Krasjes op cd verwijderen

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Krasjes op cd verwijderen

Postby Juul » 24 Jun 2005, 21:11:34

Heeft iemand een werkende methode om (lichte) krasjes op een cd mee te verwijderen? Heb namelijk nog een aantal PSOne disc maar die zwarte achterkanten zijn nogal gevoelig voor krasjes. Heb gelezen dat je ze bijvoorbeeld met tandpasta/koperpoets ze (gedeeltelijk) weg kunt halen. Dus iemand een 'simpele'/goedkope oplossing?
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby General Wong » 24 Jun 2005, 23:21:19

Zijn een hoop huis, tuin en keuken oplossingen. Of ze echt werken? Ik heb daar altijd zo mijn twijfels bij. Van die gasten die je aanraden om je games af te wassen, er tandpasta op te smeren en af te doen met een nat doekje.... Ik heb er nooit in geloofd, kan best zijn dat het werkt tough. Al die 'methodes' doen mij echter meer aan fabeltjes denken dan aan echte oplossingen.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Juul » 25 Jun 2005, 00:13:25

Ja heb net een oude cd gepakt en er tandpasta op gedaan en vervolgens uitgesmeerd. Of ik heb iets fout gedaan, maar ik kreeg er alleen maar meer fijne krasjes bij.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Markam » 25 Jun 2005, 05:24:58

ik geef mijn cd's/spellen vaak een lekker sopje, dat scheeld al een hele hoop...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Skyghene » 25 Jun 2005, 08:48:27

Bij de lokale videoland hier kunnen ze krassen weghalen m.b.v. van een machine (achter gesloten deuren, dus vraag me niet hoe en wat).
Ik heb 2 2ehands dreamcast games laten fixen en ze doen het fantastisch. Maar ik zou niet weten wat er gebeurt als je dat met een zwarte psx disc zou laten doen.
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Postby Donny K. » 29 Jun 2005, 10:46:10

Die machine is crap en maakt meer kapot dan dat het repareert. (Ik heb ze wel eens in actie gezien in de videotheek) Ze schuren de cd net zo lang tot ze op het diepste niveau van de krassen zitten (waardoor je eigenlijk geen krassen meer hebt) Maar daardoor worden je cd's erg dun en breekbaar. Op sommige disks zie je nog duidelijk de sporen van dit schuren en polijsten en sommige lasers zijn daar niet blij mij.

Ok de zogenaamde huis tuin en keukenoplossingen hebben bij mij nog nooit gewerkt. Tandpasta, as, kaarsvet en weet ik veel wat nog meer. Het werkte niet.

Lang geleden op een beurs een keer een krassenvuller gekocht. Die werkte perfect. In 1 keer gefixt. Helaas was het spul op en heb ik jaren gezocht naar een winkel die het nog had, maar tevergeefs. Na een flinke googlebeurt eindelijk een webshop gevonden die het spul verkocht (en wat het merk was van dit spul) Het heet ALLSOP. Ik heb er m'n three dirty dwarves ermee gerepareerd en die game was echt ver heen. Ook andere bekraste discs heb ik ermee gerepareerd. Het is et beste spul ooit. Ga voor de allsop.

ALLSOP IS YOUR MAN!
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby ReinieR » 29 Jun 2005, 11:11:48

Anders kijk je ff op http://www.telsell.com die hebben vast wel wat en krijg je er een gratis handleiding + maar lieft 3 klerehanger GRATIS bij!!!!


Heheh flauw ^_^
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Mier » 04 Jul 2005, 18:42:33

ik heb toch erg veel discs gefixed met tandpasta.
je moet wel een goedkope tandpasta gebruiken (korreliger) en bij TE diepe krassen werkt het niet meer.

zo'n polijstmachine werkt wel perfect alleen wordt de disc inderdaad wat dunner,ik heb die een paar keer gebruikt bij discs die echt niet meer te redden leken.
ff polijsten,en dan snel inlezen op de pc en branden (muziek cd's).
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Frankhulscher » 04 Jul 2005, 21:12:25

Donny K. wrote:Die machine is crap en maakt meer kapot dan dat het repareert. (Ik heb ze wel eens in actie gezien in de videotheek) Ze schuren de cd net zo lang tot ze op het diepste niveau van de krassen zitten (waardoor je eigenlijk geen krassen meer hebt) Maar daardoor worden je cd's erg dun en breekbaar. Op sommige disks zie je nog duidelijk de sporen van dit schuren en polijsten en sommige lasers zijn daar niet blij mij.

Ok de zogenaamde huis tuin en keukenoplossingen hebben bij mij nog nooit gewerkt. Tandpasta, as, kaarsvet en weet ik veel wat nog meer. Het werkte niet.

Lang geleden op een beurs een keer een krassenvuller gekocht. Die werkte perfect. In 1 keer gefixt. Helaas was het spul op en heb ik jaren gezocht naar een winkel die het nog had, maar tevergeefs. Na een flinke googlebeurt eindelijk een webshop gevonden die het spul verkocht (en wat het merk was van dit spul) Het heet ALLSOP. Ik heb er m'n three dirty dwarves ermee gerepareerd en die game was echt ver heen. Ook andere bekraste discs heb ik ermee gerepareerd. Het is et beste spul ooit. Ga voor de allsop.

ALLSOP IS YOUR MAN!


Waar krijg je dat spul dan?
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Frankhulscher » 29 Dec 2005, 01:12:01

Ik heb die Allop Site gevonden maar ze versturen alleen in de US. Waar heb jij het besteld?
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby safepin » 25 Feb 2006, 17:20:00

bij conrad.nl verkopen ze pasta om je krasjes op te vullen

link: http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... ox=1310301
User avatar
safepin
 
Posts: 76
Joined: 07 Feb 2006, 20:59:47
Location: Silvolde

Postby peter89 » 25 Feb 2006, 17:27:45

Of je gebruikt deze site

http://www.cd-herstel.be/

Ik heb er nog nooit wat meegedaan maar las de link op een ander forum.
User avatar
peter89
 
Posts: 477
Joined: 08 Jul 2004, 13:46:01


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group