldoet aan al mijn eisen zo te zien. Binnenkort eens in de winkel naar het beeld van deze tv gaan kijken. Heeft iemand iets te zeggen (positief of negatief) over deze TV?

http://www.kieskeurig.nl/product/D3484D ... 574F29.htm

En deze Philips?

http://www.kieskeurig.nl/product/786C8C ... 3051A3.htm

En als laatste deze LG?

http://www.kieskeurig.nl/product/C0D53D ... 500823.htm
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Fashion » 17 May 2008, 16:17:13

die laatse heb ik ben ik erg tevreden mee ik moet wel zeggen dat de tv die ikin de woonkamer heb een lg 107cm plasma mooiere kleuren geeft
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Re: Hulp bij aankoop: HD Ready TV

Postby Skyghene » 17 May 2008, 16:20:47

Die van LG lijkt op die van mij, ik heb de 32LC51 (en niet 52). Ik zie dat deze nu wel erg goedkoop is (onder de 500 zelfs).
Het "nadeel" van de LG is dat de 'XD engine' soms irritant is, hierbij wordt het contrast/brightness/etc veranderd, afhankelijk van wat er op het scherm is te zien. Gelukkig kan deze uit, maar ik heb mensen horen zeggen dat het nooit 100% uit kan. Of dit waar is weet ik niet, maar ik zie het beeld niet meer switchen...
Een echt nadeel is dat je geen 'picture in picture' heb. Dus niet even snel kijken wat er op de kabel is te zien terwijl je aan het gamen bent.

Ik weet wel dat de meeste Samsung TVs een 'game mode' hebben, in de winkel konden ze helaas niet met een PS3 testen, dus heb ik het verschil niet kunnen zien.

Heb je een 60Gb PS3 waar je PS2 games op kunt spelen? Want PS2 games gaan er niet zo mooi uit zien met een RGB kabel. Zelfs niet met de duurste TV.
Image
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Next

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group