LCD TV

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

LCD TV

Postby Lan Di » 13 Apr 2006, 09:24:08

Onze tv is kaduuk en nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe tv. Gelijk een mooi moment om een LCD scherm aan te schaffen. Maar nu weet ik dus h e l e m a a l niets over LCD schermen/plasma tv's en heb eigenlijk hulp van jullie nodig.
Waar moet ik op letten? Hoe moet ik de tv's van de verschillende merken/types met elkaar vergelijken? Of wie weet gewoon een goede tv voor +- 900 euro. Een kijkhoek van 170 graden is zowieso vereist anders moet je recht ervoor zitten, maar ik geloof dat dat tegenwoordig overal in zit.

oh ja, de mogelijkheid om een pc aan te sluiten (vga in) is altijd mooi meegenomen maar is geen vereiste, tenzij het bijna niets extra's kost
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby RinusMaximus » 13 Apr 2006, 09:30:18

Je moet iig letten op:

- de maximale resolutie van het scherm (HD of geen HD)
- of er geen problemen bekend zijn met het geluid (bij veel lcd schermen loop het geluid niet synchroon met het beeld)

Wil over een paar maanden ook een LCD scherm aanschaffen, ben me nu dus ook al aan het orienteren. Ik ben alleen van plan om er iets meer geld aan uit te geven.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Cyberbeast » 13 Apr 2006, 11:11:20

Ik ga de mijne binnenkort verkopen:
81cm diagonaal
hd ready
met dvi-ingang
en blablabla

Het beste is gewoon in de winkels zelf gaan checken. Neem eventueel je console mee.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Lan Di » 13 Apr 2006, 12:00:59

ok, topic is hierheen verplaatst, maar iemand anders nog tips?
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby OutRun2 » 13 Apr 2006, 17:55:42

Cyberbeast wrote:Ik ga de mijne binnenkort verkopen:
81cm diagonaal
hd ready
met dvi-ingang
en blablabla

Het beste is gewoon in de winkels zelf gaan checken. Neem eventueel je console mee.

waarom ga je hem al verkopen? niet tevreden met je medion?
OutRun2
 
Posts: 37
Joined: 03 Aug 2004, 18:07:59

Postby killik » 13 Apr 2006, 18:54:10

ik heb misschien wel interesse cyberbeast
.....
killik
 
Posts: 1693
Joined: 03 May 2001, 12:20:52

Postby Cyberbeast » 13 Apr 2006, 19:23:57

Ik ben er wel dik tevreden over, maar wil alweer een stapje hoger.
Ik voel dat het zowat het moment komt om hem binnenkort te verkopen.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Ophyr » 14 Apr 2006, 09:23:37

Plasmaschermen schijnen gevoelig te zijn voor inbranden, enorm veel stroom te vreten en een niet al te lange levensduur te hebben... Ik raad je dan ook aan om een LCD te kiezen :)

Wat kwaliteit betreft zijn er enorm veel TV's met niet echt geweldig beeld. Ik heb er een flink aantal gezien, maar de TV die er kwa kwaliteit enorm uitspringt is deze -> http://www.samsung.com/nl/products/tv/l ... 32m51b.asp

[edit] Samsung is trouwens sowieso een geweldig merk wat monitoren betreft, zelfs de kleinere TFT monitoren hebben belachelijk hoge contrasten (Zwart = echt zwart -- op mijn oudere E-Yama monitor - IIyama dochtermerk - liet de kwaliteit zwaar te wensen over terwijl IIyama toch vrij hoog staat aangeschreven)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Cyberbeast » 14 Apr 2006, 18:23:48

Het inbranden op plasma-tv's is al een tijdje verholpen. Dit is geen issue meer.
Ze verbruiken wel nog een stuk meer energie, dat is wel waar.

Persoonlijk denk ik dat LCD momenteel wel de beste keuze is.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Lan Di » 17 Apr 2006, 19:44:56

KICK, iemand nog bruikbare tips?
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Lan Di » 18 Apr 2006, 16:36:33

Oke, na een weekje gegoogled te hebben ben ik vandaag ff langs de MediaMarkt (Utrecht) gegaan om de LCD schermen in werking te zien, ze hebben dr namelijk fokkin veel staan, overigens zijn ze dubieus opgesteld met slechts enkele schermen op het demo HD-filmpje en de rest op een analoog signaal.
Ik dus een praatje maken met een medewerker van de betreffende afdeling, oudere man, waarschijnlijk hoofd van de afdeling. Nou die gast wist er dus geen ene k u t van, een betweter met een verachtend toontje gdvrdomme. Ik vertel hem dat ik een budget heb van max 1500 euro (ja, is verhoogd!) en dat ik graag LCD schermen wil vergelijken van verschillende merken met een diagonaal van 80 cm (32"). Probeert die kloot me wijs te maken dat het enige waar ik op hoef te letten de resolutie en het contrast is, welke nagenoeg allemaal gelijk zijn. Verklaart ie dat er tussen die tv's geen verschil zit behalve het aantal (soorten) ingangen en de vorm, kleur, standaard van het scherm...........puh-lease, kijk, ik wist er niet al te veel van af, maar zo beperkt ben ik dan ook weer niet.......en dat heb ik m ook verteld en uiteindelijk dus staan ruziëen daar in de mediamarkt met die mafkees.

