Ram slot

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Ram slot

Postby blackdragon » 29 Jan 2006, 23:29:37

Iemand hierzo die een beetje verstand van PC's heeft? Het zit namelijk zo ik wil mijn computer uitbreiden met meer MB ram, maar nu heb ik eerst is geprobeerd op me slot die nog open is de ram erin te doen die in een andere slot zat. Maar nu komt het op dat slot pakt hij de ram kaart niet. Wat kan dit wezen, dacht eerst dat het stof wat, dus uitgeblazen enz maar nog geen resultaat.

P.s. Noem het maar een Ram slot want heb geen idee hoe het eigenlijk heet hehe.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Lan Di » 30 Jan 2006, 00:23:57

kutten in je bios geloof ik. Ik heb een soorgelijk probleem, ik heb 512 MB RAM toegevoegd naast mn andere 512 MB. Probleem is nu dat de pc niet optimaal gebruik maakt van het toegevoegde geheugen maar juist dat het elkaar tegen werkt. Ik geloof dat ik in BIOS iets moet aanpassen maar wat?
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Juul » 30 Jan 2006, 01:03:35

Hoe bedoel je "hij pakt 'm niet"? Fysiek niet, dus krijg je het stickje er niet ingeklikt of herkent de computer 'm gewoon niet?

Ik neem aan dat je het laatste bedoelt, en dan zul je inderdaad hoogstwaarschijnlijk in het BIOS moeten zijn. Moet je even kijken hoe je daar komt want dat verschilt per type BIOS. Normaal via "F2" of "DEL" net na het opstarten van de PC.

Daar zul je dan even moeten kijken. Weet verder ook niet of er zoiets is van het in- of uitschakelen van slots. Is 'ie eventueel niet stuk? Ik neem aan dat je nog één of meerdere slots hebt? Probeer misschien eens een ander.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby blackdragon » 30 Jan 2006, 07:05:05

Bedoel het laatste probleem wat je zegt idd. Het rare is heb al vaker RAM toegevoegd en toen hoefde ik ook niks in het Bios te veranderen. Het gaat echt om die ene slot, daar pakt hij dus geen enkele ram kaart. Het ziet erdus naaruit dat die slot kapot is zoals ik eruit begrijp.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Speedy » 01 Feb 2006, 08:06:04

Als hij er fysiek wel in past (dus de klemmetjes dicht) is hij misschien kapot, misschien pakt hij enkel dubbelzijdig geheugen in dat slot of is bepaalde configuratie vereist (allemaal dubbelzijdig oid) om ook het laatste slot te gebruiken. Staat er niks in de handleiding van je moederbord mbt uitbreiden van het geheugen?
Game collectie ->http://users.ign.com/collection/Speedy1337
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby blackdragon » 01 Feb 2006, 09:13:14

Hij pas er gewoon in en heeft dubbelzijdige nodig, maar die heb ik dus ook.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Sen » 01 Feb 2006, 09:20:42

Ik heb nu ook problemen met geheugen. Ik heb vorige week bij een webshot 512 MB DDR RAM 3200 gekocht, het goede type voor mijn moederbord. Maar zodra ik het er in plaats crasht mijn PC meteen bij het opstarten (nog voor ik in de bios kan komen). Dit gebeurd bij alle slots, terwijl mijn huidige geheugen het juist bij alle slots wel doet.

Echter heb ik nu een probleem want de winkel wil mij geen garantie bieden omdat ik ondeskundig zou hebben gehandeld. Ik heb veel vaker dingen in Pc's gezet en er uitgehaald en dat ging voorheen altijd goed. Maar de winkel zegt dat ik mij bewust had moeten ontladen van statische elektriciteit en doordat ik dat niet gedaan zou hebben (volgens hun, want volgens mij heb ik dat onbewust wel gedaan door het metaal van de kast aan te raken.) heb ik hem gepakot gemaakt denken ze. Het zou mijn eigen schuld zijn, ze willen hem niet eens proberen.

Ik ben het hier natuurlijk helemaal niet mee eens.


Heb jij je bewust onladen Blackdragon?
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby blackdragon » 01 Feb 2006, 10:18:58

Ja ik heb me bewust ontladen, maar bij mij ligt het denk ik gewoon echt aan dat slot. Aangezien de RAM het wel in die andere sloten doet.

Alleen het probleem is dat je het niet kan inleven, want niet zo raar is natuurlijk want eenmaal uit verpakking en in je computer gedaan nemen ze het niet meer terug.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Lan Di » 01 Feb 2006, 12:05:07

Je moet je zowieso ontdoen van statische electriciteit wanneer je met fijne electronica aan de gang gaat. 4 van 5 keer gaat t goed maar net die ene keer ben je de lul
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby blackdragon » 01 Feb 2006, 17:35:16

Ik laat er wel even iemand naar kijken, is dat duur om zo'n ding te maken?
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Speedy » 04 Feb 2006, 21:57:45

Een geheugen slot? Knap werk als iemand dat binnen de kostprijs van een nieuw moederbord weet te fixen ;)

Theoretisch zal het vast kunnen, maar ik heb nog nooit gezien dat ze een defect moederbord kunnen fixen (buiten lekke elco's e.d.)
Game collectie ->http://users.ign.com/collection/Speedy1337
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby blackdragon » 04 Feb 2006, 22:28:46

Speedy wrote:Een geheugen slot? Knap werk als iemand dat binnen de kostprijs van een nieuw moederbord weet te fixen ;)

Theoretisch zal het vast kunnen, maar ik heb nog nooit gezien dat ze een defect moederbord kunnen fixen (buiten lekke elco's e.d.)


Dus met andere woorden moet ik een nieuw moederbord halen?
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Madman » 06 Feb 2006, 21:09:23

blackdragon wrote:
Speedy wrote:Een geheugen slot? Knap werk als iemand dat binnen de kostprijs van een nieuw moederbord weet te fixen ;)

Theoretisch zal het vast kunnen, maar ik heb nog nooit gezien dat ze een defect moederbord kunnen fixen (buiten lekke elco's e.d.)


Dus met andere woorden moet ik een nieuw moederbord halen?


Nee, je moet je in real life goed laten informeren.....
je hebt vast wel in je vriendenkring iemand zitten die jij vertrouwd. Bel hem op en stel je vraag :)
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group