Anime.. waar te beginnen?

Voor alle Anime freaks onder ons.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, Markam, Fashion

Anime.. waar te beginnen?

Postby Silent Shadow » 07 Jan 2006, 11:58:54

Hey hallo mede forumers, Ik heb mezelf eigenlijk nooit zo verdiept in anime en dergelijke (ja dragonball z keek ik vroeger maar op die na..) maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar series als Bleach, trigun etc.
Ik vroeg me af waar moet ik beginnen? Ik bedoel waar kan je bijvoorbeeld zulke series als bleach het goedkoopst bestellen?
Wat is een goeie anime website met info etc etc.
Wie o wie kan mij helpen?
Silent Shadow
Sega Saturn liefhebber._0_
 
Posts: 1406
Joined: 02 Dec 2004, 12:00:57

Postby Loempiavreter » 07 Jan 2006, 13:09:56

Begin met Gungrave als anime, heeft 5 vrienden vna mij anime verslaafd gemaakt.

Cowboy bebop is goed voor 3 mensen die anime verslaafd zijn geraakt.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Lan Di » 07 Jan 2006, 13:24:03

Ik heb met naruto 6 mensen verslaafd gekregen 8)
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Gungrave » 07 Jan 2006, 13:29:00

Loempiavreter wrote:Begin met Gungrave als anime, heeft 5 vrienden vna mij anime verslaafd gemaakt.

Cowboy bebop is goed voor 3 mensen die anime verslaafd zijn geraakt.


GUNGRAVE!! :twisted:

Daarnaast in Naruto inderdaad ook geweldig om te volgen, tot rond episode 100-125, dan zakt het niveau naar een drastisch punt en daar is het nu nog steeds. Dit komt veelal door ongeinspireerde fillers, rotanimaties en ze hebben gewoon niks met het verhaal te maken. Maar Naruto staat zeker voor 100 episodes vol fun en plezier, het is een easy one om op te pikken.

Full Metal Alchemist is één van mn favorietjes, ook echt een aanrader. Het heeft maar 51 episodes, maar het is nooit vervelend of saai. Echt kijken, zeker een aanrader!
User avatar
Gungrave
 
Posts: 250
Joined: 29 Dec 2005, 08:21:48
Location: Assendelft, Noord-Holland

Postby Loempiavreter » 07 Jan 2006, 13:42:59

Lan Di wrote:Ik heb met naruto 6 mensen verslaafd gekregen 8)


De meeste mensen die ik ken (including me) hebben een ontzettende hekel aan Naruto... :D Hokuto no ken/Fist of the North Star is zoveeel beter :D
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Lan Di » 07 Jan 2006, 18:57:13

Gungrave wrote:Daarnaast in Naruto inderdaad ook geweldig om te volgen, tot rond episode 100-125, dan zakt het niveau naar een drastisch punt en daar is het nu nog steeds. Dit komt veelal door ongeinspireerde fillers, rotanimaties en ze hebben gewoon niks met het verhaal te maken. Maar Naruto staat zeker voor 100 episodes vol fun en plezier, het is een easy one om op te pikken.!


*cough* 136 aflevering pure kwaliteit muv 96-104

Gungrave wrote:Full Metal Alchemist is één van mn favorietjes, ook echt een aanrader. Het heeft maar 51 episodes, maar het is nooit vervelend of saai. Echt kijken, zeker een aanrader!


ZEKER!
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Lan Di » 07 Jan 2006, 18:58:00

Loempiavreter wrote:
Lan Di wrote:Ik heb met naruto 6 mensen verslaafd gekregen 8)


De meeste mensen die ik ken (including me) hebben een ontzettende hekel aan Naruto... :D Hokuto no ken/Fist of the North Star is zoveeel beter :D


Tja, over smaak valt niet te twisten :D Ik vond Gungrave dus weer niets
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby arjen » 08 Jan 2006, 16:40:32

tege alles dat hier boven is genoemt zeg ik persoonlijk zelf direct

NEEEEEEE

ik snap dat loempia gungrave lan di wel dergelijke series graag zien maar ik wordt er zelf gewoon misselijk van. fist of the north star, full metal, bleach..

Hideaki Anno ik dan weer wel aanraden en is imo ook de beste anime om mee te beginnen absoluut zonder twijvel Neon Genesis Evangelion dus.

hierbij moet ik wel zegen dat zijn film Shiki Jitsu nog 100x beter is en eigenlijk een must see is voor iedereen op deze planeet ;)

koi kaze opening:
http://www.youtube.com/w/Koi-Kaze---ope ... koi%20kaze

windy tales opening:
http://www.youtube.com/w/Windy-Tales--- ... dy%20tales

http://www.evaotaku.com/Anno/index.html
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Gungrave » 08 Jan 2006, 16:50:07

