Import console vraag

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Import console vraag

Postby ManoRevolver » 06 Mar 2006, 17:59:08

Damn, I'm lost.
Ik heb op dit moment geen 'nieuwe' televisie in huis staan (60/100hz), dus ik kan geen Japanse consoles in kleur laten draaien op mijn televisie. Dit lukt niet met de Japanse games van mijn gemodde PSX, noch met mijn Japanse Saturn, maar 1 televisie draait wel mijn Neo-Geo AES af... hoe kan dit? Ik snap het eigenlijk niet. :oops:
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby DAY » 07 Mar 2006, 10:23:33

Volgens haal je dingen door mekaar. Die 60/ 100 hrz heeft niet te maken met het wel of niet in kleur kunnen brengen van je console. Een tv moet gewoon ntsc kunnen ondersteunen, vaak zit dit echter wel op de wat nieuwere tv's die ook 100 hrz ondersteunen. Dan hoor je automatisch kleur te krijgen.

Ik denk daarom dat het aan de kabels licht. Heb je je psx aangesloten op rgb kabel of een composiet kabel, want als het goed is laat de rgb kabel wel de kleur zien. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar met mijn ntsc j DC werkt het goed en ook met mijn psx doet ie het.

Daarnaast kan het mss ook aan je neo liggen. Als je een neo hebt met een inibios heb je daar mss een instelling die zorgt voor kleur op een pal tv. Of doordat de neo standaard multiregion is doet hij het ook in kleur op pal tv, maar dit weet ik niet zeker omdat ikzelf geen neo heb.
Keep on dreaming
User avatar
DAY
 
Posts: 95
Joined: 04 Apr 2005, 08:24:53

Postby ManoRevolver » 07 Mar 2006, 18:30:06

Ja, die AES heeft inderdaad een RGB kabel ja.
Nou ja, ga toch binnenkort een nieuwe tv kopen, dus zoveel maakt het niet uit.
Vroeg het me alleen af, maar thanks!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group