SEGA lindbergh arcade kast vragen

Zoals iedereen weet en kan zien, is Sega de grootste uitgever van Arcade games. In dit forum gaat het alleen maar over de mooie kasten die in de arcade's te vinden zijn.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby mayu-kun » 29 Oct 2007, 22:34:53

markdegeweldenaar wrote:De Master System, Mega Drive en Dreamcast waren ten tijde van hun uitgifte krachtiger dan alles wat op dat moment op de markt was.


zo is het natuurlijk met elk systeem, beetje belachelijk om iets uit te brengen wat minder krachtig is dan de concurrentie :lol:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby markdegeweldenaar » 29 Oct 2007, 22:41:37

mayu-kun wrote:
markdegeweldenaar wrote:De Master System, Mega Drive en Dreamcast waren ten tijde van hun uitgifte krachtiger dan alles wat op dat moment op de markt was.


zo is het natuurlijk met elk systeem, beetje belachelijk om iets uit te brengen wat minder krachtig is dan de concurrentie :lol:


Behalve de gamecube/wii. En natuurlijk de Dreamcast 2, als dat een aangepaste Lindbergh zou zijn.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Loempiavreter » 29 Oct 2007, 23:31:51

markdegeweldenaar wrote:Daarnaast was Sega juist technisch altijd superieur aan de directe concurrentie. De Master System, Mega Drive en Dreamcast waren ten tijde van hun uitgifte krachtiger dan alles wat op dat moment op de markt was.


Arcade liep op dat moment altijd technisch een een stap voor op Megadrive en dergelijken. de reden dat er bijna nooit arcade perfect poorten waren voor de Megadrive (ff uit m'n hoofd een paar voorbeelden: Forgotten Worlds, Altered Beast zelfs Final Fight CD op de Mega CD)

En voor Dreamcast ook trouwens, Spikeout Digital Battle Online (uit 1998 alweer) voor Model 3 bijvoorbeeld. Die zag er vele malen beter uit als Spikers Battle voor de arcade tegenhanger van de Dreamcast, Naomi (GD-rom).
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Stepz » 30 Oct 2007, 00:04:40

Ze waren wel beter dan wat er op dat moment al uit was, maar ze hielden er geen rekening mee dat Nintendo bijv. een SNES zou gaan maken. In mijn ogen is de SNES in elk opzicht beter dan de MD...

Behalve de gamecube/wii. En natuurlijk de Dreamcast 2, als dat een aangepaste Lindbergh zou zijn.

:lol:
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby mayu-kun » 30 Oct 2007, 08:47:39

Stepz wrote:In mijn ogen is de SNES in elk opzicht beter dan de MD...


wat wil je, dr zit n jaar of 2 tussen, op dat punt heeft sony zeer goed van nintendo afgekeken: kom nooit eerst met iets nieuw, wacht op andere bedrijven, schroef open & maak uw eigen systeem zeker beter => geen risico
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby General Wong » 30 Oct 2007, 10:17:46

De Mega Drive heeft een veel mooier kleurenpallet dan de SNES.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Loempiavreter » 30 Oct 2007, 21:52:16

Stepz wrote:Ze waren wel beter dan wat er op dat moment al uit was, maar ze hielden er geen rekening mee dat Nintendo bijv. een SNES zou gaan maken. In mijn ogen is de SNES in elk opzicht beter dan de MD...

Behalve de gamecube/wii. En natuurlijk de Dreamcast 2, als dat een aangepaste Lindbergh zou zijn.

:lol:


Maar Snes was ook lang niet zo krachtig als wat in de arcade's draaide.
(Final Fight bijvoorbeeld, grafisch niet zo krachtig en dan ook nog geen eens een mogelijkheid voor 2p :roll:, undercover cops zelfde verhaal enz).

General Wong wrote:De Mega Drive heeft een veel mooier kleurenpallet dan de SNES.


Soms wel soms niet, ligt aan het spel. Bijvoorbeeld Megadrive versie van Shadowrun tegenover die van de Snes. Maar ik kan genoeg spellen noemen waar ik de snes kleuren palette verkies boven de md.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

SEGA lindbergh arcade kast vragen

Postby masterjohn » 02 Nov 2007, 11:12:50

Mark de Geweldenaar heeft gelijk.

Ik ben zelf verzamelaar van spelconsoles en games. Ik heb o.a. een arcadekast staan (dedicated) van MK3, een nintendo demokast van N64 en een nintendo demokast van gamecube.

Ook heb ik heel veel home gameconsoles waaronder de mastersystem 1 en 2 en megadrive 1 en 2 en saturn en dreamcast. Allen van Sega. Als ik deze consoles vergelijk met hun concurerende broertjes uit die tijd, was sega ver zijn tijd vooruit. Juist omdat ze hun tijd zo ver vooruit waren is sega op de fles gegaan. Mensen hadden toen nog geen vertrouwen in CD gestuurde apparaten.

Als ik kijk naar een Dreamcast uit 1998 en een ps2 uit 2001. Dan waren de spellen in het begin gelijk voor beide apparaten. Pas later heeft sony meer uit de ps2 weten te trekken. En welke console heeft een memorycard die op die wijze werkt? Die je appart kunt bedienen? Nee geen slecht woord over SEGA. Als er nu een nieuwe console uit zou komen voor SEGA dan zou ik die zonder twijfel kopen.

MasterJohn: Gamescollector
masterjohn
 
Posts: 7
Joined: 02 Nov 2007, 11:04:26
Location: Swifterbant

Re: SEGA lindbergh arcade kast vragen

Postby mayu-kun » 02 Nov 2007, 17:33:56

masterjohn wrote: En welke console heeft een memorycard die op die wijze werkt? Die je appart kunt bedienen?


sony :lol: :lol:

Image
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Previous

Return to 6. Arcade

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group