2 Spicy

Zoals iedereen weet en kan zien, is Sega de grootste uitgever van Arcade games. In dit forum gaat het alleen maar over de mooie kasten die in de arcade's te vinden zijn.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

2 Spicy

Postby Stepz » 06 Dec 2006, 22:50:25

2 Spicy is een nieuwe SEGA game. Arcade.
't Ziet er best cool uit en het schijnt een veelbelovende lightgun shooter te zijn. Ben benieuwd (of ik 'm ooit zal spelen...).

http://2spicy.sega.jp/

Image

Image

Image
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby blackdragon » 06 Dec 2006, 22:52:27

Ziet er goed uit iig, moet binnenkort ook maar weer is een arcadehal bezoeken. Sega maakt over het algemeen wel goede lightgun games, hoop alleen dat er in de toekomst ook wat meer van dit soort games op console's gaan verschijnen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Loempiavreter » 06 Dec 2006, 23:26:53

Ik ben al helemaal gehyped door dit :D Een combinatie van een fighter en een lightgun game wat een idee het kan niet beter voor mij, Wat zou ik hier graag een port van willen hebben... nu maar hopen.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby ricepuppet » 07 Dec 2006, 00:56:04

w0000tt, lightgun game. Where can i sign up?
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Stepz » 07 Dec 2006, 15:30:55

Het ziet er ook echt 'SEGA-cool' uit!

Kweet niet of ie in NL uit komt... 't Is wel te hopen.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Loempiavreter » 07 Dec 2006, 16:02:08

Stepz wrote:Het ziet er ook echt 'SEGA-cool' uit!


Yups, meer van zulke spellen zeg ik :D

Ik blijf hopen op een console port :''(
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Loempiavreter » 03 Feb 2007, 15:15:12

http://youtube.com/watch?v=TiwNo-j4Z48
VS Video van 2 spicy!

http://youtube.com/watch?v=RKlgHwmEfT0
Overview van ATEI 2007, laatste spel is 2spicy. Volgens Afromang the game van de event.

http://youtube.com/watch?v=4M8i5NI72UI
Laatste game van de video is 2spicy :D

Manual:
Image

Nog wat interresante info:
I like 2SPICY...it's an interesting concept, but it does have it's quirks.

My poor translation dictates the story is about android representatives for a dying human race in the year 20XX? I wouldn't put it past Japan. Well, I like these sort of concepts, so I'll allow it for now.

The combat is 1v1 - both players get their own screen, gun and pedals. The HUD is similar to that of a fighting game (life bars, timer, number of wins, etc) plus the system contains aspects found in fighters (combo hits, counter hits, okizeme).

You play in arenas where you and the other player are on opposite sides...you navigate using the pedals to go left and right, double stepping to execute a roll (you can still shoot in this position). Each area has destroyable areas that can aid you in battle - plus, some areas favour some characters, though Ming Hua seems to be the only character who's good for all of them.

2SPICY also has a zoom feature where if you study your opponents movement, you eventually zoom onto your target, allowing you to inflict more damage with greater accuracy and nab that all important head shot (headshots are only obtained via zoom - they do decent damage and you can follow up with hits after it has connected).

Each characters come with 2 colours - the 2nd colour can only be used in a mirror match. I couldn't get to use yellow and black Ming Hua, which saddened me :,<

The game's fun and can get quite hectic. There were 6 characters to choose from in the game - and they're getting listed in order of effectiveness!

1. Alexander
After playing a lot, it seems as though he's the best character. His zoom is extremely fast and effective, has a fast firing rate, packs power and he moves at a decent speed - he also has defence, so he won't simply die without a fight. Headshots end up being a regular thing. Only downside is that he has a small magazine as he uses a pistol with a sight.

2. Charlie
Though his attack power is low, he's great at destroying stuff and chipping in with damage. He's also a fast mover and his zoom ain't that bad. Has the highest firing rate seen as he uses a machine gun and has decent health.

3. Ming Hua
It's as if Viola actually came back from her ashy grave - she's great. Ming Hua uses double pistols and despite being the character who can't take hits well, she's a fast mover and her shooting strength is great. Her zoom is a bit s**t but managable. She's also the only character who can fight on all maps without a great deal of trouble seen as she's a pretty versatile character, having 20 bullets at her disposal.

4. Sicks
This guy seems pretty cool and has the added advantage of having a camouflage run, making him hard to see whilst darting for cover. His weapon of choice is a revolver, so he only has 6 shots to make things happen. He doesn't seem to take damage well, but his shots pack a punch. Possibly the fastest mover in the game? His zoom is similar to Ming Hua's - not fast, but can work in the right situation.

5. Laurence
Your big guy - he uses a shotgun, so he's another decent character to use to blow s**t up with. Headshots also take TINGS apparently. Seen as he uses the shotgun, reload times are somewhat long and he only has 4 shots. He's also god damn slow...though he has the best armour.

