Sick tijdens gamen. Tips gevraagd. :)

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby Madman » 03 Oct 2004, 20:35:05

Vaak zit er een waarschuwing bij (op de hoes of in het boekje) dat mensen met epilepsie het spel beter niet kunnen spelen. Dit heeft ook te maken met het aantal Frames per Seconde.
FPS is dan in combinatie met de tv (50 of 60 of 100 hertz) een trigger voor een epilepsie-aanval. Side-effect: misselijkheid voor eventuele gevoelige mensen.

Zoals al vermeld werd: niet in een een te donkere kamer spelen en afstand van tv houden.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby -Sw2- » 04 Oct 2004, 15:28:23

moet je iemand wolvetstijn 3d of doom laten spelen en dan gaan kijken ik wordt daar echt fucking misselijk van idd te weinig eten of te weinig sklaap zijn vaak de redenen maar ik heb er alleen last van bij die 2 games
-Sw2-
 
Posts: 316
Joined: 01 Sep 2004, 12:21:51

Postby cocacola » 04 Oct 2004, 23:39:25

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Ms. NES</i>
<br />Dit is misschien een vreemd probleem, maar omdat het steeds terugkomt, hoop ik dat iemand een goede tip/oplossing voor me heeft.

Het zit zo: tijdens het spelen van RtCastle Wolfenstein (Xbox) wordt ik na 10 minuten of zo heel erg misselijk. :P Voordat er inkoppers komen van veel zuipen, blowen of spuiten: nee, dat is het allemaal niet.
Ik stop dan eventjes met gamen en dan gaat het wel weer. Maar zodra ik weer een kwartiertje of zo game, is het weer zo ver.
Ik heb dit nog nooit gehad tijdens een spel, dus je kunt je voorstellen dat ik best wel ben geschrokken.

Hebben meer mensen hier last van (gehad)?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Jep ken ik, heb het bij sommige spellen.
Vroeger speelde ik veel spellen op de laptop, echter 1 spel werdt ik direcht na ongv.15 minuten spelen ziek/misselijk, ging ik door met spelen was ik 3 dagen ziek!

Later spelde ik Tony Hawk 2 voor pc, ik wou eens een ander van die soort proberen dus kocht ik vorig jaar ProBMX (de 1e) na ongeveer een kwartier volde ik me weer niet lekker en als bij dat eerdere game van vrooeger echter speelde ik met een collega en ga je dus door.
Na 1.5 uur spelen was ik behoorlijk ziek en ook ziek gebleven (soort griep ofzo)

Zo zijn er nog een paar games, .. en het is ook alleen bij DIE games geen andere games.
Als ik nu ProBMX ga zitten spelen ben ik zo weer misselijk en voel me raar.
Een ander spel zoals UT 2003/2004 Warcraft, taxi 2, Doom 3d, Soul Calibur voor DC etc.. geen problemen mee.

Ik denk als je er last van hebt het belangrijk is meteen te stoppen met die game en nooit meer die game te spelen!
Heb wel eens gelezen dat die storingen in de hersenen kunnen maken.
En dan als een tricker werken[:p]

Vandaar MTV geen snelle videoclips meer draaien.


Maargoed ik ben geen dokter.
cocacola
 
Posts: 709
Joined: 16 Nov 2003, 17:54:30

Postby Flashback » 28 Oct 2004, 21:21:36

Heel opvallend dat meerdere mensen hier last van hebben. Ik werd ook misselijk en kreeg hoofdpijn bij rtcw maar ook al veel eerder bij descent, doom maar weer niet bij games als project igi.
Flashback
 
Posts: 610
Joined: 12 Aug 2004, 15:35:10

Postby AntiPasta » 29 Oct 2004, 12:18:56

ik had vroeger een beeldscherm waar ik, na er meer dan een uur naar te hebben gekeken, misselijk van werd... geen idee hoe het komt, maar later ging het over. Was ook wel freaky.
AntiPasta
 
Posts: 277
Joined: 14 Jun 2003, 22:11:22
Location: Netherlands

Postby jur16 » 15 Nov 2004, 22:02:51

ik krijg soms een rotkop bij n64 spellen en vermoeide ogen op de een of andere manier :P, iemand daar al is last van gehad ?
jur16
IPH-lover
 
Posts: 1238
Joined: 19 Jan 2004, 20:37:13
Location: Netherlands

Postby Patvs » 16 Nov 2004, 03:39:54

Ik word altijd misselijk! Meestal door gewoon motion-sickness als ik <b>te lang</b> speel. (net zoals ik ook misselijk word in <b>elke</b> achtbaan en ronddraaide kermisattractie)

