Laptop upgraden

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Laptop upgraden

Postby killik » 22 Apr 2007, 15:47:29

Goedendag,

Ik wil graag het intern geheugen van mn laptop upgraden (een Asus M6N, zit nu 512 in), alleen de prijzen om dat te laten doen bij Mycom zijn erg hoog. Er is vast wel een goedkopere manier. Ik wil er minstens 1024 inhebben, maar misschien ook wel 2048 zodat de laptop nog een hele tijd meekan.

Ook wil ik een grotere harde schijf, maar dan is denk ik een externe USB schijf de voordeligste oplossing?

Thanks in advance,
.....
killik
 
Posts: 1693
Joined: 03 May 2001, 12:20:52

Postby Ophyr » 22 Apr 2007, 19:20:22

Externe USB HD is erg handig, die kan je naderhand ook op een eventuele nieuwe PC aansluiten. Ook leuk om te backuppen wanneer je je OS opnieuw wil installeren.

Geheugen in je laptop zetten kan ik je niets over vertellen, dat is bij elke laptop anders :)
Als je een handleiding hebt kan je daarin opzoeken wat je moet doen om m open te maken, en dan zelf wat geheugen installeren (Als je dat aandurft ;))... Voor goedkoop geheugen kan je es kijken op http://www.4launch.nl, met die winkel heb ik erg goeie ervaringen en ze zijn erg goedkoop :)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby killik » 24 Apr 2007, 17:23:33

tnx,

kun je een externe harde schijf net zo gebruiken als een normale schijf? Daarmee bedoel ik; kun je film/geluidsbestanden en software vanaf de ext.hardeschijf draaien of moet je die eerst naar je computer kopieren om ze te gebruiken?
.....
killik
 
Posts: 1693
Joined: 03 May 2001, 12:20:52

Postby Madman » 24 Apr 2007, 18:12:26

killik wrote:tnx,

kun je een externe harde schijf net zo gebruiken als een normale schijf? Daarmee bedoel ik; kun je film/geluidsbestanden en software vanaf de ext.hardeschijf draaien of moet je die eerst naar je computer kopieren om ze te gebruiken?


Je kunt die schijf gewoon rechtstreeks benaderen. Je krijgt gewoon een extra schijfletter erbij.
Heb je usb versie 1.1 (oud) of usb 2 ?
het kan namelijk met de oude usb een beetje traag zijn.
(toch nog wel snel genoeg om een divx vanaf te spelen hoor!)
Maar om met videobewerking aan de slag te gaan heb je usb 2 nodig.

geheugen kun je vinden op Kingston.nl
zij leveren goed geheugen wat perfect aansluit op jouw type notebook.
het voldoet dan precies aan de gestelde eissen.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby killik » 24 Apr 2007, 18:17:05

ik heb usb 2.0 dus dat komt dan in orde. Fijn, ik ga wel even op kingston kijken,

bedankt!
.....
killik
 
Posts: 1693
Joined: 03 May 2001, 12:20:52


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group