newbie vraag : japanse consoles

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

newbie vraag : japanse consoles

Postby MightyMarcel » 24 Apr 2006, 14:24:10

Aangezien ik mijn spelcollectie / console-collectie grondig wil uitbreiden (er staat nu enkel Nintendo-spul : NES, SNES, N64 en GameCube, en een GBA en een DS) even een vraag over Japanse Import.

ik wil dit vooral weten, omdat ik tot op heden nog niet veel PAL saturn's gezien heb, en ik er wel eentje wil.

Stel, ik koop (bv via ebay) een geimporteerde Saturn. (dus-ie komt al uit nederland, dus ik hoef me niet druk te maken om invoerrechten e.d., het gaat me om de techniek)

- hoe sluit ik die aan op het stroomnet, zonder dat er iets stukgaat
- hoe sluit ik die aan op mijn tv. (die volgens mij geen instelling voor PAL/NTSC heeft, tis maar een simpel studenten-tvtje. (1x scart, 1x coax)).

wat zijn de voor- en nadelen van een japanse console ? kan ik op een JAP saturn ook USA of PAL spellen spelen (met hulpstukken of zo) ? en is het menu van zo'n ding (als dat er al is) dan ook in het japans, of is dat ook instelbaar in engels (of wie weet, engrish...))

Hartelijk dank !

(ow, ps : gezocht : Sega Consoles. Mega Drive, Master System, Saturn, Dreamcast)
MightyMarcel
 
Posts: 14
Joined: 24 Apr 2006, 14:18:51
Location: Drachten

Postby blackdragon » 24 Apr 2006, 23:25:16

Over Ebay kan ik je niet helemaal helpen aangezien ik daar niet veel ervaring mee heb, maar na mijn weten (weet ik dus niet zeker) heb je daar geen invoerrechten, maar gewoon de verzendkosten hoeveel de verkoper aangeeft.

Je sluit bijvoorbeeld een USA (Amerikaanse) Saturn aan met een stepdown convertor en daarmee beschadig je niks mee.

Over je TV met de Dreamcast is het wel iig zo dat je tv wel NSCT moet ondersteunen dus ik neem aan dat dit ook zo is met de Saturn. Kan het niet helemaal met zekerheid zeggen aangezien ik gewoon een tv heb die het wel ondersteund.

Op een Japanse console kan je gewoon ook USA of PAL spellen spelen hiervoor heb je wel een action replay of andere cardridge nodig. Die zijn niet zo duur en kan je gewoon alle spelen spellen van de 3 opgenoemde landen.

Voor en nadelen, tsja heb ze beide gehad en als ik ze tegen elkaar afweeg is er volgens mij geen verschil. Of het moet echt minimaal zijn, dat het me niet is opgevallen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby markdegeweldenaar » 25 Apr 2006, 07:50:24

Als je een Japanse Saturn gebruikt met een action replay om PAL spellen te spelen, kun je geen memorycard meer gebruiken. Een action replay heeft wel een memory card functie, maar die is niet direct vanuit een spel te benaderen. Erg onhandig dus.

Misschien kun je voor jezelf een lijstje maken met spellen die je wil spelen. Als daar veel PAL tussen zit kun je het beste een PAL console aanschaffen, of gewoon een PAL en import console. Zo duur zijn die dingen immers niet.

(ow, ps: http://search.ebay.nl/_W0QQsassZmarkdegeweldenaar Saturnspellen op ebay ;))
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby blackdragon » 25 Apr 2006, 08:36:15

Klopt, maar je kan dan wel de interne memory gebruiken en na het gamen kan je het wel naar de action replay brengen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby MightyMarcel » 25 Apr 2006, 10:44:48

markdegeweldenaar wrote:Als je een Japanse Saturn gebruikt met een action replay om PAL spellen te spelen, kun je geen memorycard meer gebruiken. Een action replay heeft wel een memory card functie, maar die is niet direct vanuit een spel te benaderen. Erg onhandig dus.