6. Tetsuya
Main guy, average everything. He uses a single pistol. If you don't like Ming Hua (impossible) then Tetsuya is for you...though he's nothing special at all.

The movement is really awkward and inconsistent, which makes it troublesome to get into position to land the killing blow - add to that the reloading, as it can happen at pretty much any time. Pedal moving takes a while to get used to and moving like a fool will get you killed!

The gas station map is the worst map ever. The Japanese city map isn't so bad and the two levels set in underground environments are probably the best ones.

Anyway, enough talk of 2SPICY - I just find it a cool and different game. This game and MKGP2 are probably the only games worthy of anyones time...and maybe ABC if you haven't played it.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby WithAttitude » 03 Feb 2007, 15:18:55

Potver wat vet. Zo zie je dat er toch nog wat innovatie mogelijk is in het lightgun genre.
Als deze en Virtua Cop 3 naar de console komen dan koop ik daar zeker 2 guns voor.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Stepz » 06 Feb 2007, 18:56:24

Vette shit! Ik ben echt goed in het beginnen van toffe topics :lol:
Nee ff serieus. Als deze game uitkomt op een console doe ik hetzelfde als WithAttitude!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Giel » 24 Jul 2007, 01:21:44

Gisteren even langs Sega World geweest, waar ik onder andere met deze game heb gespeeld. Het is niet echt een geweldige game, tot mijn grote spijt. Het wegduiken met twee knoppen die je met 1 voet bedient werkt namelijk niet echt, omdat je voet tussen de twee knoppen in wordt gezet maar je best hard erop moet beuken voor je wegstapt, en het hele wegduiken hierdoor nogal geforceerd voelt. Daarbovenop vond ik het idee van 1 op 1 vechten veel minder leuk, het vette aan lightgun games is juist een berg vijanden 1 voor 1 zien neergaan.

Er waren ook pluspunten. Zo was het kapotschieten van de paal waarachter je tegenstander zich bevond heel gaaf, reageerde de gun verder wel goed, was er een soort van inzoom optie als je je gun op iemand gefocused hield zonder te schieten waardoor je headshots kon maken(alleen je tegenstander was dan nog niet dood, wat heel nep voelde) en de sfeer was wel ok (hoewel de vrouwelijke personages natuurlijk wel cup Gigantisch hadden, maar goed).
Segaforum's official Safari slut!
User avatar
Giel
 
Posts: 697
Joined: 19 Apr 2005, 14:32:43
Location: Amsterdam

Postby Cyberbeast » 24 Jul 2007, 09:06:15

Giel wrote:Gisteren even langs Sega World geweest, waar ik onder andere met deze game heb gespeeld. Het is niet echt een geweldige game, tot mijn grote spijt. Het wegduiken met twee knoppen die je met 1 voet bedient werkt namelijk niet echt, omdat je voet tussen de twee knoppen in wordt gezet maar je best hard erop moet beuken voor je wegstapt, en het hele wegduiken hierdoor nogal geforceerd voelt. Daarbovenop vond ik het idee van 1 op 1 vechten veel minder leuk, het vette aan lightgun games is juist een berg vijanden 1 voor 1 zien neergaan.

Er waren ook pluspunten. Zo was het kapotschieten van de paal waarachter je tegenstander zich bevond heel gaaf, reageerde de gun verder wel goed, was er een soort van inzoom optie als je je gun op iemand gefocused hield zonder te schieten waardoor je headshots kon maken(alleen je tegenstander was dan nog niet dood, wat heel nep voelde) en de sfeer was wel ok (hoewel de vrouwelijke personages natuurlijk wel cup Gigantisch hadden, maar goed).


Sega World waar?
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Loempiavreter » 24 Jul 2007, 13:20:52

Giel wrote:Gisteren even langs Sega World geweest, waar ik onder andere met deze game heb gespeeld. Het is niet echt een geweldige game, tot mijn grote spijt. Het wegduiken met twee knoppen die je met 1 voet bedient werkt namelijk niet echt, omdat je voet tussen de twee knoppen in wordt gezet maar je best hard erop moet beuken voor je wegstapt, en het hele wegduiken hierdoor nogal geforceerd voelt. Daarbovenop vond ik het idee van 1 op 1 vechten veel minder leuk, het vette aan lightgun games is juist een berg vijanden 1 voor 1 zien neergaan.

Er waren ook pluspunten. Zo was het kapotschieten van de paal waarachter je tegenstander zich bevond heel gaaf, reageerde de gun verder wel goed, was er een soort van inzoom optie als je je gun op iemand gefocused hield zonder te schieten waardoor je headshots kon maken(alleen je tegenstander was dan nog niet dood, wat heel nep voelde) en de sfeer was wel ok (hoewel de vrouwelijke personages natuurlijk wel cup Gigantisch hadden, maar goed).


