Bleach

Voor alle Anime freaks onder ons.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, Markam, Fashion

Bleach

Postby General Wong » 15 Dec 2005, 11:43:48

Waarschijnlijk zitten hier nog wel een aantal verstokte Bleach kijkers, dus ik maak er maar eens een topic over aan. Bleach draait om de puber Kurosaki Ichigo. Hij ontmoet Kuchiki Rukia, een Death God en daarna staat heel zijn leven op zijn kop. Het eerste seizoen is best tof, maar de echte actie komt pas vanaf het 2de seizoen. Ik heb zelf net aflevering 36 gezien en die was weer zeer vetjes. Verhaal is prima in elkaar, de actie wordt goed in beeld gebracht en de animaties zijn van een hoog niveau. Daarnaast zijn de karakters erg goed vormgegeven. De serie is momenteel bij de 61ste aflevering.

Momenteel zit ik er weer helemaal in en op kantoor draaien we ook de OST en de begin en openings muziek (ik zit er met nog een Bleach kijker). Zeker een aanrader als je er nog niet aan begonnen bent in ieder geval :D.

Image

Image

Image

Image
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby smithers » 15 Dec 2005, 18:05:42

Zou graag met je mee willen delen, maar helaas heb ik slechts 80 gig en die zit al tot de nok toe vol met dingen die ik wil bewaren:P

Eentje voor later voor mij!
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby LemmiWinks » 19 Dec 2005, 22:47:53

edit : dubbelpost
Last edited by LemmiWinks on 19 Dec 2005, 22:55:08, edited 1 time in total.
Image
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

Postby LemmiWinks » 19 Dec 2005, 22:50:31

Volgens mij is bleach de beste anime ooit (van al degene die ik toch al gezien heb zo'n +- 100 gig anime) damn iedere ep is gewoon supervet cant wait till wednesday :cool:
Je moet wel opletn want deze serie begint pas heel goed te worden vanaf ep 20 fzo want dan pas begint het echte verhaal.
toen ik was begonnen met kijken had ik nooit verwacht dat hij zo goed ging worden echt een aanrader
Image
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

Postby General Wong » 20 Dec 2005, 14:39:50

Klopt, hij komt voor een anime wat laat op gang, maar als hij eenmaal écht van start gaat dan is het een achtbaanrit die je niet missen wilt :D.

smithers: 80 gig is inderdaad niet veel, maar je kunt hem natuurlijk na het downloaden ook gelijk even op een DVD'tje branden en dan vanaf de DVD kijken :).
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Loempiavreter » 20 Dec 2005, 15:23:45

smithers wrote:Zou graag met je mee willen delen, maar helaas heb ik slechts 80 gig en die zit al tot de nok toe vol met dingen die ik wil bewaren:P

Eentje voor later voor mij!


Ik heb 40 Gig en ik volg meestal zo'n 5 series ;) maa rik ben ook in bezit van een DVD brander.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby General Wong » 20 Dec 2005, 15:40:09

Loempiavreter wrote:
smithers wrote:Zou graag met je mee willen delen, maar helaas heb ik slechts 80 gig en die zit al tot de nok toe vol met dingen die ik wil bewaren:P

Eentje voor later voor mij!


Ik heb 40 Gig en ik volg meestal zo'n 5 series ;) maa rik ben ook in bezit van een DVD brander.


Tijd om eens up te graden misschien?

/me lacht en denkt aan zijn ca. 500 gig...
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Loempiavreter » 20 Dec 2005, 17:28:50

General Wong wrote:
Loempiavreter wrote:
smithers wrote:Zou graag met je mee willen delen, maar helaas heb ik slechts 80 gig en die zit al tot de nok toe vol met dingen die ik wil bewaren:P

Eentje voor later voor mij!


Ik heb 40 Gig en ik volg meestal zo'n 5 series ;) maa rik ben ook in bezit van een DVD brander.


Tijd om eens up te graden misschien?

/me lacht en denkt aan zijn ca. 500 gig...


Ik red me er nog aardig mee, anime fansubs brand ik allemaal op DVD (manga scanlations ook), ik speel weinig pc games, de pc games die ik speel zijn meestal freeware/homebrew shmups en fighters.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Lan Di » 05 Jan 2006, 20:19:30

Ik heb van de week tot en met aflevering 62 gezien. Wel mooi dat het huidige verhaal (arc) is afgelopen met 62, nu kan ik weer mooi over een jaar verder kijken 8) Elke week op een aflevering wachten is een bitch!

Bleach is inderdaad erg vet! Ik moest dit concluderen na de latere paar afleveringen gezien te hebben. Echter halverwege de serie (training bij uruhara, dat kanonstuk in soulsociety, breach in de court of pure souls (van de deathgods)) Dat waren allemaal stukken van mindere kwaliteit, qua verhaal (hoe lame was het om de lage level deathgods als mongolen door het doolhof dat is de court of pure souls te zien rennen), en qua actie. Ik was ook overwhelmed door veel te veel character introducties, ik dacht dat ik echt moest opletten omdat ik anders later had moeten terugkijken wie nou wie was. Gelukkig werd het na het "Aizen-incident" :wink: wat rustiger en werden rustig alle Captains en Luitenants een voor een voorgesteld en hoe ze ten opzichte van elkaar 'relaten'.
Ook vond ik veel character jeugdgeschiedenis verhalen te summier, die van tousen en Kumimaro (ofzo, die vos) was erg lame bijvoorbeeld.
Al met al vond ik de eerste 35 afleveringen ofzo wel oke maar niet van het niveau van Full Metal Alchemist of Naruto (still the best 8) ), maar daarna wordt Bleach echt heel tof, vette characters en de introductie van "shikai" en "bankai" geven een extra dimensie aan de serie.

[EDIT] Captain Kuchiki Byakuya en Captain Hitsugaya zijn echt gruwelijk vet!
[EDIT2] Een van de belangrijkste redenen dat ik Bleach minder vindt als bv Naruto is dat met deze (samurai) Zwaardgevechten het in de techniek department 'lacked'. Later met shikai en bankai hebben ze meer mogelijkheden maar het blijft zwaardvechten, whereas in naruto de technieken per character verschillen en er elemental technieken in zitten verwikkeld, naruto is echt heel goed uitgewerkt en dat mis ik toch bij Bleach

[EDIT3] Nog een minpunt bij Bleach vond ik dat er niemand doodging, ze weer snel 'tot leven kwamen' en vervolgens met iemand anders gingen vechten, zonder eigenlijk echt een reden te hebben daarvoor. Daarmee doel ik vooral op het gevecht tussen Ishida en die zwartwitte Captain, en het gevecht tussen Kenpachi en Tousen+vos-dude. Ze hebben uiteindelijk wel een reden, maar waarom waren ze daar op dat moment terwijl ze eigenlijk heel ergens anders hadden moeten zijn.
hmmmm, veel minpunten heb ik aangedragen :D ik vind Bleach toch een ijzersterke serie en zeker een aanrader
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Lan Di » 06 Jan 2006, 12:15:38

Kom op mensen, ik wil weten wat jullie denken
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47


Return to Anime show

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group