Beeld problemen import games PS2

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Beeld problemen import games PS2

Postby Muzzle » 03 Oct 2007, 20:18:25

Hey,

Dit is de situatie: ik had eerst een PS2 met fliptopcover en swap magic om mijn PS2 import games te spelen. Dit werkte mooi met een RGB kabel, helder beeld, prima.

Nu heb ik de omgebouwde PS2 van mijn broer overgekocht (omdat ik het swappen wat zat werd) maar dit geeft problemen. Mijn breedbeeld tv (gewoon zo'n oude beeldbuis) heeft 2 scart ingangen, volgens mij ondersteunt 1 van die 2 RGB en de ander niet (want in de ene ingang is het beeld veel mooier dan de andere met dezelfde kabel).

Als ik deze PS2 op mijn RGB aansluiting aansluit is het beeld mooi scherp maar groen..
Als ik hem in mijn andere scart doe is het beeld van PAL games wat minder mooi, maar het beeld van Japanse games is dramatisch slecht. Het heeft wel de goede kleur, maar import games zien er zo pixelig en lelijk uit op deze scartaansluiting.

Wat kan ik hieraan doen?

En als ik in de toekomst een HD tv koop, hoe moet ik mijn PS2 dan aansluiten om PAL en import allebei mooi te kunnen weergeven?
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby Razelim » 04 Oct 2007, 06:03:37

Wat je er aan kan doen?
alleen maar in de goeie aansluiting stoppen, dat groen moet je even in je PS2 instellingen aanpassen naar RGB.

Voor een HDTV raad ik je aan een VGA adapter of Component kabeltje voor je PS2 te halen, let wel, op een groot scherm zal het er verschrikkelijk uitzien, maar dat is de PS2 zelf
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Muzzle » 04 Oct 2007, 14:38:16

Aangepast naar RGB en alles werkt nu! Bedankt.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby Razelim » 04 Oct 2007, 16:16:38

Let alleen op, zodra je een hdtv koopt, moet je VOOR je hem aansluit met component, weer terugzetten naar die andere instelling (waarvan ik te lui ben om op te zoeken hoe die heet, maar je weet wat ik bedoel), anders krijg je weer geen beeld
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group