PS2 ombouw!

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby Toejam » 03 Jan 2006, 00:46:54

Gungrave wrote:
Skyghene wrote:Hoe kan je nu dan een NTSC game in je ps2 doen?
En maak je gebruik van een RGB scart kabel?

Ik had een tijdje de oplossing gebruikt waar shin_remy het over heeft. Maar het was wel een gedoe om games op de HD te zetten als je ps2 niet omgebouwd is (HD in je pc, via DVD-speler op de HD zetten, weer in PS2 douwen).
HDloader heette dat programma, werkte wel lekker, bijna geen laadtijden.
Dit was overigens op een PAL PS2, dus ja, deze kunnen 60Hz games aan.

Ben daarna maar overgestapt op een NTSC PS2, veel makkelijker als je het mij vraagt.


Ik maak nog steeds gebruik van alle kabels die bij de PS2 zaten, nooit iets vervangen. En dat HD gedoe wil ik liever niet, veel teveel gedoe. Een NTSC PS2 kopen is ook geen optie, aangezien ik nu met +- 20 PAL games zit.

En hoe ik die game erin kan doen? Err,, disctray open, disc erin, dicht, aanzetten? Nee effe serieus, hij draait hem wel, alleen alles is zwart wit. Is dit dus met de ombouw verholpen of niet? Aangezien ik nog steeds een PAL tv heb(dus 50Hz).

Ik ga overigens gebruik maken van de Matrix Infinity chip+fix :)


Heb je een DC of GC, daar kun je ook 60hz mode kiezen. je TV en console kunnen dit heus wel aan (of je zou een tv van 20 jaar moete hebben) dat je console (ntsc-60hz) niet afspeelt ligt gewoon aan de regio block die ze er inbouwen...
SEGA will come back...
Image
my games
User avatar
Toejam
 
Posts: 423
Joined: 08 Oct 2003, 23:27:24
Location: Belgium

Postby Impulz » 03 Jan 2006, 20:53:30

Ik heb hier een PAL PS2 omgebouwd.

1. zwart/wit beeld bij ntsc spellen betekent dat je een brakke kabel heb. koop een full scart RGB kabel. een goeie kost 20 euro oid.

2. de wat nieuwere tv's hebben geen moeite met 60 hz. als je tv een scart aansluiting heeft moet die scart ook nog RGB zijn (staat in er expliciet bij vaak). ik draai hier alles op een sony 100hz 72cm tv - niks framedrops (tis geen pc gehehe) en het beeld is 100%

succes ermee. enne, scoor een messiah chip - ideaal!

cheers :D
Impulz
 
Posts: 221
Joined: 05 Apr 2003, 21:48:04

Postby maartenoud » 03 Jan 2006, 21:22:13

ReinieR wrote:
Sen wrote:Waar bouw je dat om dan? Hoeveel kost zoiets? Ik baal ervan dat ik de nieuwe shining games niet kan spelen.


Sen je kan em in Purmerend ombouwen voor 125 euro geloof ik met een chip. Een vriend van me heeft het ook laten doen en was dezelfde dag nog klaar. De site is: http://www.tgx.nl/shop/


Ik woon zo n 3 km van purmerend af (beemster) maar die tgx shop heb ik nog nooit gezien hahaha.

Maar goed, je kan imo beter gewoon een tweede ps2 aanschaffen voor je import games.
FREE WILLEM
User avatar
maartenoud
Most wanted
 
Posts: 1003
Joined: 06 Mar 2005, 13:20:17
Location: Z.O.Beemster

Postby SilverBolt » 14 Jan 2006, 18:40:20

Koop gewoon een fliptop + bootdisc ben je 55e kwijt en kun je gewoon alle imports/backups draaien mits je een rgb scart kabel voor je ps2 hebt
User avatar
SilverBolt
 
Posts: 1332
Joined: 09 Jun 2003, 19:58:26
Location: enschede

Postby Vixion » 14 Jan 2006, 18:46:35

Import gewoon een US PS2 en score een step-down convertor. Wat kost een PS2 nu? Geen ene reet, via eBay of een Amerikaanse gameshop, met beetje pech een 30 euro aan import kosten betalen.

Myaa, als je RE4 al niet op 60hz kan spelen is er echt ook een probleem aan de TV kant.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Mier » 16 Jan 2006, 01:17:17

ik draai al sinds de launch van de ps2 import met mijn neo2 chip (ofzoiets).
ik moet dus nog swappen met een action replay maar het gekke is,hij pakt mijn originele imports niet,als ik de import game overbrand op een dvd-r,dan opeens wel :shock:
nou kost een leeg dvd-retje tegenwoordig nog maar een paar cent,dus ik laat het maar zo.

de slimline ps2's moet je dus NIET ombouwen,dan is binnen een paar maanden of soms zelfs weken je laser doorgefikt.

ook krijgen de latere grote ps2 modellen veel problemen na het ombouwen.

probeer een ps2 van de eerste of 2e lichting te scoren,die zijn het sterkst.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Previous

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group