Digitale TV?

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby Xizor » 20 Sep 2006, 09:14:43

wij hebben digitale tv van @home; ik heb ook de samsung decoder van 89/99 euro. geeft (vind ik) stuk beter beeld dan 'gewone' tv.
Wij hebben niet dat extra zenderpakket; dat was de 1e 2 weken op proef, maar echt spannend was het niet.

Nadeel is idd wel NOG een afstandsbediening: we hebben er nu 4 liggen:

1x mediacenter
1x tv
1x home cinema set
1x digitale ontvanger
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Donny K. » 20 Sep 2006, 10:40:47

Wij hebben zelf geen digitale tv, maar ik heb bij verscheidene mensen digitenne gezien. Ik vond het maar een tegenvaller.

-Je betaalt meer en je krijgt precies dezelfde zenders die je ook op de kabel hebt (+ 2 extra zenders)

-Last van Mpeg artefacten (de bekende blokjes)

-Als de magnetron aangaat of er rijdt een brommer langs hapert het beeld en soms valt het zelfs helemaal weg.

-De decoder kan maar op 1 tv aangesloten worden, wil je digitaal op meerder tv's? Moet je meerdere decoders kopen.

Dit was dus met het draadloze Digitenne. Multikabel (digitale tv via de kabel) ziet er wel wat beter uit, maar af en toe toch artefacten. Bovendien moet je weer extra betalen voor je decoder (die je maar op 1 tv kan aansluiten)


Voor mij wordt digitale tv pas interessant als ik zelf m'n eigen zenderpakket kan samenstellen zonder dat ik meteen 2 of 3 keer zoveel moet betalen per maand. En ik de mogelijkheid heb meerdere tv's aan te sluiten op 1 decoder. HDTV zou ook leuk zijn maar dat duurt nog wel ff.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby RinusMaximus » 20 Sep 2006, 10:42:52

Donny K. wrote:Voor mij wordt digitale tv pas interessant als ik zelf m'n eigen zenderpakket kan samenstellen zonder dat ik meteen 2 of 3 keer zoveel moet betalen per maand. En ik de mogelijkheid heb meerdere tv's aan te sluiten op 1 decoder. HDTV zou ook leuk zijn maar dat duurt nog wel ff.


En als de tuner in mijn tv gewoon digitaal signaal aan kan, zodat ik mijn eigen ab kan gebruiken.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby phantom1038 » 20 Sep 2006, 14:27:34

markdegeweldenaar wrote:Als het bij jou veel beter is, dan zul je via de normale kabel wel kutbeeld hebben.


Wat voor tv heb jij dan?
Image
Image
User avatar
phantom1038
 
Posts: 93
Joined: 04 Jul 2006, 11:38:17

Postby markdegeweldenaar » 20 Sep 2006, 14:47:34

phantom1038 wrote:
markdegeweldenaar wrote:Als het bij jou veel beter is, dan zul je via de normale kabel wel kutbeeld hebben.


Wat voor tv heb jij dan?


Een LCD van samsung, daar ligt het dus niet aan.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby phantom1038 » 20 Sep 2006, 15:00:01

markdegeweldenaar wrote:
phantom1038 wrote:
markdegeweldenaar wrote:Als het bij jou veel beter is, dan zul je via de normale kabel wel kutbeeld hebben.


Wat voor tv heb jij dan?


Een LCD van samsung, daar ligt het dus niet aan.


Ik heb ook een samsung lcd,alleen niet aan digitale tv.
Image
Image
User avatar
phantom1038
 
Posts: 93
Joined: 04 Jul 2006, 11:38:17

Postby BOP » 20 Sep 2006, 18:37:08

Ik heb in mijn vorige woning een jaar lang Digitale TV van KPN gehad (zelfde pakket als Digitenne).

Over het algemeen is het beeld van een betere kwaliteit dan een analoog signaal via de kabel. NL 1, 2 en 3 zien er prima uit, National Geographic bv. had erg vaak last van compressie-artefacten. Minder populaire kanalen krijgen een minder grote bandbreedte toebedeeld en dat merk je.
Verder vond ik de digitale TV-gids erg handig (sneller dan bv. teletekst) en het geluid was van erg goede kwaliteit (via de line out van de decoder).
Qua kosten viel het pakket van KPN gunstiger uit dan bv. kabeltelevisie van Chello. Ik betaalde voor mijn pakket 7,95 per maand. Je mist de Engelse zenders (BBC 1, 2 etc., voor mij niet echt een probleem). De Samsung-decoder van 40 euro (single tuner) moet je los aanschaffen.
De extra afstandbediening is irritant en ook het feit dat het zappen vrij langzaam gaat.

Op dit moment is kabeltelevisie inbegrepen bij mijn huur maar als ik weer zelf iets moet regelen zou ik zelf denk ik neigen naar TV via de schotel.
BOP
 
Posts: 618
Joined: 26 Aug 2003, 01:57:20
Location: Netherlands

Postby phantom1038 » 21 Sep 2006, 19:00:14

BOP wrote:Ik heb in mijn vorige woning een jaar lang Digitale TV van KPN gehad (zelfde pakket als Digitenne).

Over het algemeen is het beeld van een betere kwaliteit dan een analoog signaal via de kabel. NL 1, 2 en 3 zien er prima uit, National Geographic bv. had erg vaak last van compressie-artefacten. Minder populaire kanalen krijgen een minder grote bandbreedte toebedeeld en dat merk je.
Verder vond ik de digitale TV-gids erg handig (sneller dan bv. teletekst) en het geluid was van erg goede kwaliteit (via de line out van de decoder).
Qua kosten viel het pakket van KPN gunstiger uit dan bv. kabeltelevisie van Chello. Ik betaalde voor mijn pakket 7,95 per maand. Je mist de Engelse zenders (BBC 1, 2 etc., voor mij niet echt een probleem). De Samsung-decoder van 40 euro (single tuner) moet je los aanschaffen.
De extra afstandbediening is irritant en ook het feit dat het zappen vrij langzaam gaat.

Op dit moment is kabeltelevisie inbegrepen bij mijn huur maar als ik weer zelf iets moet regelen zou ik zelf denk ik neigen naar TV via de schotel.


De schotel is erg fijn als het hard regent :)
Image
Image
User avatar
phantom1038
 
Posts: 93
Joined: 04 Jul 2006, 11:38:17

Postby ricepuppet » 23 Sep 2006, 20:19:39

Conclusie; digitale tv is gaar op dit moment, en pas als die lelijke gedrochten van uit de muur worden vervangen voor HD kabels, wordt het dikke shit.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Previous

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group