Harde schijf heeft ruimte verloren.

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Harde schijf heeft ruimte verloren.

Postby Markam » 07 Jul 2006, 22:08:27

ok ik heb een probleem. Ik heb onlangs windows xp opnieuw moeten installeren. Ik had home en ben toen maar op professional over gegaan. Alles goed en aardig, maar er onstond wat gekut met de data op een van m'n gepartitioneerde schijven. Als ik films keek van het ene deel van de partitie, hoorde ik muziek die op de andere partitie stond. Ik heb het geprobeerd op te lossen, maar hierbij heb ik helaas alleen de schijf moeten formatteren. Heel kut, maar wat nog veel erger is is dat de schijf eerst 150 gig groot was en nu nog maar 30! De totale schijf is 250 gig en was dus opgedeeld in 100 en 150. Ik heb de hele schijf leeg gehaald en geformateerd in de hoop dat het goed kwam, maar helaas. De totale schijf is nu 130 gig. In de bios geeft ie nog wel aan dat de schijf 250 gig is, maar ik kan dus met geen enkel programma er voor zorgen dat de schijf weer in oude staat komt.

heeft iemand enig idee?
Last edited by Markam on 09 Jul 2006, 09:33:16, edited 1 time in total.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Xizor » 07 Jul 2006, 22:47:53

fdisk...
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Markam » 07 Jul 2006, 22:50:52

ja ik had al zoiets gelezen, dan moet ik idd effe een dos flopje aanmaken...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Markam » 08 Jul 2006, 18:44:18

eindelijk gelukt! maxtor heeft een boot cd op de site staan en die herkende em wel als 250 gig. Hierna zag windows em ook als geheel. Daarna maar weer even in tweeën geknipt. Met fdisk kon ik helemaal niets omdat deze de schijf ook als 130 gig schijf bleef zien.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Razelim » 08 Jul 2006, 19:05:34

MIsschien ene gekke vraag, maar je hebt Service Pack1 of 2 gedownload?
die heeft namelijk wat fixes betreffende walgelijk grote schijven ;)
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Markam » 08 Jul 2006, 21:45:54

heb sp2 op de pc staan. maar ik heb nu nog iets veel stommers gedaan!!!!!!!!

ik was wat aan het proberen met partities en toen deed ie het ineens niet meer. Dus ik opnieuw proberen met die maxtor schijf. Ziet ie ineens maar 30 gig. Ok dus ik weer even naar fdisk: 1e dat daar stond was m'n windows schijf, die heb ik dus met rust gelaten. Stond ook 2 en 3 en ik dacht dat dat die andere schijf was en die heb ik dus weer geformateerd......

was die 3e schijf de externe usb schijf waar ik alles op gebackupped had :cry: :cry: :cry: :cry:

Volgens mij stond die al de hele tijd aan, maar was ie nog niet eerder in het lijstje verschenen + dat ik het idee had dat exerne usb schijven niet in dos herkent zouden worden (vandaar dus dat ik dacht dat het bij die 2e schijf hoort...) lijstje van fdisk zag er al de hele tijd raar uit, dus ik dacht dat het wel klopte. Maar nu ben ik dus ook al m'n gebackupte data kwijt!

probeer het nu maar via een data recovery programma terug te vinden en ik zie al dat ie iig data op de schijf heeft gevonden.

Fucking games zooi! en dat allemaal doordat die mongolen bij medion me zeiden dat ik windows opnieuw moest installeren! (m'n kaartlezer werkte niet meer) Toen is dus in eerste instantie die schijf verneukt geraakt. en waarom kan dat games windows dan niet gewoon een hardeschijf herkennen!

kutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkut
kutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkut
kutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkut
kutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkut
kutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkutkut]


had ik al gezegt dat het kut was?!

al m'n muziek en zelfgemaakte muziek stond op die schijven!

[edit] zie nu dat ie in iedergeval al een hoop mp3's terug vind. Dat heb ik wel hoop dat ie alles terug vind. Gebruik nu overigens R-Studio voor de data recovery. Wat voor tools zitten er in sp2?
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby RinusMaximus » 09 Jul 2006, 07:28:48

Even voor de toekomst...

Dos bestaat niet meer sinds Windows XP, dus alles wat je ziet is gewoon Windows in een DOS schermpje.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Markam » 09 Jul 2006, 08:42:37

kun je nagaan hoveel verstand ik er van heb....

R-studio vond alleen mp3 registraties, geen namen, dus die heb ik maar uitgezet. Ben nu GetDataBack voor ntfs aan het draaien en die vind wel namen terug, dus laten we die maar even draaien.

