kapot

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

kapot

Postby DC loser » 12 Apr 2003, 18:59:48

HELP IK HEB MET MIJN STOMME KOP EEN VERBOUWDE DC GEKocht en nu doet dat k*tding het niet hij start telkens opnieuw op ik word nu [B)]schijtziek van dat \"* ding dong dang*\"
DC loser
 
Posts: 11
Joined: 12 Apr 2003, 18:38:00

Postby Sen » 12 Apr 2003, 19:04:59

Je kunt voor 100 euro het beste een nieuwe kopen bij ofwel futuremax danwel nedgame.
Repareren wordt vrees ik alleen maar lastiger.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Vixion » 12 Apr 2003, 19:10:11

Het kan liggen aan je power-knop probleem heb ik gehad met mijn PSx, als het daar niet aan ligt, koop een nieuwe, zo duur zijn ze niet...
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Cyberbeast » 12 Apr 2003, 20:25:28

Het ligt waarschijnlijk aan je power. Is simpel te verhelpen:

Ik heb dus zelf mijn Dreamcast hersteld. Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden/zullen hebben volgt hier hoe:

De Dreamcast reboot dus telkens op een willekeurig moment. Dit is te wijten aan de connectie van het powerboard met het motherboard. Het herstellen zelf is vrij gemakkelijk, maar voorzichtigheid is wel geboden. Vergeet niet van natuurlijk alle elektriciteit uit te schakelen en de game uit de DC te halen.

1. Verwijder de 4 schroeven van de Dreamcast-casing. 1 schroef zit onder de modem, dus haal er eerst de modem af. Je zult een kleine krak horen als de schroeven voor de eerste keer verwijderd worden. Dit is normaal.

2. Haal de case er voorzichtig af en verwijder de stroom connectie aan de linkerbovenkant van de Dreamcast. Dit is een witte connectie met een draad die \"twisted\" is.

3. Verwijder nu de twee schroeven van het powerboard. Wees voorzichtig, de board is nog vastgeklikt. Haal hem er voorzichtig uit.

4. Als de powerboard verwijderd is, zie je 6 pinnen uitsteken. Dit is het probleem. De pinnen zijn vuil en daardoor is er een slechte connectie tussen de twee boards waardoor de DC reboot. Kuis de pinnen goed met daartoe bestemde reiniger. Laat de reiniger eerst goed drogen voor je de DC weer in elkaar steekt. Een andere methode is de pinnen zacht ombuigen maar ik weet niet zeker of dit even goed werkt.

5. Steek je DC weer in elkaar en test hem een uurtje uit. Reset hij niet meer dan is het probleem opgelost. Doet hij het wel, dan heb je pech en ligt het probleem elders.

Als er nog vragen zijn over dit, of als je twijfelt over iets, PM me maar. Always at your service.

Is copy/past van de keer dat ik het op een ander forum gezet had. Anyway, zoals je kunt lezen, mail me maar als er nog problemen zijn.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby BOELLIE » 12 Apr 2003, 21:28:49

Cyberbeast je bent een held kom vaker langs op het forum =)
User avatar
BOELLIE
 
Posts: 6068
Joined: 11 Jun 2001, 11:06:07
Location: terschelling west

Postby Sasquatch » 13 Apr 2003, 11:17:37

Ja en je zegt het zo mooi \"kuis de pinnen\" gelijk heb je!

Dat ga ik ook bij de mijne proberen, ik heb hetzelfde probleem al tijden!
User avatar
Sasquatch
 
Posts: 1363
Joined: 29 Aug 2001, 17:30:41
Location: XMSTXRDXM

Postby DC loser » 13 Apr 2003, 12:59:46

\'k zou het zeker doen het werkt namelijk als de beste!!![:D]
DC loser
 
Posts: 11
Joined: 12 Apr 2003, 18:38:00

Postby Sasquatch » 13 Apr 2003, 16:18:03

Ik heb het net ook even toegepast, mijn DC doet het nu eindelijk weer echt goed!!

