80s cartoons

Voor alle Anime freaks onder ons.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, Markam, Fashion

Postby eYe-Ball » 15 Nov 2005, 20:21:57

Neem dan Ko de Boswachter show!

Image
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby Mier » 30 Mar 2006, 13:29:22

eYe-Ball wrote:
Mier wrote:
die snorkel heette Toeter!

en van de zwarte smurf heb ik het stripalbum nog liggen :D
dan was er een zwarte vlieg,en als je werd geprikt dan werd je zwart.


en als je door zon zwarte in je staartknobbeltje werd gebeten was je ook de sjaak!! :lol:


ANDERS KOM IK OPEENS DAT STRIPALBUM TEGEN!!!!!!!

Meteen ff wat scans voor jullie gemaakt. :D

Image

Image
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Loempiavreter » 30 Mar 2006, 13:56:46

Mier wrote:
eYe-Ball wrote:
Mier wrote:
die snorkel heette Toeter!

en van de zwarte smurf heb ik het stripalbum nog liggen :D
dan was er een zwarte vlieg,en als je werd geprikt dan werd je zwart.


en als je door zon zwarte in je staartknobbeltje werd gebeten was je ook de sjaak!! :lol:


ANDERS KOM IK OPEENS DAT STRIPALBUM TEGEN!!!!!!!

Meteen ff wat scans voor jullie gemaakt. :D

Image

Image


Een Oom van mij heeft die ook :P
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Lan Di » 30 Mar 2006, 14:39:10

Volgens mij heb ik die ook.....lang lang geleden, toen ik nog een kleine Lan Di was, kwam dr een nieuw smurfenspel uit voor de gameboy (classic!) die heb ik gekocht en kreeg t stripalbum erbij :D
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Stepz » 30 Mar 2006, 15:33:33

Wij hadden de langspeelplaat ervan (ook zwart en niet paars), maar een paar jaar gelee hebben we die aan een tante wegegeven. Zij had toen nog drie kleine dochters (of toen geloof ik nog maar twee).
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: 80s cartoons

Postby kvs » 06 Sep 2008, 07:05:41

ik keek vroeger ook veel naar k-tv en veel van de toen gespeelde tekenfilms heb ik reeds opgezocht, van sommige cartoons die hier genoemd zijn heb ik de naam gevonden.

