Ghost in the Shell

Voor alle Anime freaks onder ons.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, Markam, Fashion

Ghost in the Shell

Postby Dark|M » 15 Jan 2006, 20:49:04

Jaja het moest er eens van komen het Ghost in the Shell topic :)

Eerste film: vetjes, lekker begin.. beetje saai einde
Tweede film: hoge verwachting, beetje vaag verhaal af en toe moeilijk te volgen.. zeer vette animatie
Eerste serie: nu in nederland te krijgen de boxset van A-film.. vette serie lekker veel actie goed verhaal.. je moet wel geduld hebben want pas na de 20e aflevering wordt echt duidelijk hoe het allemaal in elkaar steekt.
Tweede serie: nog niet gezien, wel zeer vette intro :)

More info: klik
Wheeeeeeeeeee!!!!!1111
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby ricepuppet » 15 Jan 2006, 21:01:53

Ah

Het moest er inderdaad van komen. Mijn paradepaardje. Ik, meester der GITS en uberfan van creator Masamune Shirow, heb ook zo mijn mening klaar :)

Heb alle manga's / films / action figures van GITS en Shirow thuis liggen (wil nog wel een Tachikoma action figure ergens vandaan plukken)

Heb b.t.w. de hele serie (ook 2nd gig) compleet gezien; SAC is wat makkelijker te volgen dan 2nd Gig voor een leek, 2nd Gig is wat meer politiek en filosoferend - inhoudelijk. Iets dat mij meer aanspreekt dan SAC (veel klachten gehoord over 2nd Gig trouwens dat er te weinig actie in zou zitten..)

De films.. tja, wat moet ik er van zeggen. Shirow mag er dan wel een hand in hebben, maar vooral de eerste film miste zoveel van de manga's. Heeft voornamelijk te maken met het feit dat Shirow zoveel dingen te vertellen heeft qua filosofie, en dat dit wellicht te zwaar is voor de kijker.

Heeft hij goed gedaan met het tweede deel, die is voor een leek nog amper te volgen :) maar daarin kan hij wel zijn visie kwijt die ook in zijn manga's voorkomen (inc. de uitgebreide onderschriften die overal over de hele pagina's zijn gekwakt in de manga)

Favoriete karakters zijn wel de Tachikoma, Pazu en uiteraard Batou. Batou lijkt in principe veel op mij qua karakter; eerst doen, dan denken, gewoon goed beuken, en na afloop je achterhoofd krabben over de schade :)

Pazu's attitude vind ik echt geweldig, maar ook Ichikawa wordt in de latere afleveringen wat meer ingezet van zijn ruigere open kant.

Je ziet het, ik kan uren doorlullen over GITS - in elk opzicht - ben alleen zo dom geweest om dit topic niet op mijn naam te zetten :lol:
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Gungrave » 15 Jan 2006, 21:47:32

Vandaag in de FRS gestaan met GitS, iets van rond de 8 dvd's, een hele box met alle dvd's die een mooi plaatje maken. Was geinteresseerd tot ik de prijs zag; 79,99! Opzich geen ramp voor eenb mega-anime maar ik ken er nog niks van dus toch maar laten liggen :roll:
User avatar
Gungrave
 
Posts: 250
Joined: 29 Dec 2005, 08:21:48
Location: Assendelft, Noord-Holland

Postby ricepuppet » 15 Jan 2006, 21:54:10

Ligt eraan waar je belangen liggen als je Anime goed vindt. Ik prefereer een goed verhaal boven actie. De serie spreekt de een wel aan, de ander niet. Heeft ook te maken met wat voor type persoon je bent. Houd je van denken, filosoferen, en af en toe verblindende, rauwe realistische actie scenes, dan zit je goed.

Houd je van Naruto, dan kan je beter doorlopen :)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Dark|M » 16 Jan 2006, 14:57:28

Gungrave wrote:Vandaag in de FRS gestaan met GitS, iets van rond de 8 dvd's, een hele box met alle dvd's die een mooi plaatje maken. Was geinteresseerd tot ik de prijs zag; 79,99! Opzich geen ramp voor eenb mega-anime maar ik ken er nog niks van dus toch maar laten liggen :roll:

Die box heb ik dus wel meegenomen maar dan voor 69.99 (http://www.rodirect.nl).. Naar mijn mening echt geen geld voor zo'n box. Als je alle delen los zou moeten kopen kom je op 7*20=140e dat is toch wel ff wat meer. k hoop alleen wel dat ze seizoen 2 ook in zo'n box uit zullen brengen hier in Nederland.
k heb hem gister ff uitgekeken. Op het eind gaat het wel allemaal heel snel,maar dat is opzich niet zo erg.. Het enige waar je mee blijft zitten is de onvrede dat de serie afgelopen is :cry: Nu is het dus wachten op seizoen 2
Wheeeeeeeeeee!!!!!1111
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby ricepuppet » 16 Jan 2006, 16:02:18

Seizoen 2 kan je ook allang verkrijgen vriend. Het einde van SAC is echt de shit, ik was dan ook blij dat 2nd Gig aangekondigd werd.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Dark|M » 16 Jan 2006, 21:15:37

Jah als import.. maar niet als box in nederlandse uitvoering. k kan ze wel allemaal los gaan zitten kopen, maar dat gaat me geld kosten. dan heb k liever net zo'n box als van seizoen 1.
Wheeeeeeeeeee!!!!!1111
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?


Return to Anime show

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group