Continue herstartend systeem

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby Knuckles » 04 Feb 2005, 21:10:44

Safe Mode is het opstarten van Windows met zo min mogelijk gebruik van Hardware en Drivers. Probeer eens alle hardware uit te pluggen en dan een apparaat aansluiten en Windows opstarten. En dan ga je zo door tot je het probleem weer krijgt. Misschien ligt het aan de hardware.
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Postby Juul » 04 Feb 2005, 23:20:09

Bedoel je dan met hardware componenten als het geheugen, hd etc. en/of de randapparatuur als de printer?
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Madman » 05 Feb 2005, 00:29:25

safe mode is het zo min mogelijk starten van <u>software</u>.

Als je safe mode niet inkomt, dan pas is er iets mis met de hardware, of je pc is ven**kt door een virus. (zeker)

Als je safemode vastloopt, kun je nog wel eens met nieuwere drivers de boel werkend krijgen.
Safemode voorkomt vaak dat virussen / ad - spyware niet starten.

Gebruik [start][uitvoeren]msconfig.exe
om aan of uit te vinken wat je bij een normale start wel of niet wil starten.
Vink alles wat je niet vertrouwd weg.Als er dan iets niet werkt wat je wel wil gebruiken, de-installeren en her-installeren.

Bij mij heeft dit en mijn vorig advies, altijd nog minder tijd gekost dan herinstalleren van WinXP + alle programma\'s + terugzetten email/favorites/contact/applicaties. Daar ben je toch gauw een uur of 5 of 6 mee kwijt.

edit: tenzij je het programma GHOST hebt gekocht. [:P]
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby bobracing » 05 Feb 2005, 00:49:14

wat madman zegt ja.. in veilig modus kan je nog veel reden ! pc laten scannen in veiligen modus ect en van het opstarten dingen uitzetten die er niet bij horen. kan je ook in het register vinden. maar pc opnieuw installeren ben je wel een avondje mee bezig om alles weer te hebben zoals het was.. xp is het probleem niet maar alles wat je daarna moet installeren ;)ghost is ook een optie maar dat had hij van te voren moeten gebruiken dan eerst een image maken van een kale GOED werkende en daarna terug zetten ;)nu heeft ie er niks aan omdat hij het niet heeft ;)
bobracing
 
Posts: 1497
Joined: 19 Feb 2004, 17:44:18
Location: @home

Postby ricepuppet » 05 Mar 2005, 14:44:09

Ik weet niet of je probleem al verholpen is, bij deze dan een mogelijkheid voor een oplossing. Ik heb hetzelfde probleem 4 - 5 maanden lang gehad. Ik werd er helemaal strontziek van; ik kon Windows XP geeneens goed opstarten, of hij ging al weer rebooten. Zelfs met DVD's branden ging ie opeens rebooten (en was ik dus, weer een DVD schijf minder rijk)

Oplossing; het lag in elk geval aan de videokabel van de monitor die er telkens niet goed inzat. Met een beetje wrikken stelde ik het probleem alleen uit. Uiteindelijk bleek de oplossing zo voor de hand. Ik heb de videokabel van de monitor gewoon wat losser geschroefd. Geen gezeik meer :wink: Misschien dat dit de oplossing is?
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Markam » 05 Mar 2005, 15:16:30

hier heb ik ook steeds last van gehad, nadat ik een opdate (second edition) en dergelijke had geinstalleerd.


maar weer gewoon een image van het origineel op gezet!
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Previous

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group