Xbox 360 controller werkend op je PC?

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Xbox 360 controller werkend op je PC?

Postby Appie » 02 Jan 2007, 14:13:25

Ik begreep dat dit kon, dus ik kijk wat rond op de microsoft site en er bestaat idd software voor. Dus ik downloaden (heb dus niet een CD met software), instaleren, maar toch gaat er ergens iets mis, want ik krijg het niet aan de gang. Nou dacht ik dat dit komt doordat mijn controller wireless is en ik iets van een wireless reciever moet hebben, dus ik doe dat USB oplader snoertje aan me controller (dacht dat je zo een fakey wired controller maakt XD), maar helaas nog niks.

Nou is mij vraag: iemand hier die het wel aan de gang heeft gekregen? Moet ik gewoon iets van een reciever kopen? Zo ja, wat voor reciever? Of kan ik beter een echte wired controller kopen? Please share =)
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Sen » 02 Jan 2007, 14:16:56

Ik heb het al een half jaar werkende, ik kocht een wired 360 controller met driver cdtje erbij. Maar zonder cd'tje werkte het ook meteen al. Echt plug en play. Bij Ivan (segafreak) werkte het ook gelijk met een gewone wired controller.

Wireless heb ik geen ervaring mee.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby WithAttitude » 02 Jan 2007, 14:38:04

De wireless controller kan helemaal niet op de pc. Althans niet officieel. Ik heb geen idee of er een of andere hack bestaat waarmee het wel kan.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Appie » 02 Jan 2007, 16:03:08

Zie net pas dat de wireless in 2007 via de PC kan, officieel:
http://www.microsoft.com/hardware/gamin ... quirements
(zie banner) XD

Maar goed, jammer dat ik wired niet kan faken met dat oplader snoertje (of is iemand dat hier wel gelukt?). Denk dat ik dan toch maar een wired haal voor de PC als niemand dat aan de praat heeft geen gekregen met het oplader snoertje. Ik geen zin heb om te wachten op wireless als ik deze week eigenlijk een controller wil hebben voor de PC.

Thanks voor de hulp iig =)

PS
Wel wazig op zich dat je op MS's site een "Xbox 360 Wireless Gaming Reciever for Windows" kan downloaden, wat dezelfde download is als "Xbox 360 Controller for Windows", maar die reciever zit er dus helemaal niet in of zo? XD
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Razelim » 03 Jan 2007, 08:46:38

De wired is inderdaad door MS zelf ondersteund,
het oplaadsnoertje mist de directe aansturing naar de controller, hij -echt- alleen voor het opladen, daarom zal het niet kunnen.

Dat uiteindelijk de wireless reciever die in 2007 zal komen (die afgelopen 3e was aangekondigd) met dezelfde drivers zal werken is niet zo raar, het enige wat het echt doet, is het draad 'vervangen'
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group