Laptop kopen, maar welke?

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Laptop kopen, maar welke?

Postby Muzzle » 29 May 2007, 10:49:20

Hallo allemaal,

Ik wil graag een laptop kopen (nieuw, niet 2e hands) maar ik ben helemaal niet thuis in de 'laptopwereld'. Dit wordt dan ook mijn 1e laptop.

Ik wil een laptop kopen omdat ik graag mijn desktop mijn kamer uit wil omdat ik mijn kamer wil verbouwen.

Ik heb geen super laptop nodig, want ik speel geen games op mijn pc, die speel ik allemaal op consoles. Het is puur voor internet etc.

De laptop moet aan de volgende eisen voldoen:

- Budget: tot 700 euro (liever rond de 500-600 euro)

- DVD speler + brander
- Minstens 15 inch scherm
- Makkelijk draadloos internet (voor verbinding met een router hier in huis)
- Genoeg prestatievermogen om soepel tegelijk op te kunnen internetten / tekstverwerken etc.
- Minstens 80 gb harddisk (liever 120 gb)
- Goede kwaliteit (dat hij niet zomaar uitvalt etc.)
- Moet een normale muis ingang hebben (niet alleen zo'n vakje dat je met je vinger moet sturen)
- Moet er makkelijk digitale foto's etc. op kunnen zetten zonder dat de hele pc vastloopt

Als ik nog meer eisen bedenk zeg ik het wel :-).

Zijn dit redelijke eisen in verhouding tot mijn budget? En de belangrijkste vraag, welke laptop raden jullie mij aan?

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de informatie.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby Neverstop » 29 May 2007, 12:19:45

Aan je eisen te zien weet je goed wat je wil. Ik denk dan ook dat je als je met deze eisen bij een goede computerzaak aankomt ze je prima advies kunnen geven. Het is moeilijk om nu een specifieke laptop aan te wijzen.

Het beste wat je kunt doen is goed op het merk letten.

Goed:
IBM, Asus, MSI, Fujitsu Siemens Lifebook

Slecht:
Jewel, Acer(!), Fujitsu Siemens Amilo, alles wat je niet kent

Twijfelgevallen:
HP, Compaq, Dell

Naast dit rijtje is het voor jou ook zeer interessant om eens te kijken naar een Apple, ze zijn duur, maar wel erg mooi en erg stevig/goede kwaliteit.
Neverstop
 
Posts: 66
Joined: 11 Aug 2006, 22:40:50

Postby Muzzle » 29 May 2007, 12:24:41

Op een ander forum wordt deze laptop me aangeraden, die ziet er wel goed uit, wat denken jullie:

http://nl.computers.toshiba-europe.com/ ... Shop=false

Die is te bestellen voor ongeveer 650 euro (680 met geheugenupgrade naar 1 GB wat ik dan wel doe).

@ Neverstop:

Bedankt voor je uitgebreide advies :-).
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby Razelim » 29 May 2007, 12:26:40

Komt er bij dat Apple's geen Windows hebben,
dus voor sommige betekend dat geen vastlopers, voor mensen zoals ik betekend het incompatibliteit met alle opensource software die ik wil gebruiken, en een belachelijke GUI.

Ben zelf in bezit van een Fujitsu-Siemens Amilo D (oudje alweer) en ben er juist WEL tevreden over, hardware is goe dop elkaar afgestemd, BIOS is niet instelbaar, maar mocht je geen IT-professional zijn, dan scheelt het alleen maar ellende. Nog geen enkele error of vastloper ermee gezien, en werkt ook goed onder Fedora 6
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Re: Laptop kopen, maar welke?

Postby WithAttitude » 29 May 2007, 12:43:37

Muzzle wrote:- Moet een normale muis ingang hebben (niet alleen zo'n vakje dat je met je vinger moet sturen).
De meeste laptops hebben zo'n touchpad maar je kunt op elke laptop een normale muis aansluiten. zitten gewoon ps/2 en usb poorten op.

Ikzelf heb zo'n clit die je bestuurd, vind dat persoonlijk erg fijn maar dat zie ik niet op de nieuwe laptops.

Verder zijn je eisen zeer normaal, kijk gewoon naar de verscheidene merken welke en vergelijk de prijs.

Oh en Toshiba is ook aan te raden.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Fashion » 29 May 2007, 21:06:08

mijn acer doet het ook goed hor!
ik zou is gaan kijken bij de medimarkt als ik jouw was
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Postby Vixion » 30 May 2007, 12:17:18

Ik ben vorig jaar voor een ASUS A600 serie gegaan. Precies type weet ik even niet =) Voor 1200 euro kreeg ik lekkere laptop met DuoCore 1,6Ghz Geforce Go7300 en 1GB RAM.
Voldoet aan eisen die ik stelde en heb nergens problemen mee qua uitvallen.

Acer blijf ik slechte mening over geven. Op me stage van vorig jaar hele slechte dingen mee gehad (service kennen ze daar niet, 7 weken monitor weg en dan nog een defecte terug krijgen). Hoor vanuit de klas ook niet al te positieve dingen over Acer, enige positieve is dat ze geen knaak kosten in vergelijking met ASUS, HP/Compaq en Apple
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby SilverBolt » 31 May 2007, 07:07:12

Neem geen Celeron M laptop, minimaal een Core Duo CPU. Als je voor en Vista laptop gaat minstens 1 Gig ram liefst meer. Kijk naar een laptop die geen shared graphics card heeft.

De rest van je eisen zijn voor rond de 700 euro goed te doen, minder heeft geen zin omdat je dan toch in slechter presterende machines uitkomt. Als je soeple wilt werken met windows vista is 700e uitgeven het minimum liefst meer richting de 900 als je er iig een paar jaar goed mee uit de voeten wilt.
Image
User avatar
SilverBolt
 
Posts: 1332
Joined: 09 Jun 2003, 19:58:26
Location: enschede

Postby Madman » 31 May 2007, 17:41:44

Let ook op de resolutie die een scherm aankan.
Er pas op een 14" net zo veel als op een 15" als je de resolutie niet hoger kan zetten dan 1024 x 768.
Een breedbeeld is grappig, maar ook daar vind ik van de meeste notebooks de resolutie veel te laag.

(Ik ben 1600 x 1200 gewend op mijn 19" scherm dus dan valt 1024 wel erg tegen)

Waar ik tevreden over ben is over HP. Vooral vanwege de vele servicepoints (in elke stad zitten er wel een paar) HP heeft ook een supersnelle reparatie-service. (binnen 3 dagen had ik een ander notebook)

Pak minimaal 1 GB en kijk of je mogelijkheid heb om uit te breiden.
Ik ben erg tevreden over de AMD Turion 64. Deze is zeer snel voor algemeen gebruik. Ik gebruik expres geen vista maar XP. (vanwege snelheid en compatibiliteit)

Kijk op http://www.tweakers.net voor meer "ervaringen" met een bepaald type notebook.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Muzzle » 01 Jun 2007, 05:16:11

Iedereen bedankt voor de tips tot dusver. Ik weet nu al een stuk beter waar ik op moet letten.

Verdere tips en aanbevelingen zijn altijd welkom :-).
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group