The adventures of t-rex: 5 dinos die veranderen in robodinos telkens er gevaar is.
Gargoyles: oude stenen beelden die door een vloek na zoveel jaar weer levend worden en de stad snachts beschermen.
Denver: een paar kinderen vinden na wat graven een dino-ei en daaruit komt denver een skaterock-dino.
streetsharks: 4 mensen veranderen in menshaaien die door de straten kunnen zwemmen
Conan the adventurer: die grote man met zwart haar die tegen slangenmannen vecht en ouders versteend waren
Dinosaucers: dinos komen met ruimteschepen naar de aarde en vechten daar samen met wat kinderen tegen een andere groep ruimtedinos.
King Arthur: koning arthur en zijn ridders worden gevangen genomen en nu gaat de tovenaar tieners (rugbymannen) uit de toekomst tevoorschijn toveren en deze moeten dan vechten met hun speciale wapens en bepantserde paarden. Arthur zelf kon een gouden draak uit zijn schild toveren.
Bikermice from mars: 3 gemuteerde muizen komen vanuit mars(hun thuisplaneet werd veroverd door hagedismannen) naar de aarde om daar het hoofd van de hagedismannen te verslaan.
tmnt, transformers en thundercats zijn algemeen bekend, nu maakt men er zelfs al nieuwe versies van zoals de tmnt en binnenkort ook transformers op vt4 (België). de tekenfilms zijn allemaal met computer getekend en vandaar dat ze niet meer realistisch lijken ( verhoudingen van het lichaam en details) die oude met de hand getekende cartoons waren pas cool en spannend, elke tekening was mooi uitgewerkt en de voertuigen en wapens hadden ook iets persoonlijks, nu zijn de wagens en wapens gewoon rechthoekjes of ovaaltjes, Als het maar makkelijk en snel in elkaar steekt, ook de verhalen en figuren zijn er ook veel op verzwakt. vroeger hadden kinderen hun favo superheld en speelde ze nog eens buiten met zwaarden of geweertjes of dergelijke, nu kunnen ze gezellig aan een tafeltje binnen zitten en met belachelijke pokemon of jugiozever spelen. Nu is de grote held (in België) MEGAMENDY, belachelijk tot en met het gaat zelfs zo ver dat jongens maskers dragen van die blonde geit in roos pakje. Ook al die babyprogramma’s zoals hopla en nijntje die sochtens de zenders vullen en smiddags tot vroeg in de namiddag de soaps en in de late namiddag dan nog meer soaps (zelfs zo ver (in België) dat we op zaterdagnamiddag mogen kijken naar het leven van amerikaanse tieners die dag in dag uit gefilmd worden omdat ze sociale problemen hebben of te dik zijn) en natuurlijk de simpsons. Dan snachts heb je nog is een film of 2 op de week en voor de rest real life zever zoals de expeditie robinson en de familie ...(ja er zijn er zoveel), welja elk programma is nu nog puur gezever, de block waar mensen binnen zoveel tijd hun appartementje moeten gemaakt hebben, schatten op zolder, idd mensen gaan kijken of de rommel op hun zolder nog enige waarde heeft of weer zo een kookprogramma en er is nog zoveel meer! waarom geen series heruitzenden, op die 10 a 20 jaar zijn de kinderen volwassen en zijn er weer nieuwe kinderen die nog nooit van thundercats en dergelijke gehoord hebben. Dan gaan ze in de usa van de oude series films maken "the hulk" " spiderman" "superman en batman, x-men, iron man, fantastic 4,... de speelgoedwereld speelt hier op in, nu verkopen ze plots na een periode van schaarste weer echte actiehelden (behalve action man die zoals barbie als speelgoed altijd al bestond) en kostuums bij elke marvel of dc film die uitkomt. De verkoop zou nog verbeteren moesten ze gewoon de series weer op tv zenden inplaats van belspelletjes of interactieve smsgames of reclame voor sexberichten. De mensen binnen de tv-wereld kijken niet meer om naar de waarde van de programma’s, maar gewoon naar wat nieuw is "wat is er in", kijkcijfers hebben hier geen belang meer aangezien kinderen altijd naar tv zullen kijken ook al is het zever, ook al is het omdat er niets anders op is of je gwn afwacht tot het volgende programma begint. Er moest eens een nieuwe zender bestaan waar er enkel nog oude actie/fictieve cartoons worden uitgezonden, aan kijkcijfers zou er geen probleem zijn!

welja heb hier al een lange tekst getypt, maar laat gerust weten als ik ongelijk heb.
kvs
 
Posts: 1
Joined: 06 Sep 2008, 06:19:48

Re: 80s cartoons

Postby Stepz » 08 Sep 2008, 09:30:08

Geinig ja, Denver the last Dinosaur kon je vroeger op filmnet zien. Dan was er net zo'n ongecodeerd uurtje. Daarnaast zag je in dat uurtje ook vaak Sonic!
De cartoons die je noemt zijn alleen niet allemaal uit de jaren 80. Gargoyles, erg toffe tekenfilm, is van de jaren 90. Conan, Bikermice from Mars en King Arthur and the Knights of Justice ook. Maar 't zijn wel hele gave tekenfilms!

Heeeel toevallig heb ik gisterennacht een aantal dvd-tjes besteld:
Complete Dungeons & Dragons serie
Complete Ulysses 31 serie (hoop ik, anders is het alleen het eerste seizoen...)
De film Fire and Ice
Complete Inhumanoids serie
Complete Bucky O'Hare serie
Bravestarr: The Movie
Complete Visionaries: Knights of the Magical Light serie


Captain N shipte ze helaas niet naar Nederland evenals Defenders of the Earth, maar dat komt allemaal nog wel.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: 80s cartoons

Postby Stepz » 02 Oct 2008, 10:02:15

En op Bravestarr na, zijn ze allemaal binnen!
Bravestarr duurt nu wel erg lang :s
Moet die gasten denk ik maar even contacteren...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Previous

Return to Anime show

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group