laptop probleem

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

laptop probleem

Postby twisted » 17 Nov 2004, 21:57:31

De laatste keer dat ik op de laptop bezig was was er niks aan de hand, ik sluit em gewoon op de goede manier af. Ik ben ff weg, toen ik terug kwam starte ik de laptop opnieuw op en nu heb ik heel donker beeld, de achtergrond verlichting doet het niet(???) heeft iemand anders hier wel eens hetzelfde probleem gehad, zo ja hoe heb je dit opgelost. Weet je het toevallig, let me know. Alvast bedankt
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Fashion » 18 Nov 2004, 05:15:55

fik er in!!!!!!!!!!!!!!


nee sorry ik weet het niet mare met veel pech is beeldschrem gewoon stuk .... en dan ben je zuur
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Postby Madman » 20 Nov 2004, 00:27:02

sommige laptops werken met backlight.
Dit is een soort neonverlichting. deze kan ook verslijten. Je moet het zien als een tl-balk. Alleen bij een kappotte of versleten tl-balk, gaat ie knipperen. Bij neon, is het afgelopen. Die gaat dan gewoon niet meer aan.

Reparatie van de voeding van de backlight, zal ook vrij prijzig zijn. Zeker bij een wat ouder notebook. Je koopt voor een paar 100 euro al een redelijke 2e handse. Reparatie door een bedrijf zal op z\'n minst al 100 euro zijn aan de tijd die ze nodig hebben om het ding uit en in elkaar te zetten. En dan komen de onderdelen er nog bij. Niet repareren dus, maar even sparen voor een andere (en betere)

reparatie kun je altijd doen natuurlijk, maar vaak zijn de onderdelen niet (meer) los te verkrijgen. Normaal gaan backlights langer mee dan de hele laptop. 200.000 mtbf (is ongeveer een jaar of 9 bij flink gebruik) bij compaq / hp althans. Op een harddisk zit bijvoorbeeld gemiddeld 150.000 mtbf (150.000 uur voordat ie KAN crashen)
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group