Dreamcast scart kabel

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby SNKy » 26 Oct 2006, 17:24:21

Ok ik zal nog eenmaal een RGB kabel kopen.. heb 3 verschillende getest en ze doen het allemaal niet op 60Hz.. wordt er een beetje panisch van..
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby Batman » 27 Oct 2006, 08:00:46

Xizor wrote:
Batman wrote:
SNKy wrote:Heb je nu een officiele RGB kabel besteld? Zo ja, laat dan even weten wat de resultaten daar mee zijn.


Gisteren middag heb ik de DC RGB scart kabel besteld en zojuist de GameCube RGB scart kabel.

(Erg mooi weer buiten kan lekker draadloos interneten op mijn Laptop gelijk even bier halen). :lol:


offtopic, maar `schep jij nou altijd zo graag op over je spullen/aankopen (flipperkast voor een belachelijk bedrag, stoer doen over je ps3-aankoop in de US en draadloos internetten op je laptopje to name a few...) of hoe zit dat?

Ik ben totaal niet impressed en vind 't eigenlijk best irritant,mensen die doen alsof ze zogenaamd betere spullen hebben dan de ander
(en nee,ik ben niet jaloers want al jouw zaken heb/kan ik ook, alleen schep ik er niet over op).


Ik kan moeilijk foto's laten zien van mijn mooie vrouw en mijn kinderen op dit forum dat zijn mijn aller grootste aanwinsten. Heel mijn kantoor staan foto's van mijn vrouw en mijn kinderen daar schep ik vaak over op.

Hoezo een belachelijke bedrag voor mijn flipperkast moet ik meer betalen omdat jij dat niet goed vind. Ik vergelijk altijd voordat ik iets koopt waarom zou ik meer moeten betalen als het ergens anders goedkoper kan krijgen.

Mag ik dan ook niet mijn nieuwe aanwinsten neer zetten op dit forum wat moet ik dan neerzetten de dvd's die ik bijna elke dag koopt.

Ik ben in Nederland gekomen omdat mijn vrouw hier werkt en dat mijn belangrijkste gedeelte van mijn familie in Nederland en Frankrijk woont. We reizen altijd rond de feest dagen naar mijn familie en vrienden die nog steeds in Amerika wonen.

Waarom mag ik dan geen dure kado's geven aan mijn familie leden en vrienden die ik bijna nooit ziet en waarvan ik veel van houd.
User avatar
Batman
 
Posts: 236
Joined: 23 Jul 2005, 17:51:19
Location: Gouda en Parijs

Postby Xizor » 27 Oct 2006, 11:00:03

je legt 't er gewoon te dik bovenop, klaar.

net als dat ik zou zeggen 'gisteren bij mediamarkt mijn bose-sound-systeem gekocht. het paste maar NET in mijn mercedes SL500 AMG maarja dan heb je wel wat'.

...voel je 'm?

Maargoed 't is gewoon mijn mening over hoe ik zaken opvat...
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby SNKy » 27 Oct 2006, 11:08:12

Hey 'Segaforum bastard admin'; on-topic aub :wink:
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby SNKy » 28 Oct 2006, 11:10:05

Heb m'n nieuwe RGB kabel net getest en ook deze kabel geeft hetzelfde probleem.. Op scart RGB wederom een scrollend beeld en op mn andere scart zwart beeld..
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby SNKy » 28 Oct 2006, 11:55:20

M'n TV (philips 28PW9551/12) die nog geen half jaar oud is ondersteunt alleen 50Hz via scart.. te belachelijk voor woorden..
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby Batman » 30 Oct 2006, 09:14:17

SNKy wrote:M'n TV (philips 28PW9551/12) die nog geen half jaar oud is ondersteunt alleen 50Hz via scart.. te belachelijk voor woorden..


Raar, ondersteunen je andere consoles wel 60Hz op je Philips TV.

Zelf heb ik een JVC 75Hz BBTV van 2004 en heb het hele weekend Shenmue en Sonic op 60Hz eindelijk gespeeld. De optie voor 50Hz kan ik niet meer kiezen.
User avatar
Batman
 
Posts: 236
Joined: 23 Jul 2005, 17:51:19
Location: Gouda en Parijs

Postby SNKy » 30 Oct 2006, 09:29:36

Gamecube doet het wel op 60Hz maar dat schijnt geen echt 60Hz signaal te zijn.. lekker verwarrend allemaal..
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby Batman » 30 Oct 2006, 09:55:00

Heb je deze GameCube RGB Scart cable afgelopen zaterdag binnen gehad.

Image

Deze scart kabel geeft bij mijn BBTV alleen 60Hz en geeft geen vals signaal.

De 3 gekleurde stekkers geeft bij mijn BBTV een vals 60Hz signaal door en loop het spel na 6 min. vast.
User avatar
Batman
 
Posts: 236
Joined: 23 Jul 2005, 17:51:19
Location: Gouda en Parijs

Postby SNKy » 30 Oct 2006, 10:16:18

Als ie alleen 60Hz doorgeeft heb ik er niks aan aangezien mn TV alleen 50Hz doorgeeft via de scart. Dit staat ook op de website van Philips.
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby Markam » 14 Nov 2007, 11:23:24

Even een oud topic omhoog knallen, maar ik heeft ook RGB problemen.

Heb een scart DC kabel doe het op mijn ouder tv goed doet. In de gameroom heb ik echter een nokia tv staan en die geeft het beeld niet goed door. Op op de eerste scart aansluiting is het beeld zichtbaar, maar op een hele rare manier naar links verschoven en dus niet speelbaar (hier hebben overigens alle spelcomputers last van zover ik kon zien), dus heb ik alles via scart verdeel blokken (per aansluiting activeerbaar) op ingang 2 gedaan. Hierop geeft de DC echter als enige geen beeld.

Is de DC scart zo aan te passen dat ie het eventueel wel kan doen? Zo niet wie heeft er voor mij een Tupplkabel voor de DC, want die werkt namelijk gewoon wel.... En hoe kan het dat de kabel in de eerste aansluiting wel beeld, maar vertekend geeft?
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby fastalles » 05 Jan 2008, 22:38:02

Ach van de week had ik ook in ene keer problemen met m´n DCen MD, en overweeg ook een extra Scart kabel te kopen.

Ik zelf heb effe naar de schakelingen zitten kijken, en mij viel op, dat die kondensatoren die benodigt worden om AV/RGB naar 75 Ohm om te zetten, in de kabel zelf (Scart stekker) zijn gesoldeerd.
Waaruit blijkt, dat Sega destijds niet heeft nagedacht, en dat de DC helemaal niet voorzien was voor een Scart uitbreiding.

Komen we terug op het verhaal kondensatoren :!:
Wat is de meest voorkomende probleem bij een Game Gear :?:
Precies: geeft geen sound meer :cry:
Hoe komt dat :?: Door die *** kondensatoren .

Maar OK, die kondensatoren kunnen gemakkelijk worden vervangen.

Zodra ik een extra Scart kabel heb gekocht, wordt mijn oude kabel voor deze test opgeoffert.
User avatar
fastalles
 
Posts: 17
Joined: 04 Jan 2008, 15:38:30
Location: Erfurt/Germany

Previous

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group