Draadloze router achter gewone router

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Draadloze router achter gewone router

Postby ReinieR » 15 Jan 2008, 11:48:55

Ik heb nu eindelijk internet in mijn nieuwe huis.
Nieuwe provider, betekend ook nieuw modem.
Nu is het zo dat alle computers op het modem staan aangesloten, (er zit een router in), maar achter dat modem staat ook nog onze oude router. Deze is voor het draadloze netwerk thuis. Hier staat echter geen computer op aangesloten.
Is het mogenlijk, zonder kabels te verwisselen gewoon in dat draadloze router menu te komen?
Ik heb deze namelijk nodig voor mijn WEP key. Aangezien mijn PSP steeds een DNS fout aangeeft tijdens het verbinden, wil ik de hele verbinding opnieuw instellen.

En dan heb ik nog een probleem.
Ik wil in mijn nieuwe router/modem enkele ports forwarden. (OA voor bittorrent en ftp) maar ik heb gedaan wat hier: http://portforward.com/english/routers/ ... orrent.htm staat.
Echter, de port gaat niet open. What to do, what to do?

Dat modem/router geval is een: ZyXEL P-2602H-D1A
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Markam » 15 Jan 2008, 19:37:49

ik zou zeggen, sluit je draadloze router even direct aan op je pc, stel je wep key e.d. in en maak notities van het geheel.
Als je em nu weer terug hangt achter je andere router moet je gewoon draadloos kunnen internetten als je de gegevens die je hebt genoteerd hebt gebruikt.
Volgens mij kan je namelijk niet via je router in je draadloze router komen daar je de eerste router waarschijnlijk aan spreekt met 192.168.1.1 en dat zal ook voor de draadloze zijn....
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Madman » 15 Jan 2008, 22:10:56

als jouw modem echt een router bevat, zit er waarschijnlijk ook een switch in.
De draadloze router heeft een wan-poort maar die moet je niet gebruiken. sluit hem aan op de switch van je modem/router en je hebt gewoon een access point... vanuit je LAN kan je dan in je draadloze router.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby ReinieR » 16 Jan 2008, 08:20:10

Thnx beide, ik zal het een deze dagen even proberen.

Nog iemand tips/oplossing voor me andere probleem?
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Madman » 17 Jan 2008, 17:16:46

Als je je draadloze router als accesspoint gebruikt (dus zonder die WANpoort) dan hoef je daar in elk geval geen NAT-regels (poort-openingen) in te stellen.
Je moet dan alles regelen in de router van het internet.
Als je 2 routers achter elkaar zet, wat jij denk ik had, dan moet je in beide routers die poorten open zetten. Vaak werkt dit niet eens omdat de datapakketjes dan dusdanig versleuteld worden dat jouw programma's ze niet meer kunnen ontcijferen.

Sluit het eerst even anders aan allemaal en kijk dan nog eens of het misschien wel werkt... succes!
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby ReinieR » 21 Jan 2008, 08:59:22

Het eerste probleem is opgelost.
Heb eindelijk weer goed draadloos internet thuis en heb de WEP key opgeschreven.
Echter de port open zetten in me andere router, heeft niet geholpen.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Madman » 23 Jan 2008, 21:06:34

ReinieR wrote:Het eerste probleem is opgelost.
Heb eindelijk weer goed draadloos internet thuis en heb de WEP key opgeschreven.
Echter de port open zetten in me andere router, heeft niet geholpen.


Storingzoeking in tcp kan een lastige klus worden. Zeker met FTP omdat niet alle routers FTP ondersteunen.
Het kan ook aan je (windows) firewall liggen dat daar misschien een poort dichtstaat. Virusscanners zoals mcaffee 8.5 gooit ook wel eens een poortje dicht.
Het makkelijkste kun je gaan testen door een webservertje te installeren op je pc. (poort 80 is dat)
Zodra je die van "buiten" kan benaderen, ben je al een heel eind.
(je hoeft dan alleen poort 80 te veranderen naar de poort van de applicatie die je wil "delen")
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group