Nog even één die ik persoonlijk geweldig vind;
-Yakitate!! Japan

Serie vol humor, gelach, onzin en vooral; BROOD! Laat je net afschrikken door het thema, just go and watch it. Echt geweldig imo 8)
User avatar
Gungrave
 
Posts: 250
Joined: 29 Dec 2005, 08:21:48
Location: Assendelft, Noord-Holland

Postby General Wong » 08 Jan 2006, 17:59:09

Gungrave wrote:Nog even één die ik persoonlijk geweldig vind;
-Yakitate!! Japan

Serie vol humor, gelach, onzin en vooral; BROOD! Laat je net afschrikken door het thema, just go and watch it. Echt geweldig imo 8)


Ik vond het zeker vermakelijk, maar langer dan 5 eps kon het me toch niet echt trekken. Wel genoten van de eps, maar op de een of andere manier pakte het me niet vast zonder los te laten.


Cowboy Bebop of Trigun zijn prima instappers. Geef anders eens wat genres op die je nu in gewone films ook leuk vind :). FMA is meer voor de licht gevorderde anime kijker in mijn ogen, wel erg goed overigens.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Loempiavreter » 09 Jan 2006, 12:37:11

arjen wrote:tege alles dat hier boven is genoemt zeg ik persoonlijk zelf direct

NEEEEEEE

ik snap dat loempia gungrave lan di wel dergelijke series graag zien maar ik wordt er zelf gewoon misselijk van. fist of the north star, full metal, bleach..

Hideaki Anno ik dan weer wel aanraden en is imo ook de beste anime om mee te beginnen absoluut zonder twijvel Neon Genesis Evangelion dus.

hierbij moet ik wel zegen dat zijn film Shiki Jitsu nog 100x beter is en eigenlijk een must see is voor iedereen op deze planeet ;)

koi kaze opening:
http://www.youtube.com/w/Koi-Kaze---ope ... koi%20kaze

windy tales opening:
http://www.youtube.com/w/Windy-Tales--- ... dy%20tales

http://www.evaotaku.com/Anno/index.html


Gungrave in het rijtje fist of the north star, full metal, bleach?

WTF volgens mij heb je nog nooit gungrave gezien... Op misschien de eerse episode na wat kant en klare stront was. Bij episode 2 begint het.. the family.

Gungrave is een verhaal over broederschap, je idealen, veraad, het opklimmen in de mafia top en daardoor vervreemden bij vrienden en vriendin, de gevolgen ervan wat er nog bij hoort bij de mafia.

Gungrave anime en gungrave game lijken niet opelkaar qua verhaal. En het eerste helft van Gungrave is een prachtige stukje sfeer van iemand die opklimt in een japans achtige mafia syndicate.

Brandon begint als 1 van de loopjongens van de mafia die klusjes moet opknappen als een lokale bende moet opzwijgen. Daarna groeit op als Bodyguard en daarna als Hitman mensen moet liquideren.

Harry, brandon's beste vriend doet dit alles op een andere manier hij klimt op als bediende en door zijn Talk klimt hij op tot 1 van de hoofden van de mafia.

Daardoor zijn ze een beetje vervreemd en Harry wil graag de baas worden en de grote baas en brandon veraden. BRandon weet dit en staat dus voor een keuze... etc

Daarna komt er een Terminator achtig stukje voor 3-4 episodes, het is wel leuk voor actie, maar neit echt geweldig tot aan 23 ofzo dan word het weer heel goed, en de einde is gewoon prachtig, is vriendschap dan toch sterker dan je idealen?

Al met al is gungrave epsidoe 2 tot 16 (dacht ik) een prachtige sfeer film over "The Family" wat zeker niet tussen die shonen titels thuis hoort (Want gungrave is geen shonen).

Ik heb namelijk de pest aan Naruto, full metal alchemist, bleach.. (Fist of the North Star vind ik wel mooi maar dan de manga, stukje veraad en al ja ik hou van veraad en wraak).
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Stepz » 10 Jan 2006, 00:17:39

Ik ben gewoon een grote narutofan, maar dat moet je niet als eerste kijken. Dan kun je beter eerst wat korte series nemen. Zoek JoJo's Bizarre Adventure. Soms een beetje moeilijk te vinden, maar imo echt de shit en goed te volgen.
Neon Genesis Evangelion is ook errug goed!
Voor sommige misschien minder fraai, maar voor velen toch erg vermakelijk zijn de Japanse Takara series van Transformers. Dat is dus na de drie bekende Amerikaanse series. Het begint met Transformers Headmasters, Transformers Super God Masterforce, Transformers Victory en als laatste van Generation 1, Transformers Zone.
Ik ben sowieso altijd al een fan geweest van robots.
Misschien is daarom dan Tekkaman of beter bekend als Teknoman ook een goeie beginner.
Arjen noemt geweldige anime op imo, maar weet niet of het wel leuk is voor iemand die nog weinig weet op het gebied van anime.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Drazic » 10 Jan 2006, 16:45:55

Stepz wrote:Ik ben gewoon een grote narutofan,.

aka narutard ;)?
Maar Hunter X Hunter is een goede shonen anime om mee te beginnen, niet te lang (de tv serie is 60 eps ofzo :P) en een erg goede sere imo. En als je mecha leuk vind is Gundam Seed een hele goede serie om mee te beginnen.