Afijn, ik vervolgens door naar een andere electronica zaak in Utrecht, de beste voordat de Mediamarkt dr was (Steenweg, voor de kenners :D), waar ik vervolgens netjes en professioneel geholpen ben. Ik vroeg m hoe het komt dat 2 LCD tv's met dezelfde specificaties van verschillende merken zo'n verschillend beeld hebben (zelfde vraag als in de MM), waarop hij antwoordde dat dat te maken had met de verschillende beeldprocessors van de verschillende fabrikanten. Of dat 100% waar is weet ik ook niet, maar het klinkt iig een stukje meer plausible. De LCD 'tabletten' zelf worden overigens door een beperkt aantal fabrikanten gemaakt en geleverd aan sony etc.


Anyways, ik heb een aantal tv's geselecteerd en dr reviews over gechecked, maar een keuze maken blijft lastig, iemand van jullie nog suggesties of tips?

Het gaat om de volgende modellen:

LG - RZ32LZ55:
http://www.kieskeurig.nl/product/3CC9E6 ... 486339.htm

SAMSUNG - LE32R72B:
http://www.kieskeurig.nl/product/6528BC ... 4A5487.htm

JVC - LT32X70:
http://www.kieskeurig.nl/product/09561E ... 51B1A5.htm

en evt:

TOSHIBA - 32WL56P:
http://www.kieskeurig.nl/product/859D75 ... 3D6466.htm


afgevallen is deze sony omdat ondanks de goede reacties erop er veel wordt vermeld dat er hinderlijke ghosting optreed (bij bewegende beelden):
SONY - KLVS32A10:
http://www.kieskeurig.nl/product/3CE065 ... 35725A.htm


Wie kan me verder helpen, met een selectie maken???? Mijn 1e keus is momenteel de JVC, maar die is gelijk ook de duurste
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Madman » 21 Apr 2006, 20:46:38

Dat je niet tevreden bent over het advies bij mediamark, blijkt wel duidelijk...
Ik ben blij dat ik je niet het advies hebt gegeven.
Je zegt zelf niet voldoende op de hoogte te zijn van de techniek, maar kennelijk weet je wel te oordelen over de verkoper die jou wel duidelijk maakt dat het prijsverschil vaak WEL in het design zit.
Maar goed. Ik ben er niet bij geweest en kan niet echt oordelen.

Dus toch krijg je ook van mij het advies: neem een dvd mee van jezelf en laat die afdraaien op de tv die je interesseert. Neem 5 x de diameter aan afstand om te kijken en oordeel zelf.
Een goede winkel gunt jou je "testjes".
Let inderdaad goed op het contrast.

en tot slot: noem niet zomaar iemand een kloot. Zeker niet iemand die probeert z'n opgelegde verkooptarget te halen. Als je nie tevreden bent, slik een keer, tel tot 3 en loop weg...
Veel winkels willen zelfs een proefperiode aanbieden. Je kunt dan zelf 10 dagen ofzo, het product thuis testen.
Sowieso heb je altijd 8 dagen de tijd om het product terug te brengen (in originele verpakking!)

Succes met het uitzoeken... Ik vind de samsung en jvc wel interessant, maar sony blijft voor mij de topper.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Ophyr » 22 Apr 2006, 07:42:17

Goeie tip hierboven -- Probeer wel een DVD mee te nemen die zeer donkere EN zeer lichte scenes laat zien i.v.m. verkleuringen bij die contrasten.

Ik blijf trouwens de eeuwige Samsung bitch, maar 't is je eigen keuze natuurlijk ;)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Lan Di » 23 Apr 2006, 12:09:56

Dat die gast een "kloot" is is een mate van waardering hoe ik behandeld ben, klote dus. En niet alleen als klant maar ook als persoon, ik sta niet toe dat mensen zo tegen mij praten, en dat heb ik er ook van gezegd, niet met aggressie eronder maar wel duidelijk, nuff said.

Anyways, ik heb donderdag de LG - RZ32LZ55 gehaald, wat de beste prijs kwaliteit verhouding was en ik ben er tot nu toe erg tevreden over, de beeldkwaliteit is met een dvdtje erg goed en er treed totaal geen ghosting-effecten op. Kwa tv ontvangst laat het nog te wensen over, maar we hebben nog een analoog signaal, van de week komt er zo'n digitaal kastje. De geluidskwaliteit is het minste van de tv, het klinkt zeg maar alsof het geluid niet de kamer in wordt gestuurd, maar dat wist ik al toen ik m kocht, er komt ook nog een surround set. Er zit trouwens standaard bij de tv een VGA-> DVI kabel (en DVI-DVI) dus heb ik gelijk de laptop kunnen aansluiten, erg handig.
Ik heb overigens nog wat van de prijs af kunnen krijgen, door bij steenweg te zeggen wat ze bij mediamarkt aanboden ging t erg makkelijker :D, zelfde verhaal bij mediamarkt, dus na een paar keer heen en weer, heb ik de tv, 5 jaar garantie en een goeie scart kabel voor 1100 euro, geen slechte deal al zeg ik t zelf
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group