Video kaart vraag?

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Video kaart vraag?

Postby blackdragon » 19 Jul 2007, 23:47:30

Ik heb hier thuis een HP computer staan en nu wil ik er eigenlijk een andere video kaart inzetten, maar nu kwam ik tot de ontdekking dat de huidige video kaart niet los is maar vast aan het moederbord. Dus mijn vraag is eigenlijk is het nu mogelijk om een andere video kaart erin te zetten?
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Razelim » 20 Jul 2007, 05:33:39

Kijk even of je een AGP of een PCI(express) sleuf er in hebt zitten.
deze zien er zo uit:

AGP
Image

PCI Express
Image

zitten die er in? mooi, dan kan jij upgraden. Wel goed opletten welke het is, gezien de kaarten flink verschillend zijn. Ook qua prijs.

Zitten ze er niet in?
Er BESTAAN PCI videokaarten, maar die worden niet meer gemaakt, en de sterkste er van is volgens mij nog zwakker dan je huidige on-board kaartje
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Madman » 16 Aug 2007, 18:53:44

Razelim wrote:Kijk even of je een AGP of een PCI(express) sleuf er in hebt zitten.

zitten die er in? mooi, dan kan jij upgraden. Wel goed opletten welke het is, gezien de kaarten flink verschillend zijn. Ook qua prijs.

Zitten ze er niet in?
Er BESTAAN PCI videokaarten, maar die worden niet meer gemaakt, en de sterkste er van is volgens mij nog zwakker dan je huidige on-board kaartje


Ik zou geen geld uitgeven aan PCI videokaarten als je wilt gamen. De rest van je computer is dan ook hopeloos verouderd. Spaar door voor een nieuwe computer.

Voor AGP is denk ik momenteel de GeForce 7600GS 256 MB AGP de beste keus. Voor 99,95 gezien bij http://www.paradigit.nl
Maar misschien zijn er betere kaarten voor de AGP, maar dat weet ik niet.

Ik heb zelf ook alleen maar een AGP slot waar een ATI Radeon Pro 9800 XT in zit. Een hele fijne kaart, dus ik kan het nog wel een tijdje uitzingen totdat ik een nieuwe computer met PCI-E(xpress) kan kopen.
Helaas draait de nieuwe game DiRT er niet op... grr. 3 jaar geleden 500 euro voor die kaart betaald.... damn...
Die zooi verouderd zo snel....
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby blackdragon » 17 Aug 2007, 21:50:33

GeForce 7600GS heb ik dus ook gekozen had gewoon een AGP, en merkt het verschil wel met mijn oude kaart zeg.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby kevin » 28 Aug 2007, 21:06:48

hehe, nice, je had ook nog vor een 7800 GS of Ati radeon saphire x1950 kunnen gaan, dat zijn de beste AGP kaarten, en betere zullen der niet meer uitkomen :)
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group