Lightgun Games

Zoals iedereen weet en kan zien, is Sega de grootste uitgever van Arcade games. In dit forum gaat het alleen maar over de mooie kasten die in de arcade's te vinden zijn.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Lightgun Games

Postby Loempiavreter » 08 Jul 2006, 17:21:20

Zo pas geleden weer Virtua Cop 3 en Ghost Squad in gespeeld (Zandvoort), en nu ben ik weer helemaal verslaafd aan lightgun games, ik vind het zoveel vetter dan FPS games.

Wat is Virtua Cop 3 toch een vet spel, echt jammer dat het nooit op een console is uitgekomen. Wat een verbetering tegenover VC 1&2 (ok het waren wel de grondleggers voor de huidige Lightgun games). Deze keer ook wat meer nadruk op het verhaal (geen oscar winaar, maar in vergelijking met de vorige VC's), ES Mode, de bosses etc. Vind hem tot nu toe de beste lightgun game.

Ghost Squad is ook erg vet, die MP5's (lijkt erop) zijn echt kick'n om mee te spelen. Het is ook wat realistischer dan Virtua cop, en dat vond ik persoonlijk wat minder, vond daarom de characters (bosses vooral) veel minder dan bijvoorbeeld Virtua cop 3. De missies zijn wel wat gevarieerder (zoals een bom die je moet ontmantelen).

House of the Dead series vond ik ook erg vet vooral deel 2, die multiple paths waren altijd cool. Deel 4 toch maar ff een keer opzoeken. Ik heb wel gehoord dat de bosses te moeilijk zijn. Deel 3 met de shotguns vond ik ok, de shotguns waren veten maar de game zelf miste wat.

Confidential mission eventjes gespeeld, maar ik was er nog niet echt ingekomen. Maar ene keer halen voor dreamcast

Ninja Assault vond ik een beetje matig.

Time Crisis series vond ik altijd minder maar dat komt omdat ik niet zo hou van dekking zoeken, ik hou meer van de straight-on actie uit VC of HOTD. (Heb ze wel allemaal gespeeld, behalve Project Titan en 4 maar die was volgens mij nog niet uit)

Silent Scope (zou niet weten welke deel het was) was wel leuk maar ik bakte er niks van.

Een politie spel waar je alles zelf moest uitwijken, Gunblade NY & LA Machineguns, Jurrasic Park: The Lost world, Vampire night, wil ik allemaal nog een keer spelen. Als iemand nog meer van dit soort spellen kent hoor ik het graag.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby ricepuppet » 09 Jul 2006, 08:18:38

Ik ben vorige week zondag ook even in Scheveningen geweest, en heb daar VC3 en HotD4 nog even zitten spelen. Het zullen altijd mijn favoriete type games zijn in de Arcade, daar ik er mee ben opgegroeid (en ben opgegroeid in de Arcadehallen van Scheveningen sinds 1989 ofzo) Het grootste probleem bij lightgun games blijft nog altijd dat de game nooit veranderd. Daar moeten ze toch echt wat op verzinnen. 1 maal uitgespeeld, is de game geen zak meer aan.

Ik vind Time Crisis nu al een stuk minder, terwijl het echt een van de beste lightgun games was. Het voetpedaal opende echt een extra dimensie voor dit genre; persoonlijk vind ik naast het scherm schieten voor een reload echt irritant. Vooral als je thuis speelt - waar het scherm zeer minder zuiver is - kan dit misgaan.

Ik snap ook niet waarom VC3 en HotD4 gewoon niet naar de 360 komen, zou in elk geval weer vers bloed zijn qua game genres erop.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby ManoRevolver » 09 Jul 2006, 08:19:56

Er is ook een Resident Evil game met lightgun te spelen.
Kent iemand deze, en hoe is die game?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby ricepuppet » 09 Jul 2006, 08:25:02

ManoRevolver wrote:Er is ook een Resident Evil game met lightgun te spelen.
Kent iemand deze, en hoe is die game?


Dead Aim. Kutspel. Had hem op de PS2 omdat ik toen die lightguns op die Arcadekast had zitten.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby F-zero » 09 Jul 2006, 09:57:15

Er is ook RE: Survivor maar die games zuigen allemaal. Zelf heb ik de meeste lightgun games wel thuis. dwz, Vampire Night, TC2/3/CZ, Ninja Assault, HotD2, Confidential, Silent Scope...

Vampire night vond ik erg leuk, het is eigenlijk de Ps2 versie van HotD 2, maar dan wel wat slechter dan die game (levels zijn kaler en vijanden simpeler/minder hitboxen). De voice acting is echt belachelijk slecht, en helaas zit er niets memorabels in ala HotD2.

Time Crisis 2 was voorheen altijd mijn favoriet in de arcade (in 1998 was ie nergens weg te denken, een DC port was heel logisch geweest..), en de veel te laat uitgekomen Ps2 versie is een wat geupgrade versie.. maar nog steeds wel leuk om te spelen.

Time Crisis 3 is nu mijn favoriete lightgun game op de console, ik vond hem in de Arcade wat lame maar op de Ps2 is ie echt fantastisch. Extreem veel spelmode's, en een compleet ander scenario (Rescue mission met die chick) je bent hier heel lang mee bezig.

Crisis Zone vind ik maar matig, de gameplay is ontzettend vervelend; trigger inhouden en knallen maar. In de gewone TC's is een machinegeweer wel leuk als tijdelijke powerup, maar niet een hele game lang, vervelende muziek ook.

