Systeem loopt vast

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Systeem loopt vast

Postby Knuckles » 17 Dec 2005, 15:28:15

Ik wordt er niet goed van, het wordt steeds erger. Mijn systeem loopt elke keer vast als ik een tijdje een spel speel, zelfs bij RuneScape. :? Het loopt weer niet vast als ik gewoon het internet op ga en wat rond surf. Ik heb het volgende geprobeerd:

- Videokaat Driver en Geluids Driver opnieuw geïnstalleerd (ATI Radeon 9800 Pro en SoundMax)
- Gescand op virussen en Spyware
- DirectX 9.0c geïnstalleerd
- Verbinding met Gamepad verbroken
- Gekeken naar de ventilator van de Videokaart als het vastloopt (Draaide nog steeds en was niet warm)
- Gedefragmenteerd.

Ik heb zoals je kunt zien van alles geprobeerd en het werkt maar niet. De harde schijf is 40GB en heeft ongeveer 2 a 3GB over (6% volgens defragmentatie). Misschien dat het daar aan ligt, maar dat weet ik nou niet. Enige suggesties? :(
Image

Last edited by Knuckles while you were asleep, edited so many times in total, all servers crashed
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Postby LBL » 17 Dec 2005, 15:38:45

Kan van alles zijn, heeft het eerder wel goed gewerkt..?
Is er wat veranderd op de pc waardoor het problemen kan geven..?
Wat is het cpu/geheugen gebruik bij het gamen..?

hardware matig;
Als ie freezed zeg maar is je voeding kapot.
Als je een blauw scherm of moeite krijgt beeld goed weer te geven (bv witte blokken in beeld); geheugen probleem.
Misschien maakt de video kaart/ram module niet goed contact met je moederbord.

software matig;
Drivers moederbord/chipset updaten.
Image
User avatar
LBL
master chief
 
Posts: 915
Joined: 24 Sep 2004, 21:29:49
Location: Netherlands

Postby Knuckles » 17 Dec 2005, 15:46:48

Het heeft eerder goed gewerkt, ja. De enige verandering wat de aanschaf van de Gamepad, maar dat is het kennelijk ook niet. Mijn CPU is 2.2 GHz en 512MB Werkgeheugen. Ik kan zelf niet zien hoeveel het gebruikt.

Als de voeding kapot is, zal zelfs het internetten moeten bevriezen en dat doet ie niet. Geen blauw scherm (Windows XP heeft dat namelijk niet) of andere moeilijkheden. Ram module weet ik niet. Moet de ventilator dan ook niet meer werken als dat het is?

Ik probeer op het moment wat ruimte vrij te maken. Toen ik 15% Harde schijf ruimte over had om te defragmenteren, waren er geen problemen toen ik Sonic Heroes voor een paar uur speelde. Of ik had gewoon mazzel. Dus ik probeer nu weer over de 15% ruimte vrij te maken en kijken of het dan weer werkt. Iemand anders nog ideeën ove wat het kan zijn?

EDIT: Ik heb wat ruimte op de harde schijf vrij gemaakt. 22% is nu beschikbaar. Was eerst 6%. :shock: Nu heb ik een spel gespeeld zonder problemen. Ik zat er wel 2 uur op en toen stopte ik het zelf. Dus ik denk dat het probleem is opgelost. Komt het toch nog voor, dan laat ik het wel weten.
Image

Last edited by Knuckles while you were asleep, edited so many times in total, all servers crashed
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Postby LBL » 18 Dec 2005, 16:46:26

Tja het lijkt me idd een geheugen probleem.
Alleen vreemd dat het eerder wel goed werkte, als je het een beetje naloopt moet het werken.
Met 2gig zou het gewoon moeten lopen dus lijkt me vreemd als dat wel de oorzaak is.

Want heb je nu nog dat probleem..?

btw XP heeft wel degelijk blauw scherm, zie ik nog geregeld :lol:
Image
User avatar
LBL
master chief
 
Posts: 915
Joined: 24 Sep 2004, 21:29:49
Location: Netherlands

Postby Knuckles » 19 Dec 2005, 20:46:39

Het werkte vroeger ook goed, maar er was toen ook genoeg ruimte over. Ik vind het zelf ook een beetje vreemd, maar het schijnt toch te helpen. Ik zelf heb ook nog nooit de blauwe scherm des doods gezien op XP. Op Windows 98 heb ik het vaak genoeg gezien.

EDIT: Het heeft maar even gewerkt, maar het is niet gelukt. Alweer loopt het systeem vast :(. Ik weet het nu niet meer.

Ik denk toch ergens dat het aan de harde schijf ligt. Het is namelijk al zo'n 2-3 jaar oud. Alle andere onderdelen zijn vrij nieuw. Enige suggesties?
Image

Last edited by Knuckles while you were asleep, edited so many times in total, all servers crashed
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group