Hoe werken \'de\' guns??

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Hoe werken \'de\' guns??

Postby El Man » 18 Aug 2004, 17:02:58

Wellicht een erg suffe vraag, maar ik vroeg me (met een paar vrienden) af hoe de guns bij spellen werken...

Deze vraag was ontstaan, nadat bleek dat de guns ook op zwart/wit tv\'s werken en het niet uitmaakt vanuit welke hoek je schiet en we geen van allen een verklaring wisten hoe de guns dus werkten...

Hopelijk weet iemand het :).
User avatar
El Man
 
Posts: 483
Joined: 11 Dec 2003, 15:10:37
Location: Prague, CZ

Postby Drazic » 18 Aug 2004, 18:23:58

ik denk dat ik het weet :P
Als je met de gun schiet. komt er een heel kort een witte flits. daardoor flitst het signaal van de light gun tereug naar de light gun en weet hij waar hij heb geschoten en dat zegt ie tegen de console en dan speel je gezellig ene spelletje :P

ik hoop dat je het snapt
User avatar
Drazic
 
Posts: 898
Joined: 16 Aug 2003, 19:55:53

Postby El Man » 19 Aug 2004, 06:48:27

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Drazic</i>
<br />ik denk dat ik het weet :P
Als je met de gun schiet. komt er een heel kort een witte flits. daardoor flitst het signaal van de light gun tereug naar de light gun en weet hij waar hij heb geschoten en dat zegt ie tegen de console en dan speel je gezellig ene spelletje :P

ik hoop dat je het snapt
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Als het klopt, snap ik het niet [:p]. Het blijkt namelijk niet uit te maken vanuit welke hoek je schiet. Als je schuin voor je tv zit en je schiet dan lijkt het mij sterk dat de weerkaatsing dezelfde hoek maakt... TV is niet plat en het lijkt mij dan dat de weerkaatsing precies naar de andere kant zou moeten...
User avatar
El Man
 
Posts: 483
Joined: 11 Dec 2003, 15:10:37
Location: Prague, CZ

Postby Dark|M » 19 Aug 2004, 09:16:51

Het is inderdaad een beetje vaag maar het komt er op neer dat als je op het knopje drukt het scherm wit (of was het nou zwart?) flits zoals Drazic al zei op de plek van de target verschijnt tegelijkertijd dan een blokje in de kleur die die het tegenovergestelde is van de kleur die het scherm dan is (dus als het scherm wit is zal het blokje zwart zijn en andersom).. Ziet de gun de kleur van het blokje dan is het raak ziet de gun niks dan is het mis [:)]
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby Speedy » 19 Aug 2004, 10:16:49

User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby El Man » 19 Aug 2004, 11:06:24

Allemaal erg bedankt [:)].
User avatar
El Man
 
Posts: 483
Joined: 11 Dec 2003, 15:10:37
Location: Prague, CZ


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group