Harde schijf heeft ruimte verloren.

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby Markam » 20 Jul 2006, 12:05:49

dat is zo... :wink:

kreeg net te horen dat ik em even moet formatteren op een andere pc als ntfs en met auto clusters. Dat lukt dus niet op die van mij.... nah ja dat is dan even zo, zal ie helaas pas na m'n vakantie weer goed werken, want meer tijd heb ik niet. Ga maandag lekker naar duitsland met als afsluiter wacken!
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ReinieR » 20 Jul 2006, 13:52:39

Ik heb ook een klein probleempje.
Ik heb nu 2 harde schijven in me pc zitten op 1 IDE kabel, en 2 cd spelers op 1 IDE kabel.
Maar ik had een nieuwe schijf erbij gehad.
Die wou ik IPV een cd speler er in zetten, maar als ik dan me pc opstart, blijft ie na het Compaq scherm hele tijd opnieuw opstarten.
Weet iemand wat ik fout doe? Misschien met de jumpers ofzo?
Ik snap er helemaal niks van.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby RinusMaximus » 20 Jul 2006, 13:59:38

De harde schijf en de CD-ROM speler zullen wel allebei op master staan. Je moet de harde schijf even op slave zetten en dan nog een keer proberen.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby ReinieR » 20 Jul 2006, 14:56:33

RinusMaximus wrote:De harde schijf en de CD-ROM speler zullen wel allebei op master staan. Je moet de harde schijf even op slave zetten en dan nog een keer proberen.


Oke dat heb ik gedaan, hij start nu iedergeval wel met die schijf op. Alleen op het begint, gaat ie iets doen, volgens mij met het netwerk ofzo en staat er 'installing MBA'.
Als ik in deze computer kijk, staat de schijf die ik er in heb gezet, er niet bij. Terwijl die wel in de BIOS staat, en ook bij Everest Home *een programma waar je alle specs en onderdelen van je pc kan zien*.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Knuckles » 20 Jul 2006, 20:50:21

Misschien ziet hij het niet goed omdat er nog geen partitie is aangemaakt voor de nieuwe schijf. Die moet je nog eerst maken. Dat kan door op Deze Computer te rechtsklikken en dan Beheren kiezen. Daarna ga je naar Schijfbeheer. Hij zal de harde schijf dan wel waarschijnlijk vinden zonder partitie. Met schijfbeheer kan je er een maken, als het goed is.
Image

Last edited by Knuckles while you were asleep, edited so many times in total, all servers crashed
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Postby ReinieR » 20 Jul 2006, 21:53:24

Knuckles wrote:Misschien ziet hij het niet goed omdat er nog geen partitie is aangemaakt voor de nieuwe schijf. Die moet je nog eerst maken. Dat kan door op Deze Computer te rechtsklikken en dan Beheren kiezen. Daarna ga je naar Schijfbeheer. Hij zal de harde schijf dan wel waarschijnlijk vinden zonder partitie. Met schijfbeheer kan je er een maken, als het goed is.


Jij heb zeker XP home? Ik heb namelijk professional *pas namelijk beter bij me:P* maar iedergeval, dat is anders en kan het ook niet zo snel vinden wat jij zei. Hij ziet hem iedergeval wel bij apparaat beheer.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Knuckles » 21 Jul 2006, 21:41:49

Ik heb gewoon Professional. Als je naar Beheren gaat, moet er ergens iets staan over Niet-gepartitioneerde Ruimte, of zoeits. In ieder geval klinkt het alsof je nieuwe schijf nog geen partitie heeft.
Image

Last edited by Knuckles while you were asleep, edited so many times in total, all servers crashed
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Postby ReinieR » 23 Jul 2006, 16:35:44

Knuckles wrote:Ik heb gewoon Professional. Als je naar Beheren gaat, moet er ergens iets staan over Niet-gepartitioneerde Ruimte, of zoeits. In ieder geval klinkt het alsof je nieuwe schijf nog geen partitie heeft.

Of ik kijk verkeerd, of het staat er echt niet :oops:
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Razelim » 25 Jul 2006, 07:07:04

Je gaat toch niet zeggen dat je geen Admin rechten hebt he?
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby ReinieR » 25 Jul 2006, 09:47:43

Razelim wrote:Je gaat toch niet zeggen dat je geen Admin rechten hebt he?

Lol heb ik wel, het is ondertussen ook al gelukt. Er staat alleen nog een cd speler tekentje voor die schijf, terwijl het een gewone HDD is.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Knuckles » 27 Jul 2006, 18:41:48

Rechtsklik die schijf en kun je er dan een Screenshot van maken? Dan wordt ik er misschien wat wijzer door. Ik had ditzelfde probleem eens opgelost op m'n stage, wat overigens kut (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) was.
Image

Last edited by Knuckles while you were asleep, edited so many times in total, all servers crashed
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Postby ReinieR » 27 Jul 2006, 20:25:30

Knuckles wrote:Rechtsklik die schijf en kun je er dan een Screenshot van maken? Dan wordt ik er misschien wat wijzer door. Ik had ditzelfde probleem eens opgelost op m'n stage, wat overigens kut (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) was.


Het is ondertussen al gelukt, het moest in configuratie scherm ergens gedaan worden. Maar aangezien ik dat niet op klasieke weergave heb staan kon ik het niet vinden. Thnx anyway =)
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Knuckles » 27 Jul 2006, 20:34:38

Okee. :P
Image

Last edited by Knuckles while you were asleep, edited so many times in total, all servers crashed
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Previous

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 22 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group