Bedankt voor de tip Cyberbeast!
User avatar
Sasquatch
 
Posts: 1363
Joined: 29 Aug 2001, 17:30:41
Location: XMSTXRDXM

Postby Cyberbeast » 13 Apr 2003, 20:07:57

Ik BEN gewoon Sega. Je zult me wel leren kennen. ;-)

Ik duld enkel geen enkel goed woord over Sony, maar das een andere kwestie.[:D]
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby obiwan » 18 Apr 2003, 13:24:04

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Cyberbeast_</i>
<br />Het ligt waarschijnlijk aan je power. Is simpel te verhelpen:

Ik heb dus zelf mijn Dreamcast hersteld. Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden/zullen hebben volgt hier hoe:

De Dreamcast reboot dus telkens op een willekeurig moment. Dit is te wijten aan de connectie van het powerboard met het motherboard. Het herstellen zelf is vrij gemakkelijk, maar voorzichtigheid is wel geboden. Vergeet niet van natuurlijk alle elektriciteit uit te schakelen en de game uit de DC te halen.

1. Verwijder de 4 schroeven van de Dreamcast-casing. 1 schroef zit onder de modem, dus haal er eerst de modem af. Je zult een kleine krak horen als de schroeven voor de eerste keer verwijderd worden. Dit is normaal.

2. Haal de case er voorzichtig af en verwijder de stroom connectie aan de linkerbovenkant van de Dreamcast. Dit is een witte connectie met een draad die \"twisted\" is.

3. Verwijder nu de twee schroeven van het powerboard. Wees voorzichtig, de board is nog vastgeklikt. Haal hem er voorzichtig uit.

4. Als de powerboard verwijderd is, zie je 6 pinnen uitsteken. Dit is het probleem. De pinnen zijn vuil en daardoor is er een slechte connectie tussen de twee boards waardoor de DC reboot. Kuis de pinnen goed met daartoe bestemde reiniger. Laat de reiniger eerst goed drogen voor je de DC weer in elkaar steekt. Een andere methode is de pinnen zacht ombuigen maar ik weet niet zeker of dit even goed werkt.

5. Steek je DC weer in elkaar en test hem een uurtje uit. Reset hij niet meer dan is het probleem opgelost. Doet hij het wel, dan heb je pech en ligt het probleem elders.

Als er nog vragen zijn over dit, of als je twijfelt over iets, PM me maar. Always at your service.

Is copy/past van de keer dat ik het op een ander forum gezet had. Anyway, zoals je kunt lezen, mail me maar als er nog problemen zijn.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

dit heeft bij mij ook geholpen ik had het zelfde probleem als jouw hij bleef op nieuw op starten
obiwan
 
Posts: 3100
Joined: 29 May 2001, 19:07:15
Location: Netherlands

Postby Vixion » 18 Apr 2003, 14:47:22

dus... kapot is hij niet, heeft alleen een beetje reparatie nodig :P thanks voor de tip mensen, heb het uitgeprint, als het mezelf eens overkomt, weet ik wat ik moet doen :P
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby hoofdletterp » 21 May 2003, 06:27:28

Dit wetke bij mij ook, paar maanden geleden had ik er last van. Bij mij was het al opgelost toen ik hem ging re-casen (want dan moet je ook alles uitelkaar halen) toen ik hem opnieuw in een case deed deed ie het op wonderbaarlijke wijze weer. Nu weet ik dus waar het door komt...
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Feyenoord rulez » 04 Aug 2003, 18:59:41

Eey jongens en meisje echt hartstikke bedankt voor deze tips , echt super.[8D]
Mijn DC werkt eindelijk weer.
Echt hartstikke bedankt.
Feyenoord rulez
 
Posts: 691
Joined: 30 Aug 2002, 08:34:23
Location: Nederland

Postby smithers » 04 Aug 2003, 19:21:59

misschien sticky maken??
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group