Misschien kun je voor jezelf een lijstje maken met spellen die je wil spelen. Als daar veel PAL tussen zit kun je het beste een PAL console aanschaffen, of gewoon een PAL en import console. Zo duur zijn die dingen immers niet.

(ow, ps: http://search.ebay.nl/_W0QQsassZmarkdegeweldenaar Saturnspellen op ebay ;))


wat is dat, een pal en import console ? (en hoe kom je dr aan ?)

overigens, ik zie eerlijk gezegd helemaal niet veel PAL saturns te koop staan. Mocht iemand er nog eentje kwijt willen / weten te staan, dan hoor ik het graag, want uiteindelijk is dat (voor mij) toch het handigste, denk ik.

Hoewel, een japanse console dr bij is ook wel weer errug look :)...
MightyMarcel
 
Posts: 14
Joined: 24 Apr 2006, 14:18:51
Location: Drachten

Postby Lan Di » 25 Apr 2006, 11:15:05

MightyMarcel wrote:wat is dat, een pal en import console ? (en hoe kom je dr aan ?)



dat zijn dus 2 verschillende consoles.........
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Droomkast » 25 Apr 2006, 11:50:26

Als het je niet uitmaakt is het vaak het goedkoopst de USA versie van de console te kiezen. Uiteindelijk is op die markt van alles het meest verkocht en nog te krijgen via ebay.. waardoor je voor games die in PAL zeldzaam en duur zijn een veel lagere prijs betaalt. Alleen met de verzendkosten moet je een beetje uitkijken. Vaak is het voordelig games te combineren in 1 verzending. Zelf verzamel ik van de NTSC versies voornamelijk de hardware. (consoles en add-ons)

Games die in alle regio's zijn uitgebracht zijn vaak in de PAL uitvoering het zeldzaamst en dus duurder in aanschaf. Vooral de bijzondere (voor verzamelaars interessante) games zijn soms onbetaalbaar. Ik verzamel het liefst PAL.

JAP games zijn voor wereldwijd uitgebrachte games doorgaans ook goed betaalbaar al heb je zeldzame JAP-only games. (die vaak onspeelbaar zijn omdat ze ook niet vertaald zijn) Nadeel is dat Japanners op wat handelaren na bijna niet te vinden zijn op ebay, zodat je vaak toch de hoofdprijs moet betalen voor de wat zeldzamere spullen. Eigenlijk is het alleen voordelig als je zelf naar Japan kan.


En voor wat je oorspronkelijke vragen betreft: Voor de USA of JAP consoles heb je simpel een step down converter nodig (niet zo heel duur) en je tv moet NTSC USA/JAP aankunnen. Zelf zou ik gewoon de games van dezelfde regio erbij kopen ipv met ombouwen etc. te gaan klooien...
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby MightyMarcel » 25 Apr 2006, 13:05:11

hm...

iemand enig idee hoe ik er achter kom of de tv ook NTSC aankan ? (geen idee waar de handleiding gebleven is)

ow, en USA consoles, das ook 110v EN NTSC , toch ?

(ow, en bedankt voor alle info. )
MightyMarcel
 
Posts: 14
Joined: 24 Apr 2006, 14:18:51
Location: Drachten

Postby Droomkast » 25 Apr 2006, 13:21:37

MightyMarcel wrote:hm...

iemand enig idee hoe ik er achter kom of de tv ook NTSC aankan ? (geen idee waar de handleiding gebleven is)

ow, en USA consoles, das ook 110v EN NTSC , toch ?

(ow, en bedankt voor alle info. )


Goedkope tv'tjes kunnen het vaak niet aan.

USA consoles zijn 110 volt en NTSC-US
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby blackdragon » 25 Apr 2006, 16:34:37

Als je een wat nieuwere tv hebt moet het haast geen probleem zijn eigenlijk. TV's ouder dan een jaar of 4 wil het nog wel voorkomen, maar tv's van de laatste jaren moet wel werken.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group