PC valt uit na aansluiten digitale fotocamera

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

PC valt uit na aansluiten digitale fotocamera

Postby Machlan » 20 Jun 2007, 09:41:36

Hallo!

Het is al weer heeeeeeeeeeeeee lang geleden dat ik hier iets gepost heb. Maar, vandaag is het weer zo ver: Ik heb even een vraagje. Nu gaat het niet over een console, maar over hardware voor de pc. Meer specifiek: over mijn digitale fotocamera. Nu denken jullie: waarom hier? Dan zeg ik: er was een tijd dat trouwe segaforumvrienden elkaar overal mee hielpen. En ik kom bij deze testen of dat nog steeds zo is :wink:
Goed, dan het probleem. Ik heb een digitale fotocamera gekocht. Na wat testen vond ik het tijd om eens op de pc te kijken naar de kwaliteit van de foto's. Ik sloot de fotocamera aan, en de hardware werd probleemloos geïnstalleerd. Foto's bekeken, allemaal mooi en aardig. Echter, de volgende dag zou ik wéér de camera aansluiten. Op het moment dat ik um op de USB aansloot, viel de pc uit. Gewoon dood. Haal ik die USB stekker er uit, doet de pc het weer. Daarna heb ik de camera op de laptop aangesloten, maar het probleem blijft: de laptop valt ook uit na aansluiten. Hoe kan dit?
Vervelend? Jazeker. Verwacht ik een antwoord van jullie? Hell yeah!
Being important is a concept.
User avatar
Machlan
 
Posts: 56
Joined: 17 May 2005, 18:15:33
Location: Snake, Netherlands

Postby zendar » 20 Jun 2007, 11:05:01

Heb je al een andere usb kabel geprobeerd?
Misschien kortsluiting in de kabel?
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Postby Vixion » 20 Jun 2007, 11:26:02

Nieuwe camera? Zo ja, fabrikant bellen en/of teruggaan naar de winkel en daar gewoon eens informeren. Van een nieuw product verwacht je dat het werkt.

Andere mogelijkheid, is een USB aansluiting op de camera toevallig een USB2.0 en kan je je camera doormiddel van de USB opladen? Heb vaag vermoeden dat je de camera misschien aansluit op een USB1.0 die de voeding niet kan geven die gewenst is en er dus maar mee ophoud.

Wil je de foto's toch bekijken? Doe je datakaart gewoon even in een kaartlezer, dat is natuurlijk ook een optie =P
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Machlan » 20 Jun 2007, 12:56:47

@ Zendar: Nee, ik heb nog geen andere kabel geprobeerd, maar ik heb ook geen andere kabel. Kortsluiting in de kabel heb ik op internet ook al over gelezen, ik heb echter geen idee.

@ Vixion: Het is inderdaad een nieuwe camera. Mn vader heeft um gekocht bij de Aldi (misschien zegt dat ook al wat over de kwaliteit, ik heb er verder echt nul verstand van). Volgens mij is de USB aansluiting op de camera geen 2.0 aansluiting en ik kan de camera ook niet via USB opladen. Hij werkt gewoon op twee oplaadbare batterijen.

En nu in het algemeen: een spijtige mededeling over mijn laptop. Deze is vanochtend, na het aansluiten van de digitale fotocamera, rond de klok van 12 overleden. Na een jaar trouwe dienst heb ik van mijn beste vriend afscheid moeten nemen. Misschien dat er met de garantiebon nog wat te regelen valt :cry:

Hoofdverdachte in deze moordzaak? De digitale fotocamera van de Aldi natuurlijk. Ik denk dat het beter is dat we die gewoon gaan terugbrengen.
Being important is a concept.
User avatar
Machlan
 
Posts: 56
Joined: 17 May 2005, 18:15:33
Location: Snake, Netherlands

Postby zendar » 20 Jun 2007, 17:16:38

Al zou die camera de dood van je laptop veroorzaakt heeft,
zou ik de Aldi toch maar aansprakelijk proberen te stellen.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Postby Machlan » 21 Jun 2007, 16:00:06

Beeeeeeter, de laptop doet het weer. Heb de batterij er even uitgehaald en weer opnieuw in gedaan, and that did the trick :lol:
Die camera breng ik sowieso wel terug. En dan ga ik maar op zoek naar een erkend merk. In ieder geval bedankt voor de reacties!
Being important is a concept.
User avatar
Machlan
 
Posts: 56
Joined: 17 May 2005, 18:15:33
Location: Snake, Netherlands


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group