Hmmm interresant, je bent de eerste die zo negatief over dit spel weet te praten. Ik hoorde alleen maar positieve berichten over dit spel (multiplayer dan, singleplayer was een beetje mwah).
Over de minpunten waar jij over praat hoor ik weinig eigelijk. Misschien moet je even van voet verwisselen, dat heb ik ook weleens gehoord. Ze zeggen dat het soms beter werkt met je beste been achter.

Maar verder hoor ik er niet echt problemen over, zoals dit kleine stukje van een review zegt:
So hopefully you can understand how the game works, but how does it play? Honestly it took me about 2 minutes to get used to the controls. It was a little disorientating at first, as I am not so used to using a lightgun on a 3rd person game and you do need to have a conscious grasp of what you feet are doing. Unlike Time Crisis, where releasing the pedal simply brings you up to shoot and you can absentmindedly press the pedal without the worry of messing up and getting shot, in Too Spicy you need to be aware of how far you have moved along your section of the arena and where in relation to objects of cover you are. Should you start pressing down on one of the pedals without any care, you will leave yourself wide open to attack. So you do need to be strategic in operating the pedals. But like I said, it took me only a couple of minutes to grasp the controls and start kicking some ass!


Tjah en 1 op 1 gevechten, het zal wel Hit or Miss zijn bij sommige mensen. Ik hoor alleen maar dat het 1 van de leukere Multiplayer versus matches op levert. En ik vind om eerlijk te zijn het leukste uit een lightgun rail shooter het mano a mano Boss fights.

En die Headshots, alle characters uit dit spel zijn (Terminator achtige) Androids...

Maar goed ik kan het fout ook fout hebben, heb het nog niet kunnen spelen, heb alleen zoveel informatie opgezocht van dit spel. Maar het lijkt mij iig 1 van de leukere Lightgun spellen.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Giel » 25 Jul 2007, 02:13:01

Cyberbeast wrote:
Sega World waar?

Toyohashi, Japan. :wink:

Wat betreft jouw commentaar loempiavreter: ik heb tot nu toe alleen singleplayer gedaan, dus over multiplayer kan ik weinig zeggen. En zoals jij al duidelijk maakt, smaken verschillen. Zelf vind ik een grote hoeveelheid vijanden neerknallen leuk, anderen zullen een op een gevechten leuker vinden. Wellicht dat ik het van de week nog een kans geef (en dit maal mijn andere voet gebruik). Het is in ieder geval anders dan de doorsnee lightgun game, wat voor mensen die meer ervaring hebben met het genre dan ik wellicht verfrissend kan zijn.

Ik ging in ieder geval snel weer terug naar de Beatmania IIDX 14 Gold kast :wink: .
Segaforum's official Safari slut!
User avatar
Giel
 
Posts: 697
Joined: 19 Apr 2005, 14:32:43
Location: Amsterdam

Postby Loempiavreter » 25 Jul 2007, 17:57:23

Giel wrote:
Cyberbeast wrote:
Sega World waar?

Toyohashi, Japan. :wink:

Wat betreft jouw commentaar loempiavreter: ik heb tot nu toe alleen singleplayer gedaan, dus over multiplayer kan ik weinig zeggen. En zoals jij al duidelijk maakt, smaken verschillen. Zelf vind ik een grote hoeveelheid vijanden neerknallen leuk, anderen zullen een op een gevechten leuker vinden. Wellicht dat ik het van de week nog een kans geef (en dit maal mijn andere voet gebruik). Het is in ieder geval anders dan de doorsnee lightgun game, wat voor mensen die meer ervaring hebben met het genre dan ik wellicht verfrissend kan zijn.

Ik ging in ieder geval snel weer terug naar de Beatmania IIDX 14 Gold kast :wink: .


Nog een keer Singleplayer? Ik zou toch proberen Multiplayer te doen want om dat aspect krijgt 2Spicy goede berichten.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby ricepuppet » 15 Aug 2007, 22:06:55

Heb de eergisteren gespeeld in de arcadehallen van Eurodisney. Na alle berichten hier moest ik hem zeker gaan proberen.

Wat een teleurstelling. Wat een shit. Slechte PS1 graphics (pixels en kartelranden), suffe gameplay die eigenlijk als een gimmick word verpakt. Response van de lightgun is enorm traag; geen kickback op de gun.

Trieste A.I. van de vijanden. Vind de challenges (schiet de granaten kapot die op je afkomen) ook maar uitgekauwd.

Valt er nog meer af te kraken? Ja. Het feit ik twee hele euro's heb neergelegd voor een potje. Afzetterij.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Next

Return to 6. Arcade

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group