Shaman King

Voor alle Anime freaks onder ons.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, Markam, Fashion

Shaman King

Postby Stepz » 06 Feb 2006, 15:32:31

Zo hey... Ben nu maar 's Shaman King helemaal aan het kijken... Ben te onregelmatig thuis om het op de buis te checken... Meteen alles in het Japans geregeld en dat scheelt echt een hele hoop!
Vind het toch een leuke serie.
In het Nederlands krijg ik er toch een Pokemongevoel bij en nu ik het in het Japans zie vind ik het toch veel meer een echte Shonenserie.
Meer mensen die het ondanks de schijtsubs op Jetix de serie toch leuk vinden?
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby General Wong » 06 Feb 2006, 15:35:11

Jetix gebruikt geen subs, maar dubs ;). Dub vind ik overigens niet eens zo slecht, wel jammer dat er hier en daar in is geknipt. Wil hem ook nog eens in het Japans gaan kijken.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Stepz » 06 Feb 2006, 15:56:11

K*t, sorry, bedoel natuurlijk subs!!!
Wel jammer dat het eigenlijk een soort van rip is van JoJo's Bizarre Adventures... maarja, dat hele fighting spirit gebeuren bestond natuurlijk ook wel.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Steven » 06 Feb 2006, 16:04:47

Stepz wrote:K*t, sorry, bedoel natuurlijk subs!!!
:lol: Je bedoelt volgens mij toch dubs.
Steven
 
Posts: 551
Joined: 28 Sep 2004, 13:21:38
Location: Netherlands

Postby Stepz » 06 Feb 2006, 16:42:47

:oops: Ok...... probeer het nog 1 KEERTJE!!!
DUBS!!!
De volgende keer zeg ik wel gewoon synchronisatie!
*zucht*
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby shin_remy » 06 Feb 2006, 18:13:19

ik von shaman king acht bagger. maar dat kwam door jetix. zoals stepz al zei, kreeg ik er een ander gevoel door. dus ik had gister een japans talige gekeken en toen von ik het wel leuk :)
3S !!!!!!!!
User avatar
shin_remy
 
Posts: 1067
Joined: 23 Aug 2005, 10:14:34
Location: Roosendaal

Postby Loempiavreter » 06 Feb 2006, 18:18:00

Jojo's bizarre adventure > Shaman King

Jammer dat iedereen alleen de 3e serie kent (met Jotaro). Art doet me zo denken aan Buronson's Hokuto no Ken/Fist of the North star, das een dikke plus. Maar alleen serie 3 is vergamed en veranimed... En nu Viz de manga gaat uitgeven beginnen ze bij ja 3x raden serie 3.....

Over Shaman King, de Chang Shi Bruce lee kloon roeleerd!! Maar wtf in het nederlands zeggen ze dat hij Tae Kwondo doet ofzo :x
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Vixion » 06 Feb 2006, 18:25:19

Je bedoeld Lee Bailong, das die Bruce Lee nepert ja. Dies vet ja.

Shaman King, super vette serie. Nederlandse dub is perfect gedaan, jammer dat ze Engelse versie als basis hebben gebruikt waardoor de vader van Ren dus zijn oom is (In het Engels hebben ze hem Uncle genoemt, maar in de manga en Japanse versie van de anime hebben ze 't over vader, reden hiervoor is volgens mij een bepaalde woordval die gebruikt word in zijn naam -kan ff niet nachecken in de anime, en de manga deel 8 heb ik nog niet).
Ook hebben die kut Amerikanen het hele Duitse verleden van Faust VIII weggeknipt omdat het te maken had met de WWII. Jammer -biatches-. Gelukkig missen we wat side-stories die de manga wel heeft, en de anime niet. De side-stories (die de manga wat opvullen aan het eind van de chapters) zijn nogal mager en weinig toevoegend aan het werkelijke verhaal, wel aan de karakter achtergrond.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 06 Feb 2006, 19:03:37

Vixion wrote:Je bedoeld Lee Bailong, das die Bruce Lee nepert ja. Dies vet ja.

Shaman King, super vette serie. Nederlandse dub is perfect gedaan, jammer dat ze Engelse versie als basis hebben gebruikt waardoor de vader van Ren dus zijn oom is (In het Engels hebben ze hem Uncle genoemt, maar in de manga en Japanse versie van de anime hebben ze 't over vader, reden hiervoor is volgens mij een bepaalde woordval die gebruikt word in zijn naam -kan ff niet nachecken in de anime, en de manga deel 8 heb ik nog niet).
Ook hebben die kut Amerikanen het hele Duitse verleden van Faust VIII weggeknipt omdat het te maken had met de WWII. Jammer -biatches-. Gelukkig missen we wat side-stories die de manga wel heeft, en de anime niet. De side-stories (die de manga wat opvullen aan het eind van de chapters) zijn nogal mager en weinig toevoegend aan het werkelijke verhaal, wel aan de karakter achtergrond.


