Anime.. waar te beginnen?

Voor alle Anime freaks onder ons.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, Markam, Fashion

Postby Loempiavreter » 11 Jan 2006, 14:26:52

arjen wrote:
Loempiavreter wrote:
arjen wrote:tege alles dat hier boven is genoemt zeg ik persoonlijk zelf direct

NEEEEEEE

ik snap dat loempia gungrave lan di wel dergelijke series graag zien maar ik wordt er zelf gewoon misselijk van. fist of the north star, full metal, bleach..

Hideaki Anno ik dan weer wel aanraden en is imo ook de beste anime om mee te beginnen absoluut zonder twijvel Neon Genesis Evangelion dus.

hierbij moet ik wel zegen dat zijn film Shiki Jitsu nog 100x beter is en eigenlijk een must see is voor iedereen op deze planeet ;)

koi kaze opening:
http://www.youtube.com/w/Koi-Kaze---ope ... koi%20kaze

windy tales opening:
http://www.youtube.com/w/Windy-Tales--- ... dy%20tales

http://www.evaotaku.com/Anno/index.html


Gungrave in het rijtje fist of the north star, full metal, bleach?

WTF volgens mij heb je nog nooit gungrave gezien... Op misschien de eerse episode na wat kant en klare stront was. Bij episode 2 begint het.. the family.

Gungrave is een verhaal over broederschap, je idealen, veraad, het opklimmen in de mafia top en daardoor vervreemden bij vrienden en vriendin, de gevolgen ervan wat er nog bij hoort bij de mafia.

Gungrave anime en gungrave game lijken niet opelkaar qua verhaal. En het eerste helft van Gungrave is een prachtige stukje sfeer van iemand die opklimt in een japans achtige mafia syndicate.

Brandon begint als 1 van de loopjongens van de mafia die klusjes moet opknappen als een lokale bende moet opzwijgen. Daarna groeit op als Bodyguard en daarna als Hitman mensen moet liquideren.

Harry, brandon's beste vriend doet dit alles op een andere manier hij klimt op als bediende en door zijn Talk klimt hij op tot 1 van de hoofden van de mafia.

Daardoor zijn ze een beetje vervreemd en Harry wil graag de baas worden en de grote baas en brandon veraden. BRandon weet dit en staat dus voor een keuze... etc

Daarna komt er een Terminator achtig stukje voor 3-4 episodes, het is wel leuk voor actie, maar neit echt geweldig tot aan 23 ofzo dan word het weer heel goed, en de einde is gewoon prachtig, is vriendschap dan toch sterker dan je idealen?

Al met al is gungrave epsidoe 2 tot 16 (dacht ik) een prachtige sfeer film over "The Family" wat zeker niet tussen die shonen titels thuis hoort (Want gungrave is geen shonen).

Ik heb namelijk de pest aan Naruto, full metal alchemist, bleach.. (Fist of the North Star vind ik wel mooi maar dan de manga, stukje veraad en al ja ik hou van veraad en wraak).


ja kijk en zo valt iets al gungrave bij mij ookal meteen in het reitje van anime waar ik zelf niet van houd. ik heb in film en anime een hekel aan verhalen. helemaal verhalen met een plot. lord of the rings vind ik zelfs een vervelede film om te moeten volgen. ik kan dat gewoon ook niet een tweede keer zien. wat ik wil zien in anime en dus ook in film is zo min mogelijk (het liefst geen verhaal en plot). ik kijk films om de beelden en de sfeer. (en dan bedoel ik niet sfeer als in lord of the rings of the matrix lol). ik bedoel als in films als eureka, taste of tea, tony takatani, sakura no sono of dus bijvoorbeeld windy tales of koi kaze. dromerig, wide shots, gevoelens door de beelden alleen en niet door woorden. het liefst maar 1 a4tje met dialogen de rest van de gevoelens vertellen de beelden wel.

gungrave is beslist niet mijn ding ^_^


Ja oke, ik ben dan ook fan van Yakuza en wraak verhalen. Maar Gungrave in het rijtje Full metal alchemist :S

Fis tof the North Star kijk ik alleen maar omdat ik van Post Apocalyptische shit hou en de hoofdpersoon op Bruce lee lijkt :P
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Drazic » 11 Jan 2006, 14:35:11

Lan Di wrote:
Drazic wrote:@Lan di zoveel goeie eps heeft Naruto dus echt niet, zie bijvoorbeeld Sakura flashback eps.


Ik reken de afleveringen die in de manga voorkomen tot de goeie eps, die flashbacks is gewoon een integraal onderdeel van het verhaal,

De flashbacks waren gewoon kut geef toe, enigste waar het over ging was dat ze groot voorhoofd had.. (en tegen het einde die Sasuke flashbacks zijn ook enorm saai, gelukkig kan je dat doorspoelen)
User avatar
Drazic
 
Posts: 898
Joined: 16 Aug 2003, 19:55:53

Postby arjen » 18 Jan 2006, 22:27:18

ik heb een rip gemaakt van she and her cat van mijn koreaanse dvd.

http://www.unknown-answer.co.uk/arjen/movie.avi

ik hoop dat nu duidelijk si waarom ik gungrave of bleach dus niks vind?
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Stepz » 18 Jan 2006, 23:07:30

Arjen, ik wist dat je van dit soort anime hield.
Toch ben altijd al meer van de actie geweest, maar ik moet toegeven dat dit echt heel mooi is!

