Digitale TV?

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Digitale TV?

Postby ricepuppet » 19 Sep 2006, 03:22:38

Is het wat? Nu ik een LCD TV heb ziet kabeltelevisie er nogal triest uit. Iemand ervaringen met DIGI TV?
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Ophyr » 19 Sep 2006, 04:56:39

M'n ouders hebben zo'n @Home kabelabbo, maar niet op een HD televisie. Wel zie ik minder ruis, maar bij sommige kanalen zie je dat er een JPeg compressie overheen ligt (Blokjes etc). Dat was volgens mij eerst ook al, maar dat zie je dan wat scherper. Kanalen die goed doorkomen zien eruit alsof je ze op dvd afspeelt :)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby SNKy » 19 Sep 2006, 06:54:26

Heb digitale TV van UPC. Had eerst een gare mediabox maar sinds ik een nieuwe heb en onlangs een nieuwe software upgrade is uitgekomen, begint het zowaar ergens op te lijken.
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby ricepuppet » 19 Sep 2006, 13:46:06

Maar is het het waard om aan te schaffen? Wordt de kwaliteit superscherp of staat het in de kinderschoenen?
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby SNKy » 19 Sep 2006, 14:09:02

Ik zie wel degelijk een verschil tussen analoog en digitaal. De extra mogelijkheden die digitale TV biedt, worden in Nederland nog niet benut. UPC is van plan om tegen het eind van dit jaar de Thomson PVR (personal video recorder) uit te leveren en Philips is bezig met een HDTV decoder (met en zonder PVR).
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby Ophyr » 19 Sep 2006, 14:12:47

Het werkt prima, alleen heb je een extra kastje naast je TV, en een extra afstandsbediening en een tyfushoeveelheid extra zenders. Ik weet verder niet wat 't kost etc, maar ik weet vrij zeker dat ik 't ga aanschaffen als ik de behoefte heb om TV te kijken.

Het is overigens geen HD kwaliteit op elke zender, maar te vergelijken met een ouderwetse DVD. Ik geloof wel dat een of andere zender toen met die voetbalwedstrijden een HD uitzending had.
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Markam » 19 Sep 2006, 14:14:37

dat was versatel.

Mijn pa heeft upc digital en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. Zo op het oog merk je het niet echt, maar als je tussen analoog en digitaal zapt is het verschil echt goed!
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby LBL » 19 Sep 2006, 14:27:33

Ik heb het zelf niet maar heb wel het een en ander opgedaan.
Het kan goed werken maar er zitten gewoon voor en nadelen aan.
Voor zover ik weet kan je een beperkt aantal tv's erop hooken, geloof dat je per tv een apart "decoder" nodig hebt (tegen betaling..?).
Zappen gaat dan ook alleen via de remote van de decoder, nog 1 remote erbij dus.

Sommige decoders zijn traag, dus met zappen duurt het even voor dat hij de zender weergeeft.

Gezien het via de adsl/kabel gaat kan ik me voorstellen dat het per aansluiting anders presteerd.
Zo zal met adsl de afstand van de centrale naar de aansluiting verschil uit maken en zal de modem een stuk bandbreedte gereserveerd houden voor tv wat de bandbreedte voor andere toepassingen weer beperkt (bittorrent :roll: ).

Zoals ik zei is dit wat ik DENK te weten, ik kan er wel naast zitten.
Tevens zijn dit de mogelijke nadelen, t zal wel voordelen hebben :wink:

Feit is dat we naar multiplay (tv, phone,inet op 1 lijn) gaan maar zelf wacht ik het liever af.
Providers garanderen geen of beperkte kwaliteit en erkennen dat bv telefoon van mindere kwaliteit is dan pstn, tevens werken niet alle diensten zoals we die wel hebben via anologe tv.

Daarbij is de capaciteit van de centrales gewoon te weinig, deze trekken nooit tv, telefonie en internet te samen.
Image
User avatar
LBL
master chief
 
Posts: 915
Joined: 24 Sep 2004, 21:29:49
Location: Netherlands

Postby markdegeweldenaar » 19 Sep 2006, 15:07:31

Wij hebben thuis een tijdje digitale tv gehad van chello en het zoog.

Om eerst de positieve dingen op te sommen:
- Het beeld is iets beter.
- Je hebt meer zenders.
- Sommige zenders hebben interactive onderdelen.