Ja das een Bruce Lee maar dan Shiang Chi stijl (chinese vampier).
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Stepz » 06 Feb 2006, 19:05:01

Loempiavreter wrote:Jojo's bizarre adventure > Shaman King

Jammer dat iedereen alleen de 3e serie kent (met Jotaro). Art doet me zo denken aan Buronson's Hokuto no Ken/Fist of the North star, das een dikke plus. Maar alleen serie 3 is vergamed en veranimed... En nu Viz de manga gaat uitgeven beginnen ze bij ja 3x raden serie 3.....

Over Shaman King, de Chang Shi Bruce lee kloon roeleerd!! Maar wtf in het nederlands zeggen ze dat hij Tae Kwondo doet ofzo :x


"Off-topic"
Tja, het derde deel, en dus het "Japan"-deel, is idd en helaas het enige deel dat 'veranimed' is. Toch raar omdat het dan ook zomaar ergens begint! Af en toe een flashback van Joestar... Maarja, Jotaro Kujo is dan ook wel de bekendste en komt in de series erna ook weer terug. Z'n neef, GioGio en met z'n dochter.
Maja, dat hele "stand"-gebeuren is natuurlijk hetzelfde als dat "spirit"-gebeuren.
Vind het wel een aparte tekenstijl en niet echt lijken op Fist, maar begrijp wel wat je bedoelt.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Loempiavreter » 06 Feb 2006, 20:20:46

Stepz wrote:
Loempiavreter wrote:Jojo's bizarre adventure > Shaman King

Jammer dat iedereen alleen de 3e serie kent (met Jotaro). Art doet me zo denken aan Buronson's Hokuto no Ken/Fist of the North star, das een dikke plus. Maar alleen serie 3 is vergamed en veranimed... En nu Viz de manga gaat uitgeven beginnen ze bij ja 3x raden serie 3.....

Over Shaman King, de Chang Shi Bruce lee kloon roeleerd!! Maar wtf in het nederlands zeggen ze dat hij Tae Kwondo doet ofzo :x


"Off-topic"
Tja, het derde deel, en dus het "Japan"-deel, is idd en helaas het enige deel dat 'veranimed' is. Toch raar omdat het dan ook zomaar ergens begint! Af en toe een flashback van Joestar... Maarja, Jotaro Kujo is dan ook wel de bekendste en komt in de series erna ook weer terug. Z'n neef, GioGio en met z'n dochter.
Maja, dat hele "stand"-gebeuren is natuurlijk hetzelfde als dat "spirit"-gebeuren.
Vind het wel een aparte tekenstijl en niet echt lijken op Fist, maar begrijp wel wat je bedoelt.


Ik vind de gezichten qua vorm altijd op elkaar lijken qua kin enzo het is een tekenstijl die vaak word gebruikt bij Manga's voor de wat oudere zakeman, hevig beinvloed door de amerikaanse comic (wat iedereen denkt bij manga's de Big Eye's, small mouth regel klopt dus niet altijd) maar juist het gekke is dat het beiden Shonen Titels zijn (in geval van HnK weet niet zeker werd wel uitgegeven onder shonen, maar zat toch heel veel erg geweldadige scenes in die je vaker in het Seinen ziet). Enige wat echt heel anders is vind ik de poses, Jojo heeft altijd van die onmenselijke poses gehad (was zelfs een site waar japanners zoveel mogelijk poses uit Jojo probeerden na te doen....)
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Stepz » 07 Feb 2006, 13:48:33

Je hebt helemaal gelijk. De kinnen komen erg overeen, ook zijn de gezichten allemaal erg lang en smal.
En je hebt ook zeker gelijk over de houdingen/poses van JoJo. Al die rare shit maken het alleen maar mooier ;)
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Vixion » 08 Feb 2006, 21:03:34

ImageImage

Vind het beetje ver gezocht dat het op elkaar lijkt. Doet het wel een beetje maar niet echt wow wat een vergelijking.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 08 Feb 2006, 21:12:12

Vixion wrote:ImageImage

Vind het beetje ver gezocht dat het op elkaar lijkt. Doet het wel een beetje maar niet echt wow wat een vergelijking.


Euh qua art niet.
Dat hele Stand/Spirit iets...
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Stepz » 08 Feb 2006, 21:29:33

Psies. 't Is het idee erachter.
Je ziet de hoofdpersoon met een soort vechtersgeest boven/achter hem/haar die gebonden is met de hoofdpersoon, maar ook individueel kan denken.
Alleen is het zo dat bij shaman king de spirits echt geesten zijn en bij jojo is het zo dat ze op gegeven moment een stand krijgen die ze dus zelf hebben ontwikkeld (of het zat in een voorwerp).
Idee is dus precies hetzelfde.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Next

Return to Anime show

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group