Ok R-studio werkte wel goed, die ben ik nu verder aan het laten scannen. Heb dingen al terug kunnen zien en horen via de preview optie. Ik heb hoop! ben ik effe blij dat ik alleen maar de partitie van die schijf heb verwijderd met fdisk en er niets nieuws op heb gemaakt :roll:

hou jullie op de hoogte
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Lan Di » 09 Jul 2006, 10:07:47

waarom heb je je backup schijf dan ook aangesloten terwijl je aan t kutten bent met je pc?

enorme kutzooi ja, kan je de volledige schijf recoveren?
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Markam » 09 Jul 2006, 10:14:03

is een schijf via usb en ik ging er van uit dat die niet te zien was in die dos modus, wel dus. Voortaan idd alles maar uitschakelen dat ik niet wil gebruiken.

Hijs nu druk bezig met recoveren en ik heb net al mp3's beluisterd en delen van pagina's gezien die er ook op stonden. Ik ga er dus van uit dat alles wel weer terug te vinden is, of iig een groot deel.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby General Wong » 09 Jul 2006, 12:29:22

Markam wrote:en dat allemaal doordat die mongolen bij medion me zeiden dat ik windows opnieuw moest installeren! (m'n kaartlezer werkte niet meer)


Dat meen je niet. Je gaat je OS toch niet herinstalleren omdat je kaartlezer het niet (meer) doet.... De persoon die je dat advies heeft gegeven is echt niet snugger.

Over die schijfgrote had Raz overigens vrijwel zeker gelijk, de eerste versie van XP heeft eerst de SP2 update nodig om schijven groter dan 130 gig ook als zodanig te zien.

Overigens kun je voor dit soort technische zaken misschien beter terecht bij Gathering of Tweakers.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Markam » 09 Jul 2006, 14:09:30

General Wong wrote:Dat meen je niet. Je gaat je OS toch niet herinstalleren omdat je kaartlezer het niet (meer) doet.... De persoon die je dat advies heeft gegeven is echt niet snugger.

Ik had alles al geprobeerd, maar er was geen andere oplossing dan dat, en wonderwel werkte ie daarna ineens wel weer. Waarom snap ik ook niet, maar je ze wilden eerst dit proberen voor ze een monteur langs stuurden. Niet dat ze daarna nog contact hebben gezocht (wat ze wel zouden doen) maar ja...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Knuckles » 14 Jul 2006, 20:22:46

General Wong wrote:
Markam wrote:en dat allemaal doordat die mongolen bij medion me zeiden dat ik windows opnieuw moest installeren! (m'n kaartlezer werkte niet meer)


Dat meen je niet. Je gaat je OS toch niet herinstalleren omdat je kaartlezer het niet (meer) doet.... De persoon die je dat advies heeft gegeven is echt niet snugger.

Over die schijfgrote had Raz overigens vrijwel zeker gelijk, de eerste versie van XP heeft eerst de SP2 update nodig om schijven groter dan 130 gig ook als zodanig te zien.

Overigens kun je voor dit soort technische zaken misschien beter terecht bij Gathering of Tweakers.


Over wat voor versie heb je het? Ik heb namelijk Windows XP Pro SP 1 en die ziet gewoon m'n 160GB schijf volledig.
Image

Last edited by Knuckles while you were asleep, edited so many times in total, all servers crashed
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Postby Markam » 20 Jul 2006, 11:22:11

ok ik blijf problemen houden met die schijf van 250 gig. Als ik em met het maxtor programma partitioneer, doet ie alles maar zet ie er een boot ding op. Hierdoor kan partition magic er niet mee over weg. Als ik em dan met een ander programma weer opnieuw partitioneer gaat alles goed en kan ik wel mee aan de slag met partition magic...

Totdat ik opnieuw opstart, dan zijn de partities weer weg en issie nog maar 31 gig (hetgeen ie ook steeds in de bios ziet). Hij zag hem voor alle shit gewoon als 250 gig in de bios en daar zit ook de fout denk ik. heeft iemand een oplossing behalve een nieuwe bios installeren? Ik ben een beetje bang dat dat fout gaat namelijk en ik weer alles overnieuw kan doen of erger m'n moederbord aan gort is...

ik draai nu windows XP home met SP2. Ook heb ik maxtor big drive enabler geinstalleerd...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ricepuppet » 20 Jul 2006, 11:30:38

Het feit dat je op Segaforum kan komen om te posten is genoeg. Meer heeft een man niet nodig in zijn leven.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Next

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group