Component splitter/RGB scart? Dilemma!

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Component splitter/RGB scart? Dilemma!

Postby BDT » 25 Apr 2006, 12:49:44

Ik heb een luxe probleem.

Zojuist een surround set aangeschaft. Nu heb ik een LCD TV en surround set. De Xbox360 is op de surround set aan te sluiten(optische toslink kabel).

Verder zit mijn Xbox360 via component is de TV. Mooie(beste) kwaliteit natuurlijk.

Nu heb ik dus die surround set met een DVD-recorder/speler erbij en die moet ik ook op de TV weer aansluiten. Nu kan ik dat via scart-scart doen, maar ik heb op de DVD-recorder ook een component out.(en S-video en composiet)

Nu heb ik 1 probleem: ik heb alleen een composiet kabel erbij gekregen(cheap ass producenten altijd met die standaard kutkabels).

Ik kan simpel doen: scart van DVD naar TV doen
of ik kan de progressive scan van de DVD speler benutten en component aansluiting gebruiken. Maar dan is er dus een probleem: daar zit de Xbox360 al ingeprikt. Wat is wijsheid? Kijken of ik de component kabels op een splitter kan zetten zodat ik meerdere component apparaten op de TV kan aansluiten, of gewoon schaamteloos voor de scart(RGB)oplossing gaan?

Ik heb het eerlijk gezegd een beetje gehad met scart.... :)

Wat vinden jullie?
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby SilverBolt » 31 May 2006, 16:01:56

Ik denk dat je hier wel wat aan kunt hebben, ik zit er zelf ook over na te denken:

http://www.lik-sang.com/info.php?catego ... s_id=4088&
User avatar
SilverBolt
 
Posts: 1332
Joined: 09 Jun 2003, 19:58:26
Location: enschede

Postby Michaelm » 31 May 2006, 16:24:26

Yep, die heb ik ook. Werkt perfect !
User avatar
Michaelm
 
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2003, 21:37:08
Location: Heerlen

Postby BDT » 07 Jun 2006, 07:48:47

geen kwaliteitverlies? Ik wil een 360 erop aansluiten en daarnaast een DVD speler, PS2, GC , Wii en PS3.

(voor PS2, GC en DVD zal het tijdelijk zijn)

probleem een beetje is ook weer dat het snoertje zo kort is en ik heb nu juist alles zo mooi weggewerkt achter de LCD.

voor die 15 euro die je ervoor kwijt bent is het iig het proberen waard, want je weet zeker dat je straks met de Wii en PS3 een probleem gaat krijgen weer.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group