Negatief:
- Je moet een externe decoder hebben
- en dus ook een extra afstandbediening
- Op de decoder staan de zenders vastgeprogrammeerd op onlogische netten
- het zappen hiertussen gaat traag
- Het beeld mag dan wel digitaal zijn, het gaat nog steeds via een analoge scartkabel naar de tv
- 'iets beter' is niet genoeg
- Als je meer zenders wil moet je meer betalen, als je dit niet doet, moet je wel telkens langs de geblockte zenders zappen
- Je hebt voor elke tv een decoder nodig

Kortom, wij hebben het 6 maanden gehad en nauwelijks gebruikt. Als ik wist wat ik ging kijken deed ik dat via digitaal (wk wedstrijden), maar om even te zappen ging ik gewoon via analoog.

Het zal ooit vast wel iets moois en nuttigs worden, maar zolang de decoder niet in de tv is ingebouwd en er niet in hdtv wordt uitgezonden, ga ik er niet aan.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby phantom1038 » 19 Sep 2006, 19:42:22

markdegeweldenaar wrote:Wij hebben thuis een tijdje digitale tv gehad van chello en het zoog.

Om eerst de positieve dingen op te sommen:
- Het beeld is iets beter.
- Je hebt meer zenders.
- Sommige zenders hebben interactive onderdelen.

Negatief:
- Je moet een externe decoder hebben
- en dus ook een extra afstandbediening
- Op de decoder staan de zenders vastgeprogrammeerd op onlogische netten
- het zappen hiertussen gaat traag
- Het beeld mag dan wel digitaal zijn, het gaat nog steeds via een analoge scartkabel naar de tv
- 'iets beter' is niet genoeg
- Als je meer zenders wil moet je meer betalen, als je dit niet doet, moet je wel telkens langs de geblockte zenders zappen
- Je hebt voor elke tv een decoder nodig

Kortom, wij hebben het 6 maanden gehad en nauwelijks gebruikt. Als ik wist wat ik ging kijken deed ik dat via digitaal (wk wedstrijden), maar om even te zappen ging ik gewoon via analoog.

Het zal ooit vast wel iets moois en nuttigs worden, maar zolang de decoder niet in de tv is ingebouwd en er niet in hdtv wordt uitgezonden, ga ik er niet aan.


Het beeld is veel beter. P.S. @home zend filmzenders en sportzenders uit in hd,maar je moet wel bijbetalen.

Voorderest:Wij hebben bij @home erg veel last van storing.
Image
Image
User avatar
phantom1038
 
Posts: 93
Joined: 04 Jul 2006, 11:38:17

Postby markdegeweldenaar » 19 Sep 2006, 19:55:22

Als het bij jou veel beter is, dan zul je via de normale kabel wel kutbeeld hebben.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Mirg » 20 Sep 2006, 05:29:45

Ik heb een normale televisie en digitale televisie van UPC. Ik zie GEEN verschil wat kwaliteit betreft, maar zodra ik van zender wil wisselen duurt het behoorlijk lang via de UPC box. Ik vind dat er op de kabel al teveel zenders zijn, dus aan die extra zenders heb ik ook geen hol. Ik gebruik het ding nooit, maar m'n vriendin vindt hem erg prettig.

Op jouw TV zie je misschien wel verschil, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. ;]



Edit: Oja, ELKE keer dat ik hem dan toch maar eens probeer te gebruiken komt er zo'n fucking software update waardoor het hele kreng reset, en af en toe krijg ik hem niet naar m'n consoles geschakeld (er zit een scart-switch in die UPC box). Ik ga hem stiekem gewoon een keer stukmaken. ;]

Edit 2: Oja, er is ook behoorlijk wat "ruis" in beeld. Van die blokjes. En vaak een flinke tik in het geluid. Kutapparaat...
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Razelim » 20 Sep 2006, 06:27:46

Ikzelf heb bij UPC HDTV aangevraagd, heb zelf nog geen idee hoe wat en wanneer gezien ze blijven uitstellen, maar goed, je kan altijd kijken op
http://www.ervaarhdtv.nl
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby SNKy » 20 Sep 2006, 06:29:28

Razelim wrote:Ikzelf heb bij UPC HDTV aangevraagd, heb zelf nog geen idee hoe wat en wanneer gezien ze blijven uitstellen, maar goed, je kan altijd kijken op
http://www.ervaarhdtv.nl


Zoals ze bij UPC altijd zeggen; "binnenkort"!
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby 3style » 20 Sep 2006, 09:11:51

[quote="LBL"]
Zappen gaat dan ook alleen via de remote van de decoder, nog 1 remote erbij dus....quote]

Ik heb een universele zapper van Logitec. Werkt perfect met de UPC box en dus maar 1 zapper. Het lijkt zelfs of ik nu een fractie sneller kan zappen.
User avatar
3style
 
Posts: 572
Joined: 17 Jul 2002, 12:42:38
Location: Arnhem

Next

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group