Confidential Mission sucks, zowel in de arcade als op de console, veel te cheesy James Bond nepperij. HotD2 is nog steeds 1 van de beste ooit gemaakt en Ninja Assault is inderdaad enorm matig, het is een Naomi game maar ziet er een stuk slechter uit dan HotD2. Ninja's met guns.. dat alleen al.

Over Silent Scope kan ik kort zijn; gemaakt voor Arcade. Ik heb zelf deel 1 en Fatal Judgment in de arcade gespeeld en daar vond ik ze (vooral deel 1) echt geweldig! Die dikke snipergun, onmogelijk om dit niet tof te vinden. Ik heb hem ook op de DC, toch nog steeds wel leuk tbh (ook beter dan ps2 versie).

VC3 is misschien wel de beste van allemaal, maar helaas niet op de consoles te krijgen. HotD4 heb ik nog niet gezien, deel 3 vond ik wel ontzettend slecht (zowel coin-op als Xbox, al had de coin op dan nog die shotguns). Maar ik denk eigenlijk dat het over is voor lightgun games op de consoles, het verkoopt ook niet echt. De Wii will be the closest you can get voor lightgun games denk ik.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby ManoRevolver » 09 Jul 2006, 10:31:04

F-zero wrote:Er is ook RE: Survivor maar die games zuigen allemaal.


Ok, Survivor bedoelde ik dus.
Weet ik dat ook weer :-).
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Cyberbeast » 09 Jul 2006, 10:44:06

Ik heb vorig weekend in Eurodisney VC3 gespeeld. Ik vond het maar een matig spel eigenlijk.
Hetzelfde vond ik van Ghost Squad, maar toen ik die vorig weekend speelde, vond ik hem echt helemaal top en zowat de leukste lightgun game.

OMFG, wat zijn die arcade in Eurodisney vet!!! Ik heb er werkelijk alle nieuwere games gespeeld die ik al jaren zocht.

En natuurlijk Harley Davidson VS La Riders, die game blijft uber.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Loempiavreter » 09 Jul 2006, 12:54:44

ricepuppet wrote:Ik ben vorige week zondag ook even in Scheveningen geweest, en heb daar VC3 en HotD4 nog even zitten spelen. Het zullen altijd mijn favoriete type games zijn in de Arcade, daar ik er mee ben opgegroeid (en ben opgegroeid in de Arcadehallen van Scheveningen sinds 1989 ofzo) Het grootste probleem bij lightgun games blijft nog altijd dat de game nooit veranderd. Daar moeten ze toch echt wat op verzinnen. 1 maal uitgespeeld, is de game geen zak meer aan.


Dat vind ik dus niet, Lightgun games zijn zoals de meeste arcade games meer om een hoge score te halen. Uitspelen kan iedereen met veel geld op zak, maar eerst moet je juist leren het uit te spelen met 1 credit, daarna zelfs zonder geraakt te worden. Om dit te kunnen moet je onthouden waar vijanden staan etc. Dat kan je niet gaan doen als a la diablo elke keer dat je het spel start, de levels veranderen.
Bij VC3 bijvoorbeeld is het gaan voor de maximum score een hele opgave, maar het kan wel. Leer je zo het spel waarderen, dan ga je het autamatisch leuker vinden en reken maar dat dat je wel lang bezig houd.

Maare VC3 en Ghostsquad in 1 package voor de Wii zou ik wel kunnen waarderen van Sega, ze hebben immers heel wat goed te maken omdat ze de beste VC en mijn favoriete Lightgun game nooit op de console hebben uitgebracht. En als ik de reacties over VC3 hier lees, was dat een groot gemis.

Het is ook wel eens cool om met dual guns te proberen :)
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby F-zero » 09 Jul 2006, 15:19:18

ManoRevolver wrote:
F-zero wrote:Er is ook RE: Survivor maar die games zuigen allemaal.


Ok, Survivor bedoelde ik dus.
Weet ik dat ook weer :-).


Dead Aim is ook een gungame toch? Beide sucken anyway. Ik had ooit de japanse Biohazard Gun Survivor op de PS1.. Die gun controls... lol! :D
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 13 Jul 2006, 18:01:01

Death Crimson OX en Death Crimson 2 hoe zijn die?

Ik ken iemand die er helemaal gek op is, maar naast hem heb ik eigelijk alleen maar negatiefe dingen erover gehoord. Wel dat de design weird zijn, daar hou ik wel van op zich.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby ricepuppet » 14 Jul 2006, 10:17:54

Ik had nog een verschrikkelijk slechte lightgun game gekocht vorig jaar voor de PS2. Titel vergeten.. *nadenken..*

EDIT.: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... tion=GAMES

Guncom 2, o mijn god. Ik heb er zelfs nog een review van geschreven op de site toendertijd! (onderaan de pagina) :lol:
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby F-zero » 15 Jul 2006, 10:50:25

Loempiavreter wrote:Death Crimson OX en Death Crimson 2 hoe zijn die?

Ik ken iemand die er helemaal gek op is, maar naast hem heb ik eigelijk alleen maar negatiefe dingen erover gehoord. Wel dat de design weird zijn, daar hou ik wel van op zich.


Ik heb zelf Death Crimson 2 (JP) gehad, en ik vond hem best wel kut. Het is een hybride van RE en HotD2. Zo heb je 3rd person adventure gedeelten (de besturing is echt fucked up), en light gun gedeelten (geen idee, mijn offi lightgun werkte niet met dit spel..?). Death Crimson OX schijnt dan weer de arcade versie te zijn, met alleen maar schiet actie.

Death Crimson 1 op de Saturn word ook wel gezien als het slechtste saturn spel ooit, een goed fundament heeft de serie dus niet.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands


Return to 6. Arcade

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group