Pure virtual function call

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Pure virtual function call

Postby Sen » 31 May 2006, 07:32:22

Kan iemand me helpen, ik krijg steeds deze error als ik medieval total war opstart. Met alt-tab kom ik wel in het spel, maar dan loopt het erg traag en hapert het geluid. Dit zou nooit mogelijk moeten zijn omdat het gaat om een wat ouder spel die mijn PC makkelijk moet kunnen hebben.
Ik heb al zitten mailen met de tech support maar die komen er ook niet meer uit. Ik heb al geprobeerd de instellingen en het spel te wijzigen, opnieuw te installeren, de hardware accel. van mijn sound te verminderen en het spel in een compatibility mode te draaien.

Bedankt!!


Ik heb een:
P4 3,2 GHz
1 gig ram
geforce 6600
Windows XP home ed.
Onboard high def. sound.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby RinusMaximus » 31 May 2006, 07:58:12

En waarom is de titel van de post 'Pure Virtual Function Call'? Is dat een foutmelding die je krijgt?
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Ophyr » 31 May 2006, 09:48:33

Onlangs Service Pack 2 geinstalleerd toevallig ?
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Droomkast » 31 May 2006, 09:54:05

RinusMaximus wrote:En waarom is de titel van de post 'Pure Virtual Function Call'? Is dat een foutmelding die je krijgt?



Dat zegt hij toch...

http://www.pearl.nl
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby smithers » 31 May 2006, 11:58:58

Lekker vriendelijk weer...

Maarreh...wat moet je sowieso met XP home edition?
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby ricepuppet » 31 May 2006, 14:50:40

ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Sen » 31 May 2006, 21:47:52

Hmm ik heb volgens mij onlangs geen extra service packs of wat dan ook geinstalleerd.

Die pure virtual function call is idd. de error die ik krijg.

En die window editie zat bij mijn PC toen ik hem kocht.

Op google heb ik ook wel gezocht, maar het lukte me niet het op te lossen. Maar ik ben ook geen computer expert, dus sommige dingen waren niet duidelijk genoeg voor me.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Ophyr » 01 Jun 2006, 06:07:39

Als dit bij meerdere programma's gebeurd zou ik je aanraden om de hele handel gewoon opnieuw te installeren. Waarschijnlijk heb je een reparatie CD oid erbij gekregen die je PC weer in de staat terugbrengt als waarin je 'm gekocht hebt...
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Sen » 01 Jun 2006, 07:36:10

Ja maar dat is juist het punt, het gebeurd uitsluitend bij Medieval total wargold edition.
De hele handel draait verder prima, dus lijkt me alles herinstalleren wel een flinke klap te ver gaan.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby RinusMaximus » 01 Jun 2006, 08:15:19

Oh sorry, zag niet dat je dat als foutmelding kreeg.

Welke Direct X heb je geinstalleerd? En welke versie verwacht het spel? Het is namelijk een C error die optreedt en alleen kan ontstaan als een van de libraries die het spel gebruikt veranderd is.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Sen » 01 Jun 2006, 10:13:06

Ik heb de nieuwste direct X, even denken, is dat 9c ofzo?
Het spel verwacht een Direct X 9.0 compatible videocard.
Het is namelijk de heruitgave van het spel (gold editie) van Sega.

Wat bedoel je met een C error die alleen kan ontstaan als een van de libraries die het spel gebruikt veranderd is??
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby RinusMaximus » 01 Jun 2006, 11:21:44

Deze melding krijg je als je een call doet naar een virtuele functie. Dit is een functie die wel definieerd is, maar geen implementatie heeft.

Weet niet of je een beetje kan programmeren, maar voor de zekerheid een voorbeeldje:

Stel je definieert een auto. Dit is de basis voor alle auto's die je uiteindelijk gaat programmeren. Je weet dat alle auto's kunnen rijden, maar omdat elke auto anders rijdt kun je niet zeggen hoe. Dus je definieerd een virtuele functie rijden, waarmee je eigenlijk zegt dat de persoon die een bepaald soort auto gaat maken het rijden verder moet invullen.

Auto {
virtual function rijden();
}

Dus iemand maakt een Honda

Honda::Auto {
rijden() {
veelTeHard();
}
}

Of een eend

Eend::Auto {
rijden() {
teLangzaam();
}
}

Om een van de twee te laten rijden programmeer ik nu:

Eend->rijden();

Maar in het geval, waar jouw spel op onderuit gaat is de virtuele functie niet ingevuld:

MitsubishiLanceEVO_VIII::Auto {
}

Deze heeft dus geen eigen rijden functie, maar omdat de Mitsubishi wel een auto is en auto een virtuele functie genaamd rijden heeft kan ik wel het volgende programmeren:

MitsubishiLanceEVO_VIII->rijden();

En dan krijg je een Runtime error 'Pure Virtual Function Call' omdat je direct de Virtuele Functie aanroept en dat mag niet.

Terug naar Direct X.

Als het spel geprogrammeerd is tegen een versie van Direct X waarin een bepaalde Virtual Function wel is geimplementeerd en jij hebt nu een nieuwere (of oudere) versie van Direct X draaien waarin dit niet gebeurd is kun je hetzelfde probleem als hierboven krijgen.

Dit kan uiteraard ook aan een willekeurige andere library op je computer liggen, maar omdat je spel heel direct tegen Direct X aan draait geef ik je daar de meeste kans.



Goed, hoop dat je het nog snapt en er wat aan hebt.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Sen » 01 Jun 2006, 16:46:21

Bedankt voor je uitleg, ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb toch directX 9, dus dan kan dat het toch niet zijn?? Wat kan ik proberen om het op te lossen?


Overigens liet de support van het spel me de hardware acceleration van het geluid verminderen en liet me het programma in een andere compatibility mode draaien. Eerste maatregel zorgte alleen maar voor naast vertraging haperend geluid, tweede maakte geen hout uit. En toen wisten ze het niet meer en wilden ze me niet verder helpen...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby RinusMaximus » 01 Jun 2006, 18:30:39

En je drivers? Alles up-to-date?
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Sen » 01 Jun 2006, 18:37:38

Nouja, nu je het zegt, alles op 1 na!

Want als ik de drivers van mijn onboard realtek high definition audio update dan werkt deze ineens niet meer! Toen ben ik maar terug gegaan naar de oude waarna hij weer correct werkte. Maarja misschien is dat nu dus alsnog een probleem dan. Maar alleen bij dit spel ?? weird.

Weet je wat ik daar aan zou kunnen doen?
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Next

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group