Mecha games in Arcades & Home!!!

Zoals iedereen weet en kan zien, is Sega de grootste uitgever van Arcade games. In dit forum gaat het alleen maar over de mooie kasten die in de arcade's te vinden zijn.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Mech games laten zich het best spelen in:

Arcade
4
67%
@ Home
2
33%
 
Total votes : 6

Mecha games in Arcades & Home!!!

Postby Immovable Mind » 06 Sep 2005, 08:48:53

Wat vinden jullie nou de beste Mecha game, je kan zowel games in de arcade noemen als games @home.

Persoonlijk vind Virtual On, OT het best. Vooral in de arcades. Daar reageerd die zo soepel en fijn. Heb aan het spel volgens mij wel 30- pond verloren in Sega World Londen, fantastisch!
Image
Image


Thuis vind ik Steel Battalion erg cool, vooral op xbox live! Dit spel is zoooo frusterend moeilijk. Mijn maat heeft het ook, maar die kan helaas niet op live. Dus ik ben genoodzaakt tegen Jappen of Uberduitsers te spelen!
Image
Image
User avatar
Immovable Mind
 
Posts: 89
Joined: 10 Aug 2005, 17:49:46
Location: Almelo

Postby ricepuppet » 06 Sep 2005, 08:54:30

Heb veel Armored Core gespeeld op de PSX, de PS2 versie was gewoon ronduit triest. Ook heb ik nog steeds een game thuisliggen voor de PC (waar me nu even de naam ontschiet) waarin je in first person view een Mech speelt. Deze is echt al 5 -6 jaar oud. Eerste level begin je in een moeras.. damn.. weet de naam niet meer. Was in elk geval een fan mijn favo Mech games.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby blackdragon » 06 Sep 2005, 11:23:45

@ Home virtual ON enigste Mechgame die ik tot nu toe heb gespeeld.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby arjen » 06 Sep 2005, 12:29:13

front mission 3 voor mij omdat ik van srpg houd ^^

ik heb nog nooit een mech game in de arcade gespeeld maar van wat ik op beelden heb gezien vind ik zeker senjou no kizuna het meest indrukwekkend. deze game is van banprest en gebruikt een 180 graden panoramic scherm. lijkt echt alsof je in de cockpit zit en zo heeft sega nog geen cobinet gemaakt imo.


zelf heb ik in het verleden steel battelion gehad met controller en ook virtua on met dc twin sticks. ik heb deze verleden jaar weer verkocht. doe mij maar gewoon front mission ^^ (niet deel 4 overigens die heb ik geskipt maar 3 is goed en online kijk ik ook niet echt naar uit maar toch 3 is goed!)
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby ricepuppet » 07 Sep 2005, 04:28:03

Front Mission 3 heb ik ook thuis liggen, speel ik nooit meer. Vind de game te traag, en de tekstmenu's vliegen je om de oren. Strategisch leuk, maar het verhaal (en de uitwerking daarvan) is echt zzzzzzzzzzzzz...........
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Loempiavreter » 07 Sep 2005, 05:51:35

arjen wrote:front mission 3 voor mij omdat ik van srpg houd ^^

ik heb nog nooit een mech game in de arcade gespeeld maar van wat ik op beelden heb gezien vind ik zeker senjou no kizuna het meest indrukwekkend. deze game is van banprest en gebruikt een 180 graden panoramic scherm. lijkt echt alsof je in de cockpit zit en zo heeft sega nog geen cobinet gemaakt imo.


zelf heb ik in het verleden steel battelion gehad met controller en ook virtua on met dc twin sticks. ik heb deze verleden jaar weer verkocht. doe mij maar gewoon front mission ^^ (niet deel 4 overigens die heb ik geskipt maar 3 is goed en online kijk ik ook niet echt naar uit maar toch 3 is goed!)


Nee Sega heeft een hele voertuig waar je F zero AX, Club Cart of Initial D version 3 in kan spelen (dat ding heet Monster ride) en dat ding beweegt nog mee ook ;)

Image
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby arjen » 07 Sep 2005, 06:26:50

Loempiavreter wrote:
arjen wrote:front mission 3 voor mij omdat ik van srpg houd ^^

ik heb nog nooit een mech game in de arcade gespeeld maar van wat ik op beelden heb gezien vind ik zeker senjou no kizuna het meest indrukwekkend. deze game is van banprest en gebruikt een 180 graden panoramic scherm. lijkt echt alsof je in de cockpit zit en zo heeft sega nog geen cobinet gemaakt imo.


zelf heb ik in het verleden steel battelion gehad met controller en ook virtua on met dc twin sticks. ik heb deze verleden jaar weer verkocht. doe mij maar gewoon front mission ^^ (niet deel 4 overigens die heb ik geskipt maar 3 is goed en online kijk ik ook niet echt naar uit maar toch 3 is goed!)


Nee Sega heeft een hele voertuig waar je F zero AX, Club Cart of Initial D version 3 in kan spelen (dat ding heet Monster ride) en dat ding beweegt nog mee ook ;)

Image


lol dat weet ik ook. en soortgelijke apparaten heeft sega al jaren. om even een voorbeeld te geven. er stonden 8 van deze machines op het amusement machine show (jamma show) met een rij van 70 minuten. de langste rij op de show. tis echt een hele indrukwekkende machine jammer dat je het zelf niet kan proberen.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Immovable Mind » 07 Sep 2005, 09:48:49

Plaatje werkt niet, iemand een betere link???
Image
User avatar
Immovable Mind
 
Posts: 89
Joined: 10 Aug 2005, 17:49:46
Location: Almelo

Postby F-zero » 15 Sep 2005, 17:29:42

Staat Oratorio Tangram in Engeland? Ik weet dat van de (eerste) model 3 versie maar 4 kasten in de hele states gesignaleerd waren... Hij is vrijwel niet geexporteerd (net als lotgenoot Fighting Vipers 2). Jammerlijk, want VO:OT is echt da bee's knees!

Maar ik vond laatst uit dat er ook een Naomi versie is uitgebracht, (ver. 5.66) die is misschien meer common.. Er is tot slot ook nog een Virtual On op de Hikaru board en die heet Virtual On Force, een 4 player mecha game!

Image

Ik wil de games altijd nog wel is spelen in de Arcade, de enige die ik daar ooit gespeeld heb is de eerste VO.

Weet iemand trouwens VO: Marz op de Ps2 is? Vast klote..?
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 15 Sep 2005, 18:35:58

Immovable Mind wrote:Plaatje werkt niet, iemand een betere link???


Rechterclick -> view image dan doet ie het.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Frankhulscher » 15 Sep 2005, 22:42:33

Ik weet nog dat ik mechwarrior op de PC kreeg bij de monster 3d kaart
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf


Return to 6. Arcade

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group