Heb je nog een paar van die mooie titels?
Dan ga ik binnenkort even kijken of ik misschien iets kan vinden in A'dam of op het net!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby arjen » 19 Jan 2006, 17:52:03

ik geloof dat she and her cat nu zelfs r2pal is (iniedegreval in de uk) hij zit samen op de dvd met voices of a distant star.

series koi kaze de is nu ook r1 van geneon en is bijna inditeit aan de japanse uitgave.

ocean waves, only yesterday, en whisper of the heart zijn ook niet moeilijk aan te komen denk ik omdat het ghibli releases zijn. maar je kunt natuurlijk alteid het best voor de japanse uitgaven gaan (mits subs).

wat ik trauwens niet snap is waarom het niet overwaait naar hier. in de uk verschijnt only yesterday bv. ook gewoon op channel 4 deze maand.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 19 Jan 2006, 18:28:20

arjen wrote:ik heb een rip gemaakt van she and her cat van mijn koreaanse dvd.

http://www.unknown-answer.co.uk/arjen/movie.avi

ik hoop dat nu duidelijk si waarom ik gungrave of bleach dus niks vind?


Hier is waar smaak clashed.. Ik vind dit dus niet echt wat.. de character kunnen me maar niet interreseren.

Geef mij maar Anime waar een philosofie achter zit, zoals bv Texhnolyze of Gilgamesh. In een anime moet ik perse een verhaal hebben. Dit is bij manga niet zo omdat ik dan kan genieten van de art, zoals bv Nihei's art ik kan gewoon uren blijven kijken naar hou hij z'n cyberpunk dungeons tekent. Maar een verhaal is er niet echt te bekennen.

maa rhoe kan je nu nog Gungrave naast Bleach zetten :S... Bleach is een actie gerichte serie, terwijl Gungrave een Character gerichte serie is.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Dark|M » 19 Jan 2006, 21:37:17

arjen wrote:ik geloof dat she and her cat nu zelfs r2pal is (iniedegreval in de uk) hij zit samen op de dvd met voices of a distant star.

hmm die heb k ook hier liggen (legaal nog wel :p) maar echt wild wordt k dr niet van. Het is allemaal wel leuk gedaan, de beelden zijn echt mooi, maar het is aan de andere kan ook allemaal best wel weer slaapverwekkend saai. Misschien zie k iets over het hoofd, misschien binnenkort nog maar weer eens een keer kijken.
Wheeeeeeeeeee!!!!!1111
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby Stepz » 20 Jan 2006, 15:12:10

Tja, je moet er maar net van houden...
Ik ben nu de oldskool Voltron serie aan het downloaden... kon ik ze maar gewoon op pal dvd vinden...
That's my taste... als het nostalgisch is, is het bij voorbaat al THE SHIT!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby LKC » 20 Jan 2006, 16:37:21

Ik vond Samurai Champloo wel cool, leuke starter denk ik,
Of Love Hina,

Mijn eeste complete serie waar ik mee begonnen was was iig Neon Genesis Evangelion en het is nog steeds 1 van mn favo's. :D
Image
User avatar
LKC
 
Posts: 1559
Joined: 06 Dec 2001, 15:14:20
Location: Netherlands

Postby Guest » 23 Jan 2006, 23:42:30

Helaas moet ik bekennen dat ik ooit begonnen ben met DBZ, maargoed laten we het daar maar niet over hebben :P Daarna direct door met DBGT (wel de japanse versie, want die engelse is bagger). GT is in verhouding met DBZ toch een stuk beter. Met 64 eps. gaat het toch allemaal net wat sneller en niet te vergeten Vegeta met snor :lol:

Toen toch maar door met Ghost in the Shell, Akira en dan de serie's Cowboy Bebop en Love Hina.
Guest
 

Postby Dark|M » 23 Jan 2006, 23:43:39

Anonymous wrote:Helaas moet ik bekennen dat ik ooit begonnen ben met DBZ, maargoed laten we het daar maar niet over hebben :P Daarna direct door met DBGT (wel de japanse versie, want die engelse is bagger). GT is in verhouding met DBZ toch een stuk beter. Met 64 eps. gaat het toch allemaal net wat sneller en niet te vergeten Vegeta met snor :lol:

Toen toch maar door met Ghost in the Shell, Akira en dan de serie's Cowboy Bebop en Love Hina.

Hmm flipje dat was ik dus, ff vergeten in te loggen :roll:
Wheeeeeeeeeee!!!!!1111
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby Vixion » 03 Feb 2006, 19:35:09

Dark|M wrote:
Anonymous wrote:Helaas moet ik bekennen dat ik ooit begonnen ben met DBZ, maargoed laten we het daar maar niet over hebben :P Daarna direct door met DBGT (wel de japanse versie, want die engelse is bagger). GT is in verhouding met DBZ toch een stuk beter. Met 64 eps. gaat het toch allemaal net wat sneller en niet te vergeten Vegeta met snor :lol:

Toen toch maar door met Ghost in the Shell, Akira en dan de serie's Cowboy Bebop en Love Hina.

Hmm flipje dat was ik dus, ff vergeten in te loggen :roll:


Vind van niet. Als DBGT nu over minimaal 120 episodes wat uitgesmeerd had het een stuk beter geweest. Nu zitten de saga's zo snel op elkaar dat de ene saga nog niet eens is afgelopen als de andere alweer begonnen is, is wel fijn zo'n snelle serie maar er is geen verhaal noch echte karakter ontwikkeling in DBGT wat boeiend is om naar te kijken... het eeuwige Vegeta versus Goku wat word opgedikt met wat nieuwe enemies (Bebi die de rol van Majin invuld, Super 17 die de rol van Cell invuld, en Ii Shenron die eigenlijk enige nieuwe foe is).
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Previous

Return to Anime show

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group