Maar andere oorzaken zijn ook:
Refresh rate monitor
Frame rate spel

En de Xbox. Dat komt door de besturing. Zo kan ik prima Halo spelen op de PC, maar gaat het altijd fout op de Xbox. Dat komt omdat je minder accuraat FPS\'s met controller kan spelen. Je bewegingen zijn veel minder nauwkeurig dan het spelen met een muis. Daardoor lopen je hand-oog coordinatie niet synchroom met de beelden die je hersenen registreren en daar word je misselijk van.
Patvs
 
Posts: 354
Joined: 22 Mar 2003, 16:43:23
Location: Netherlands

Postby -=O.P.G-RAMIN=- » 16 Nov 2004, 19:07:30

ik word alstijd geil als een beer als ik te veel game maar dat heeft er waarschijnelijk mee te maaken dat ik dan lesure suite larry speel [:p] maar goed
ik ben dus nooit misselijk gewoorden
ok 1 keer maar dat was om dat ik te veel had gegeeten en toen in een acht baan gign die veel te vaak over de kop ging [:D]
-=O.P.G-RAMIN=-
 
Posts: 935
Joined: 07 Sep 2001, 17:46:32
Location: Ireland

Postby jdrijgas » 16 Nov 2004, 19:50:03

ligt ook aan de grote van je tv
als ik soms tang computer dan word ik ook ziek
User avatar
jdrijgas
 
Posts: 1518
Joined: 08 Aug 2004, 11:21:23
Location: gorinchem

Postby Gouki » 17 Nov 2004, 11:06:56

Ik heb er verder nog nooit last van gehad, maar het kan aan de volgende dingen liggen:

1) Epilepsie
2) Misselijk worden als je FPS spellen speelt
3) Te weinig slaap en te weinig eten

ad 1) Epilepsie, lijkt me sterk, want dan zou je het ook moeten hebben bij andere spellen. Probeer de spellen die ik onderaan genoemd heb om te testen dat je het ook hebt bij andere soort spellen. Ook in een lichte kamer spelen en iets verder van de TV / monitor helpt al. In een donkere kamer zijn de kleuren misschien wel beter, maar het alleen focussen op de TV wordt erger gemaakt, omdat de rest zwart is en je ogen dan wel beter concentreren op de TV, maar ook eerder moe worden.

ad 2) Het is idd zo dat je ook erg misselijk kunt worden van alleen FPS spellen. Probeer dan eens andere FPS spellen en kijken of je het daar ook krijgt. HEt ligt hier vooral aan de kleuren (veel kleuren verwerken in korte tijd), je ogen (scrollen van beeld) en orientatie vermogen Scrollen van beeld).

ad 3) Goed eten en goed slapen heeft HEEL veel effect op het spelen van games. Games kosten energie en door het spelen van games waarbij heel veel concentratievermogen vereist is, verbruik je veel energie. Goed vitaminen eten helpt echt. Daarbij is goed slapen (genoeg en vast slapen) ook heel belangrijk. Als je niet genoeg slaapt voor een aantal dagen ben je natuurlijk erg moe, als je daarbij ook niet genoeg eet, ben je gemakkelijker prooi voor misselijk worden en al helemaal als er veel concentratie vereist is. DIT punt is echt het aller belangrijkste wat ik hier heb opgenoemd. Probeer dit iig goed te doen! Dat merk je ook meteen.

Extra) Als voorbeeld om het te testen zou ik Sonic Adventure met Sonic hard rennen en constant andere kant op. (voor DC of andere console) uitproberen of F-Zero GX (als je een van deze 2 hebt) Dit zijn spellen die en snel zijn en constant ronddraaien en richting veranderen.
Dit laatste zou wel eens de clue kunnen zijn voor je sickness...

Anderen hadden de meeste dingen al opgeschreven, ik wou alleen een beetje extra uitleg geven en ik hoop dat je ze test.

Gouki
User avatar
Gouki
wil 'patser' zijn
 
Posts: 1609
Joined: 30 May 2001, 17:10:25
Location: Netherlands

Postby -=O.P.G-RAMIN=- » 17 Nov 2004, 11:27:23

of je koopt gewoon een 50inc tv zo als mij en je probleem is verholpen hoe grooter de TV hoe minder je ogen zich focussen of een \"klijne\" TV ;) hoe grooter hoe minder je hoeft te focussen om dta je oogveld de heelen tv op vangt en dus minder hoeft te focussen [:)]
-=O.P.G-RAMIN=-
 
Posts: 935
Joined: 07 Sep 2001, 17:46:32
Location: Ireland

Previous

Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group