Dreamcast doet het wel, maar motortje loopt niet meer...

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Dreamcast doet het wel, maar motortje loopt niet meer...

Postby Gouki » 20 Jan 2007, 18:46:10

hi,

Dreamcast doet het wel, maar motortje loopt niet meer. als ik een Cd erin doe, dan doet de laser het wel helemaal goed, en je hoort dat er wel iets gaat lopen, maar de CD gaat niet meer bewegen. Is dit op te lossen, en evt hoe, of wordt het tijd voor een nieuwe Dreamcast?
De Dreamcast is op zich nog helemaal goed, dus... zoals ik al zei, probleem moet bij het motortje liggen van de drive. Ik heb de dreamcast open geschroeft en gekeken, lijkt alles in orde, maar niet onderin geweest, waar het motortje wordt aangedraaid.

De Dreamcast is ook al van 1998, een van de eerste Japanse dus zou kunnen dat hij het een keer voor gezien houdt...

Wie o wie kan helpen? Wat zou een oplossing zijn?

goet,

Gouki
Image
Sega Rally 2 arcade master! 3:58:88 - PAU
Le Mans24 & Daytona USA arcade master!
User avatar
Gouki
wil 'patser' zijn
 
Posts: 1609
Joined: 30 May 2001, 17:10:25
Location: Netherlands

Postby Sen » 20 Jan 2007, 18:51:30

Dit heb ik ook gehad, ik heb er toen een heel nieuw laserblok erin laten monteren. Die zijn wel los te krijgen... althans een paar jaar geleden iig wel.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Re: Dreamcast doet het wel, maar motortje loopt niet meer...

Postby Madman » 09 Feb 2007, 17:10:33

Beetje een oud topic, maar toch even proberen:

Bij sommige dreamcasts zit er een plastic plaatje met een paar tinnen strips op het motortje.. Deze zit in een ander plastic houdertje geschoven.
De kans bestaat dat deze uit de houder is geschoten. Simpel even terugsteken en klaar is keer.

Het kan ook zijn dat er 2 of 3 draadjes gesoldeerd zitten op het motortje.
Waarschijnlijk is er eentje los.

Met lijm / soldeerwerk krijg je hem ongetwijfeld weer aan de praat.
De motors op zich kunnen bijna niet kapot.

Het probleem zit hem in de aansturing.
Je moet helaas wel je dreamcast helemaal uit elkaar slopen om bij het motortje te kunnen komen...

Als je in de buurt van Eindhoven komt, wil ik hem wel voor je proberen te repareren.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group