@Lan di zoveel goeie eps heeft Naruto dus echt niet, zie bijvoorbeeld Sakura flashback eps.
User avatar
Drazic
 
Posts: 898
Joined: 16 Aug 2003, 19:55:53

Postby Lan Di » 10 Jan 2006, 22:37:02

Drazic wrote:@Lan di zoveel goeie eps heeft Naruto dus echt niet, zie bijvoorbeeld Sakura flashback eps.


Ik reken de afleveringen die in de manga voorkomen tot de goeie eps, die flashbacks is gewoon een integraal onderdeel van het verhaal, soms wel langdradig vaak ook vet, maar ik geef wel toe dat het kut isdat er vaak in zit om je aan dingen te herinneren, dus dat referenties worden benadrukt, voor de leek laten we maar zeggen :)
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby arjen » 10 Jan 2006, 23:24:02

Loempiavreter wrote:
arjen wrote:tege alles dat hier boven is genoemt zeg ik persoonlijk zelf direct

NEEEEEEE

ik snap dat loempia gungrave lan di wel dergelijke series graag zien maar ik wordt er zelf gewoon misselijk van. fist of the north star, full metal, bleach..

Hideaki Anno ik dan weer wel aanraden en is imo ook de beste anime om mee te beginnen absoluut zonder twijvel Neon Genesis Evangelion dus.

hierbij moet ik wel zegen dat zijn film Shiki Jitsu nog 100x beter is en eigenlijk een must see is voor iedereen op deze planeet ;)

koi kaze opening:
http://www.youtube.com/w/Koi-Kaze---ope ... koi%20kaze

windy tales opening:
http://www.youtube.com/w/Windy-Tales--- ... dy%20tales

http://www.evaotaku.com/Anno/index.html


Gungrave in het rijtje fist of the north star, full metal, bleach?

WTF volgens mij heb je nog nooit gungrave gezien... Op misschien de eerse episode na wat kant en klare stront was. Bij episode 2 begint het.. the family.

Gungrave is een verhaal over broederschap, je idealen, veraad, het opklimmen in de mafia top en daardoor vervreemden bij vrienden en vriendin, de gevolgen ervan wat er nog bij hoort bij de mafia.

Gungrave anime en gungrave game lijken niet opelkaar qua verhaal. En het eerste helft van Gungrave is een prachtige stukje sfeer van iemand die opklimt in een japans achtige mafia syndicate.

Brandon begint als 1 van de loopjongens van de mafia die klusjes moet opknappen als een lokale bende moet opzwijgen. Daarna groeit op als Bodyguard en daarna als Hitman mensen moet liquideren.

Harry, brandon's beste vriend doet dit alles op een andere manier hij klimt op als bediende en door zijn Talk klimt hij op tot 1 van de hoofden van de mafia.

Daardoor zijn ze een beetje vervreemd en Harry wil graag de baas worden en de grote baas en brandon veraden. BRandon weet dit en staat dus voor een keuze... etc

Daarna komt er een Terminator achtig stukje voor 3-4 episodes, het is wel leuk voor actie, maar neit echt geweldig tot aan 23 ofzo dan word het weer heel goed, en de einde is gewoon prachtig, is vriendschap dan toch sterker dan je idealen?

Al met al is gungrave epsidoe 2 tot 16 (dacht ik) een prachtige sfeer film over "The Family" wat zeker niet tussen die shonen titels thuis hoort (Want gungrave is geen shonen).

Ik heb namelijk de pest aan Naruto, full metal alchemist, bleach.. (Fist of the North Star vind ik wel mooi maar dan de manga, stukje veraad en al ja ik hou van veraad en wraak).


ja kijk en zo valt iets al gungrave bij mij ookal meteen in het reitje van anime waar ik zelf niet van houd. ik heb in film en anime een hekel aan verhalen. helemaal verhalen met een plot. lord of the rings vind ik zelfs een vervelede film om te moeten volgen. ik kan dat gewoon ook niet een tweede keer zien. wat ik wil zien in anime en dus ook in film is zo min mogelijk (het liefst geen verhaal en plot). ik kijk films om de beelden en de sfeer. (en dan bedoel ik niet sfeer als in lord of the rings of the matrix lol). ik bedoel als in films als eureka, taste of tea, tony takatani, sakura no sono of dus bijvoorbeeld windy tales of koi kaze. dromerig, wide shots, gevoelens door de beelden alleen en niet door woorden. het liefst maar 1 a4tje met dialogen de rest van de gevoelens vertellen de beelden wel.

gungrave is beslist niet mijn ding ^_^
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Next

Return to Anime show

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group